Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat årsopgørelse hjælp til felter - Billys billing

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg bruger Billys billing og har lavet bogføring via den. Men jeg kan dog ikke se hvilke felter jeg skal indtaste hvorhenne i skat system??? Her er mit regnskab, med fiktive tal, og skats felter. Hvad skal jeg udfylde i skats felter???

Indtægter

Salg                                                  155

Salgsomkostninger

                             Andre omkostninger                48

                             Vareindkøb                                  20

Brutto resultat                                                         105

Udgifter

Bankgebyr                                    25

Diverse udgifter                         16

IT                                                      70

Konsulenter & Freelance        17

Kontorartikler                              239

Vedligeholdelse inventar       280

Regnskab                                      10

Website                                         17

Netto Resultat                                                                                      87

 

 

111

Overskud af selvstændig virksomhed før beløb overført til medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag og før renter

 

112

Underskud af selvstændig virksomhed før renter og før overførsel fra konto for opsparet overskud

 

113

Fradrag for medarbejdende ægtefælle (højst 215.500 kr.)

 

114

Renteindtægter i virksomhed

 

117

Renteudgifter i virksomhed

 

118

Kontingent vedrørende virksomhed

 

320

Nettoomsætning

 

321

Vareforbrug

 

322

Fremmed arbejde

 

323

Salgsfremmende udgifter

 

324

Vedligeholdelse af fast ejendom

 

325

Ordinært resultat før afskrivninger og renter

 

326

Regnskabsmæssige afskrivninger

 

327

Regnskabsmæssigt resultat efter renter

 

329

Varebeholdninger

 

331

Egenkapital

 

332

Balancesum

 

354

Driftsmidler, skibe og inventar, skattemæssige afskrivninger

 

355

Immaterielle aktiver (goodwill mv.) skattemæssige afskrivninger

 

356

Straks afskrivning på småaktiver

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor meget du skal opgive afhænger af din balancesum

Dette er vel ukorrekt.

Det er afhængigt af omsætningen.

Trådstarter du er velkommen til at sende mig en PM, så skal jeg guide dig. 

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:

Cookie:
hvor meget du skal opgive afhænger af din balancesum

Dette er vel ukorrekt.

Det er afhængigt af omsætningen.

Korrekt -sorry - 300.000 kr som omsætningsgrænse - balancesum har bare  betydning ved krav til revisor o.l. men ikke til hvilke felter der skal udfyldes

Nu var de fiktive tal i eksemplet jo virkeligt fiktive eller totalt forkert udrengde i totalerne, men husk at renter f.eks skal deles i forhold til bankopgørelsen - som vist i skats video - for tallene i det fiktive siger ikke så meget, og der kunne jo også sagtens være omkostninger som ikke gave fuldt moms eller fuldt skattefradag  som skulle lægges til driftsresultatet.

Tager SWcostpain de ting med i gennemgangen er alt fint - ellers skal du nok ham gennemse selv regnskabet, for et er hvad man skal skrive i felterne, et andet hvad man har i regnskabet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
balancesum har bare  betydning ved krav til revisor o.l.

Kan du uddybe dette i forbindelse med EMV?

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

næh EMV er tilmed et begreb jeg ikke kender - men går ud fra det er personlig virksomhed uden at være sikker, - men du jeg kan linke til denne for de forskellige virksomheds størrelser - fra A og op - http://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/ordbog/regnskabsklasser - I stedet for at lege skjul så sig dog hvad det er du mener der er galt?? Er det at du mener personlige selskaber ikke skal opgive andet end overskuddet i 111 eller hvad leder du efter? Er personlige virksomheder fritaget for at selvangive noget som helst andet end bare overskud/underskud, uanset balancestørrelse - hvis ex resultatet er 0, så lærer jeg da gerne det, selv om det lyder ret underligt - skulle de kunne ha en mia balance og bare opgive resultat ? - kan det jo sagens være sagen (jeg har aldrig haft med personlige virksomheder at gøre) OG renter skal de vel i alle fald dele i privat og virksomhed

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Trådstarter har kun anført en resultatopgørelse, som næppe kan udgøre et årsregnskab. I bedste fald er der tale om en del af en saldobalance.

Der skal følgelig udarbejdes et årsregnskabet jvf. årsregnskabslovens bestemmelser, idet der følgelig kræves såvel balancesum og egenkapital m.v..

Det er og bliver en udbredt misforståelse, at en udskrift fra et regnskabsprogram er tilstrækkeligt til at udfylde en korrekt selvangivelse for sin enkeltmandsvirksomhed.

En gang imellem kunne jeg virkelig ønske mig, at SKAT genindførte den regelmæssige ligning af samtlige selvangivelser og indkaldte årsregnskaberne til kontrol...

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Det er og bliver en udbredt misforståelse, at en udskrift fra et regnskabsprogram er tilstrækkeligt til at udfylde en korrekt selvangivelse for sin enkeltmandsvirksomhed.

En gang imellem kunne jeg virkelig ønske mig, at SKAT genindførte den regelmæssige ligning af samtlige selvangivelser og indkaldte årsregnskaberne til kontrol...

Det forstår jeg - jeg tror der er mange penge at hente (de kunne jo bruge det til at nedsætte min skat Smile) - og alt for mange tror de bare lige ser hvad der står i regnskabets bundlinje og så ind i 111/112 med det - uden det i et kontroltilfælde ville holde

vj

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Badal,

Når din omsætning ligger under 300.000 kr., skal du ikke give regnskabsoplysninger på selvangivelsen. Du skal derimod udfylde virksomhedsoplysningerne i felt 111 -118.

I dit tilfælde ville der således kun skulle indtastes et beløb i felt 111 (kr. 87)

Mvh
Toke

Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Toke
Tak for svaret og det var lige sådan et svar jeg skulle bruge. Min omsætning ligger under de 300.000 kr så det er blot felter 111 til 118 der skal udfyldes.

Omkring årsregnskab så er jeg klar over at der Skal laves lidt ekstra.

Bogføreingen er lavet og hvis jeg fik en revisor ind over så ville han jo sansynligvis bruge talene fra bogføringssystemet? Det der forvirre mig er at hvad det en revisor vil kunne som bogføreingsystemet ike kan?

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)