Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag af internetoprettelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Aarhusstuderende.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er det korrekt at man kan fratrække de udgifter man har haft til sin hjemmeside, herunder promovering mv.?

Hvis ja, er der en der kan hjælp med, hvor jeg kan gøre dette i min forskudsopgørelse.

Mvh


Christian Lund

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver intet om, om du har virksomhed, så mit svar tager udgangspunkt i, at du er selvstændig erhvervsdrivende.

På din forskudsopgørelse skal du taste, hvad du forventer af overskud eller underskud i dit firma i det kommende år, ikke hver udgift for sig. Hvis du kun forventer at have en udgift til hjemmeside, men ingen omsætning(indtægt), skal du måske overveje, om du er selvstændig erhvervsdrivende virksomhed, eller "blot" hoppyvirksomhed? Det er så en helt anden snak.

Du skal bogføre dine indtægter og udgifter i løbet af året, når året så er gået, skal du indberette overskuddet eller underskuddet. Løbende skal du indberette din moms, hvis du er momsregistreret.

Hvis dette er fuldstændig volapyk for dig, vil jeg klart anbefale dig,at du allierer dig med en bogholder, der kan lave tingene for dig, og rådgive dig i forhold til disse ting - alternativt en revisor.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

For at kunne trække sådanne udgifter fra skal du vel have en virksomhed. Tror ikke at du som privatperson kan trække udgifter til hjemmeside fra. Du kan måske uddybe om du driver et personligt selskab eller slet ikke benytter selskabsform. Hvis aktiviteten i dit selskab er så lille at det betragtes som hobbyvirksomhed så kan du ikke trække noget fra.

Uddyb gerne om du har et selskab/firma eller ej :-).

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

 

Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 16
Fra  Aarhusstuderende.dk Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne.

Beklager den manglende beskrivelse.

Jeg har ikke oprettet nogen virksomhed, da jeg tilbyder en informations/vejledningsside til unge studerende i Århus -> www.Aarhusstuderende.dk
De indtægter jeg har haft på siden har udelukkende været på reklamer(de er nedtaget fra siden lige pt).

Men er det korrekt forstået, at jeg stadig kan fratrække udgifter som er henført til hjemmesiden? (oprettelsen af hjemmesiden & reklame), ligesom jeg også skal oplyse de reklameindtægter jeg får.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du fører fuldt regnskab og gemme alle bilag - du opgiver indtægter i rubrik 12 og udgifter i rubrik 29 - hvis udgifterne er større end indtægterne opgiver du den som svarende til indtægterne så det går i 0 samlet - du kan ikke fradrag et underskud på siden i anden personlig indkomst nemlig, men eller ja.

Det betyder også at hvis reklamerne ikke er der, så har du ikke glæde af at trække noget fra for det er kun indkomsten du kan bringe ned til 0

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Cookie siger det der skal siges, i den konstellation :) Held og lykke med siden.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)