Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man skrive landets bedste .

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke noget om at markedsføringsloven siger at man ikke må bruge udtryk som

landets bedste, byens bedset .....?

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at have nærstuderet lovgivningen på området, baserer jeg min antagelser på hvad jeg har ser i dagligdagen. :

Eftersom der er så mange der reklamerer med "Danmarks bedste" tror jeg ikk der er noget galt i det rent lovmæssigt. Jeg vil dog anbefale dig at såfremt det skal anvendes i dit eget slogan eller lign. at tænke dig grundigt om. I mine (og mon ikke også i andres) ører klinger det hult når jeg hører at man postulerer at man er verdens/Danmarks bedste....


Just my 5-cent.

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rent lovmæssigt må du ikke skrive det, medmindre du har noget viden (markedsundersøgelse, blog/magasin der udnævner dig til landets bedste, div. udtalelser) omkring det. Selvom loven siger dette, tror jeg dog det er de færreste der bliver straffet på det. :-)

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ha ha når jeg spørger er det jo fordi jeg ikke kan lide det udtryk, men vi er flere om at foreslå et godt udtryk - så tak for indput 

og tak til informaiton om at det faktisk heller ikke er lovligt 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias 

tak for input - jeg mente heller ikke at det var lovligt 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du må skrive alt der udtrykker en subjektiv holdning. Dvs. Danmarks bedste smag. Danmarks bedste burgerbar. Men du må ikke skrive objektive tekster så som Danmarks nr. 1 burgerbar, eller bedst i test, uden at du har beviser sort-på-hvidt der understøtter dine udsagn.

Så er der, som med så mange andre ting, nogle gråzoner. :o)

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej toogtoerFIRE

Du må gerne skrive Danmarks bedste.

Det du ikke må er at give mangelfulde og vildledende oplysninger.

Men jeg ville netop ikke skrive Danmark Bedste, medmindre jeg havde et eller andet der kunne bakke det op.

Det er utroværdigt ikke at kunne svare, på hvorfor man er Danmark Bedste, hvis man bliver spurgt. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan nu heller ikke se noget lovmæssigt problem i at skrive det. Som Michael så fint er inde på, så er der tale om en subjektiv holdning. Jeg har svært ved at se hvordan man kan straffes for sådan én.

Det ville da nærmest være oplagt, at man selv mener man er Danmarks bedste!

Fra Svendborg
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det var mig, ville jeg sætte et " måske" ind, så det blev til "Danmarks måske bedste" bager eller hvad det nu er. Så har man ikke sagt for meget, men kommer alligevel stærk ud.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:

Er der ikke noget om at markedsføringsloven siger at man ikke må bruge udtryk som

landets bedste, byens bedset .....?

Nej, det er der ikke noget om.
Jeg har f.eks. Danmarks bedste hold af freelanceskribenter, og hvis nogen spørger, er jeg selvfølgelig helt klar til at redegøre for, hvilke parametre jeg måler på.
Det må jeg gerne.

Hvis jeg derimod sammenligner med et andet tekstbureau, skal sammenligningsgrundlaget være objektivt.

Men kald dig endelig Danmarks bedste, hvis du mener, at du kan leve op til det.

Venlig hilsen

Hans 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)