Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udtrædelse af I/S med to interessanter

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det passe at jeg skal fraskrive mig skattemæssige fradrag pr 1/1 2009 til dags dato?

Hvis ja, kan det derfor være en fordel hvis jeg venter til at træde ud pr 1/1 2010?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...det kunne være en fordel..hvis du her tænker på afskrivninger på f.eks. driftsmidler mv.

På den anden side skal du så evt. beskattes af genvundne afskrivninger, når du udtræder af I/S ´et!

Tilmeldt 13. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad menes der med genvundne afskrivninger?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Hvis der f.eks. er driftsmidler, der bliver solgt til en højere værdi, end de skattemæssigt er afskrevet til, skal denne

fortjeneste beskattes.

Det kræver nok, at du har en rådgiver med på banen, således at din udtræden behandles korrekt skattemæssigt.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sagt med andre ord: De skattemæssige afskrivninger du kan foretage for 2009, hvis I skubber overdragelsen til primo 2010 betyder blot at du så beskattes af en højere fortjeneste eller får fradrag for et mindre tab på driftsmidlerne.

 Taler vi om en større fortjeneste kan der være god ide i at gennemføre overdragelsen i indeværende år da du her kun beskattes af 90% af fortjenesten. I 2010 og fremefter beskattes du af 100%. Jeg er iøvrigt helt enig i Peters betragtninger.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)