Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har overtrådt et registreret varemærke

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har bygget en lille webshop som har en navn som er et registeret varemærke i EU. Jeg er nu blevet bedt om at finde et andet navn. Men hvor tæt må jeg gå på varemærket? Lad os sige at jeg solgte Apple-produkter og min nuværende webshop hedder Apple.dk - må jeg så godt kalde den Applen.dk, Apples.dk eller Appler.dk uden at komme i problemer igen?

Håber virkelig I kan hjælpe mig.

/Shock

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Shock:

Hej Aminoer

Jeg har bygget en lille webshop som har en navn som er et registeret varemærke i EU. Jeg er nu blevet bedt om at finde et andet navn. Men hvor tæt må jeg gå på varemærket? Lad os sige at jeg solgte Apple-produkter og min nuværende webshop hedder Apple.dk - må jeg så godt kalde den Applen.dk, Apples.dk eller Appler.dk uden at komme i problemer igen?

Hej,

Jeg er ikke så stærk i intellektuelle rettigheder etc, men jeg har et ret godt bud på det: Sålænge at du ikke er i samme branche, så må du nok gerne ligge tæt op ad varemærket, men hvis du decideret er en konkurrent og lægger dig meget tæt op ad varemærket, så ville jeg forestille mig, at du har et forklaringsproblem, for hvorfor skulle du lægge dig helt op af et varemærke, hvis det ikke var for at snylte på det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

nej, alt der kan forveksles med varemærket er en krænkelse.

Vær glad for de ikke har sendt dig en regning og efterfølgende stævning, for så kan det blive dyrt.

Find et unikt navn til shoppen, keyword i domænenavnet er kun en af ca. 200 faktorer som google ranker efter, og fanger google dig i at misbruge et brand, trækker de værdien ud af keyword i domænenavnet. Google "straffer" på nuværende tidpunkt tynde affiliate sites for samme "forbrydelse".

gå efter www.uniktnavn.dk/keyword i stedet for.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger af hvad du sælger- Sælger du noget i konkurrence med Apple kan du trygt regne med at de bruger resoucer/penge på at få dig til at holde op, og det vil ske med alle de navne du foreslår hvis det var apple lignende eller IT produkter bare.

Find selv på noget originalt - den med at ville lægge sig op af andre bliver både dyrt, besværligt, risiko for at skulle ændre gang på gang OG ses vel af en del som snylten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

jeg ville ha' sendt en pm, men det tillader du ikke. Du har en lille slåfejl på google+.

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres svar.

Jeg sælger netop det produkt som hedder det samme som mit domænenavn. Det er deres originale produkt jeg sælger. Ordet er et common-word og de har ikke selv .com-domænet.

/Shock

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ligegyldigt hvad de har af domænenavne. Hvis deres produkt er et registreret varemærke får du prygl, hvis du misbruger det. Også selvom du i en eller anden sammenhæng er forhandler.

En varemærkesag kan let lukke en virksomhed.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Det er muligt at det er common, men de har jo åbenbart fået beskyttet navnet alligevel, så du kan ikke bruge det. Længere er den jo ikke.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfra ved du jeg ikke er advsior Big Smile tusind tak - skal få den ændret - mig og mine tykke fingre. Ja jeg har slået PB fra fordi jeg fik noget næsten dagligt og ikke vil svare via PB da der så ikke er nogen til at rette hvis jeg svarer noget sludder - og det KAN jo skeBig Smile

Tak retter fejlen - eller som mine fingre sikkert ville ha skrevet - Tal rumser filen Embarrassed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres svar.

Altså for at slå det helt fast:

Jeg må heller ikke kalde min shop "applefromthethree.dk" når jeg handler med Apple-produkter?

/Shock

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)