Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SU og egen virksomhed

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg skal starte på et studie til sommer og vil i den sammenhæng høre om der er nogen som har erfaringer med egen virksomhed og være på SU samtidigt?
Jeg tænker specielt på det med loftet på hvor meget man må tjene ved siden af SU''en - findes der en måde man kan omgå denne regel således at evt. overskud fra firmaet ikke tæller med i ens indkomst?

På forhånd tak
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Du kan beskatte din virksomhed efter virksomhedsordningen, så virksomhedens og din private økonomi bliver adskilt, og du kun vil betale personlig skat af den løn du udbetaler dig selv, og det er dermed også kun det beløb der vil kunne påvirke din SU.
Overskudet der bliver i virksomheden vil du skulle betale virksomhedsskat af (28%).

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu spørger jeg måske umiddelbart dumt, men dumme spørgsmål er somregel dem der giver de bedste svar og i sidste ende bliver guldkorn.

Virker det omtalte trick, også når firmaet er personlig ejet/enkeltmandsvirksomhed?
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der noget sted jeg kan læse mere om den ordning? Jeg prøvede lige hurtigt at søge på skat.dk, men fik en hel masse resultater jeg ikke forstod noget af
Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fungerer det rent praktisk? Er det nok  at afkrydse det på sin selvangivelse, eller er det noget man skal vende med skatteforvaltningen først?

Jeg mener at have læst at man så også skal være i virksomhedsordningen året efter, er det korrekt eller er det min hukommelse der svigter?
 
Hvis man har lavet et personligt indskud i virksomheden, kan/skal dette så trækkes ud inden man begynder at udbetale løn til sig selv?
 
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel: Prøv at kigge på Startguiden, der står vist en hel masse - bl.a. på denne side: http://www.startguiden.dk/skat_virksomheder
Bemærk at der står at skatteprocenten er på 30%, jeg mente den var blevet ændret fra 30 til 28, men det er åbenbart omvendt - den er tilsyneladende 30%.

Swampthing: Det tør jeg desværre ikke at svare på, men måske en af regnskabshovederne kunne svare? :)
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt om både i Danmark

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var nu også ret overbevist om at selskabsskatten var 28%, men da jeg ville dobbelttjekke på skat.dk i forhold til startguiden.dk, stod der også 30% på den undersige jeg fandt:

 
Det kan self. være at de har været lige så langsomme til at få opdateret som startguiden ;)
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Vi har lige undersøgt det til vores virksomhed, og vi fik anbefalet af få en revisor der havde styr på ordningen ind over, da det vist ikke lige var noget man selv kunne overskue. Der er yderligere mange revisorer der heller ikke har styr på det... Vi har ikke fået revisoren til at gøre det endnu, men det bliver snart... Så må vi jo se til den tid om det er noget vi faktisk godt selv kunne have klaret, eller om det er så komplekst som vi har fået indtryk af.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)