Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min udlejer er død - Hvad så nu?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Har af andre omveje fundet ud af at udlejer af erhvervslejemålet er død. Hvem kan man kontakte for at få styr på det? Skifteretten?

Vores husleje er inkl. moms, men hans cvr nummer er jo lukket - Så kan vi da ikke betale momsen vel?

Måske en advokat med speciale i erhvervsret eller erhvervsleje kan svare?

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal vel bare blive ved med at forholde dig til det, der står i din kontrakt. Jeg ville blive ved med at betale, indtil du får besked på, at lejemålet enten ophører, fortsætter eller noget tredje. Så har du dit på det rene. Men jeg er heller ikke advokat.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det ikke er så længe siden, at dødsfaldet skete, er der et bo, der skal behandles. Dvs. at der enten er en bobestyrer eller arvinger, der skal udrede afdødes ejendomme, formue osv. Sådab en bobehandling kan godt tage rigtig lang tid. Nogle gange flere år.

Så indtil videre er intet forandret vedr. dit lejemål og du skal bare fortsætte med at betales som du har gjort hele tiden. Jeg er sikker på, at du vil få en information, hvis der er noget i dit lejemål, der forandrer sig.

Om cvr-nummeret kan køre videre eller ej afhænger af selskabsformen og ejerskabet.

Tilmeldt 25. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et par måneder siden han er afgået, hans cvr nummer var et enkeltmandsvirksomhed og ER lukket. Men huslejen er jo inkl. moms, og vi kan jo ikke betale moms til en lukket virksomhed?

Lige ledes bliver der ikke afregnet vand fra udlejers side, hvorfor vand-afdelingen har kontaktet os og vil afholde os udgiften direkte. (Vi betaler aconto i huslejen)

Dvs. at fortsætter vi bare betalingen vil vi betale moms til et lukket cvr nummer + vi vil betale vand to gange Og det ønsker vi selvfølgelig ikke. Ligeledes er der et større depositum lagt så vi ønsker at være sikre på (Vi aner jo ikke hvilken økonomisk situation udlejer har stået i, og om han skylder hele ejendommen i banken)

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, så vil mit råd være at kontakte skifteretten og forklare dem sagen. De kan så måske oplyse jer om, hvordan ejerforholdet er på nuværende tidspunkt eller henvise til en bobestyrer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)