Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af lejlighed

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 54
Fra  temposervice.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg står og vil leje min ejerlejlighed ud.

Er der nogle regler for hvor meget jeg må tage i husleje pr. månede? (hvis den er fuldt møbleret)

Og hvad er reglerne, hvis jeg vælger og leje den ud på dagsbasis. ?

Tak på forhånd. :-)

www.temposervice.dk - Dit Servicefirma

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Ageras kan du helt gratis og uforpligtende få 3 tilbud fra revisorer og bogholdere, der kan hjælpe dig med korrekt indberetning af moms, tryk her.

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 54
Fra  www.kcaj.dk Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Er lejligheden i københavn- så lad være. Den husleje, som du må tage er latterlig lavt og dækker næsten ikke engang fælles udgifterne. Ofte må man tage en leje på omk. 800 kr. pr. m2.  Indgå ikke en lejekontrakt med nogen. Desuden er de ofte umulige at få ud igen. Det kan koste massevis af advokatomkostninger.

 

Hvis du kender nogen, som kan leje den ud på dagsbasis/ ugebasis, så gør dette.

 

mvh

 

Billig maling www.kcaj.dk .Besøg os i Tullinsgade 6-8, København V eller ring 52 79 46 32.

Fra København V
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 54
Fra  temposervice.dk Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Farvehandler! Tak for dit svar. :-)

Som regel er fremleje kontrakter på 1 eller 2 år. Når så leje kontrakten er udløbet så skal de jo ud?

Jeg har selv boet til leje i en fremleje i to omgange. Det var i Nordsjælland begge gange. Der gav jeg ca. 6.300 om måneden for en 50m2. Og 6000 for en 60m2.

Det syntes jeg faktisk var rimeligt dyrt. Og jeg er sikker på at udlejer har haft overskud hver månede.

Bh.

www.temposervice.dk - Dit Servicefirma

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bor jeg i Randers på 60m2 og jeg betaler 6200 om måneden inklusiv fællesudgifter ekskl varme og el. Som kommer seperat.

Overvejer også at leje min lejelighed ud, da den er total istandsat, men er faldet drastisk i pris.

Jeg tvivler på din tidligerer udlejer penge, men måske da du boede i 50m2.

Umiddelbart synes jeg ikke det kan betale sig at udleje, efter jeg har undersøgt reglerne.

Hvis jeg er heldig kan jeg leje min lejlighed ud til 4000 - 5000 som så skal indberettes som indkomst, og derfor bliver beskattet. Så kan jeg trække 40% fra til skattefar. Så får jeg altså et underskud på 2 -3000 om måneden.

Det jo ret lamt.. Så tror bare jeg sælger med det tab det må medføre.

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sagtens leje din ejerlejlighed ud. Reglerne for lejens størrelse er stramme i København - men du kan sagtens beregne mellem 800 - 1000 (nogle steder endda 1250) kr. pr. m2 pr. år. Og hvis ejerlejligheden er af nyere dato er lejefastsættelsen fri og derved kan du beregne lejen ud fra den aktuelle markedsleje.

Er ejerlejligheden ældre og eksempelvis 60 m2 - så kan du uden problemer beregne 60.000 kr. (1.000 x 60) i leje om året (måske mere). Dertil alle udgifter så som antenne, varme, vand etc.

 

Skattemæssigt kan du benytte flere forskellige regler. De vil hjælpe dig til at få økonomi i udlejningsforretningen. Indtægterne kan som udgangspunkt modregnes i udgifterne (dvs. renter, ejendomsskat, fællesudgifter m.m.). Nogle af skattereglerne giver dig endvidere mulighed for at modregne et eventuelt underskud i din skattebetaling.

Endelig skal du huske, at lejekontrakten skal være tidsbegrænset til maksimalt 2 år (1 år og 364 dage). De eventuelle lejere SKAL fraflytte lejligheden efter denne periode - du kan således ikke forlænge aftalen med denne lejer. Hvis du gør dette - så kan du ikke komme af med dem/den igen.

Michael

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rubi,

Det er et indviklet område du er på vej ind på med mange regler og begrænsninger.

Lejerne er som udgangspunkt pakket ind i bomuld og vat, og stort set uanset hvad du aftaler og skriver ned i lejekontrakten, så kan dette underkendes i huslejenævnet.

Det er lidt mærkelig at myndige og voksne mennesker ikke kan indå en skiftlig aftale der holder juridisk, men der er mange der spekulerer i dette og acceptere alle vilkår for umiddelbart efter at hive dig i huslejenævnet.

Jeg lejer selv ud, og har meldt mig ind i www.sapu.dk - det er en forening for private udlejere hvor du kan få rådgivning omkring bl.a lejekontrakter.

Held og lykke.

Mvh,

Jacob

Fra København V
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 54
Fra  temposervice.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, Jacob og onlineBrand. Tak for jeres indholdsrige svar. Det kan jeg helt sikkert bruge til noget og jeg vil undersøge sagen yderligere. :-)

Bh.

www.temposervice.dk - Dit Servicefirma

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 54
Fra  www.kcaj.dk Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Michael Christensen har nu ikke ret med renoveringen og dermed en fri huslejefastsættelse, da ejerlejligheders husleje fastsættes ud fra småhusreglen. Det vil sige, at man kigger på sammenlignelige lejemål i området og fastsætter en husleje derudfra. 

Inden du indgår lejemålet, så få en advokat til at ordne det for dig, men jeg vil stadig fraråde dig at udleje den, da det ikke giver andet end bøvl. 

Du har jeg hørt, at mange kreditforening og banker kan opsige lån, såfremt en lejlighed bliver udlejet, men jeg ved ikke om det passer. 

mvh

Billig maling www.kcaj.dk .Besøg os i Tullinsgade 6-8, København V eller ring 52 79 46 32.

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 84
Fra  Erhvervsraadgiver.dk Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Fri lejefastsættelse kan afgjort benyttes hvis der er tale om en nyere ejendom. Så kære "farvehandler" - der er forskel på en nyopført ejendom - og en renoveret ejendom. Og selvfølgelig kan det svare sig, at leje lejligheden ud. Særligt i disse tider hvor priserne er under pres (selv om det er blevet bedre i København).

 

Jeg ved ikke hvilken baggrund "farvehandleren" har. Jeg er uddannet ejendomsmægler og har arbejdet med ejendomme i snart 20 år.

Michael C.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)