Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forholdsregler ifb. indsigelse mod faktura

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

bentlarsen:
I øvrigt har kunden sammen med sin ordrebekræftelse modtaget vores salgs og leveringsbetingelser, der netop tager forbehold for mange af de ting han er i mod, kunden hævder dog at han ikke har modtaget disse btingelser fra os

Men han ar modtaget sin ordrebekræftelse, ikke? - (spørgsmålstegnet er ironisk rettet mod kunden)

Nå, men 20K Jeg vil stadig sende ham et brev, hvori du skriver at såfremt den ikke er betalt inden 10 dage ... overgiver du sagen til retslig inkasso... jeg vil stadig mene, at du står stærkt, hvis sagen er som du har beskrevet den her.! Dog tager jeg mig alle forbehold, da jeg ikke har læst den konkrete sag. Det eneste jeg kan sige dig er, at forbrugeren er i den grad beskyttet - og derfor er det VIGTIGT at du kigger på din dokumentation 1, 2 og 3 gange - ALT skal være i orden - før du farer ud med bål og brand. Det er ikke noget værre at du truer med retslig inkasso, hvis du så ikke er 100 % sikker - Derfor vil jeg sende sagen til advokat og få et skøn. 

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Bibi:
Jeg vil stadig sende ham et brev, hvori du skriver at såfremt den ikke er betalt inden 10 dage ... overgiver du sagen til retslig inkasso

Dem skal man så lige sende 3 af inden man kan sende den til inkasso. Og da man kan være sikker på at denne kunde vil gøre indsigelse imod det, hjælper det ikke noget. Ud over en regning fra inkasso firmaet.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Det er ikke korrekt at du skal sende 3 rykkere - 1 rykker kan gøre det forudsat at den er formuleret korrekt og giver de 10 dages varsel.

Hvis det ikke hjælper kan du evt. prøve www.neminkasso.dk - prisen for dette virker rimelig og så er der en advokat der underskriver brevet - det kan være det hjælper.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
Dem skal man så lige sende 3 af inden man kan sende den til inkasso. Og da man kan være sikker på at denne kunde vil gøre indsigelse imod det, hjælper det ikke noget. Ud over en regning fra inkasso firmaet.

Ja og Nej. Ja til 3  x rykker inden du kan sende den til inkasso, men nej til 3 x rykker før du kan oplyse om, at du vil gøre det.

1. Rykker: Dagen efter forfaldsdatoen på faktura  - normal praksis er, at man lige venter 3 - 5 bankdage - da indbetalingerne kan krydse hinanden.

2. Rykker 10 dage efter 1. rykker er afsendt

3. Rykker 10 dage efter 2. rykker er afsendt i 3. brev skriver man så, at de bliver overgivet til retslig inkasso.

Inkasso overdragelse 10 dage efter 3. rykker er afsendt 

TS har sendt rykker 1 + 2. Du kan allerede skrive i rykker 1 som fodnote, at reglerne i inkassoloven anvendes og ved manglende betaling kan sagen bliver overgivet til retslig inkasso. Altså har du oplyst det - og ikke truet med det.

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bibi, jeg mener du er forkert på den...

Hvis du i din første rykkerskrivelse skriver de korrekte formuleringer og giver 10 dages varsel, så kan sagen umiddelbart herefter overgives til inkasso.

Der står ingen steder skrevet at der skal sendes 3 rykkerskrivelser.

At der så normalt sendes en almindelig rykker eller påmindelse er så en anden sag, men i princippet ka ndu varsle inkasso i første rykkerskrivelse.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:
Det er ikke korrekt at du skal sende 3 rykkere - 1 rykker kan gøre det forudsat at den er formuleret korrekt og giver de 10 dages varsel.

Jo det er et lovkrav at du skal sende 3 rykkere inden du kan få sagen til inkasso. Prøv bare at spørge nemimkasso eller fogedretten hvis du er i tvivl.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob:

jeg mener du er forkert på den...

Hvis du i din første rykkerskrivelse skriver de korrekte formuleringer og giver 10 dages varsel, så kan sagen umiddelbart herefter overgives til inkasso.

Der står ingen steder skrevet at der skal sendes 3 rykkerskrivelser.

At der så normalt sendes en almindelig rykker eller påmindelse er så en anden sag, men i princippet ka ndu varsle inkasso i første rykkerskrivelse.

Både ja og nej.

I inkassolovens §10 stk. 2 + 3 og §11 står der ikke 3 rykkere, men man går også ind og ser på, hvad er praksis for området. Som du selv skriver, så er normalen at man sender 3 rykkere før inkasso. Man vil nok gå ind og kigge på "burde forbrugeren / kunden vide"... og her vil jeg nok sige nej. Kutyme i dag er, at alle ved - eller tror de ved-  at der skal fremsendes 3 rykkere.

Hvis vi kigger kun på loven så har du ret, men det gør vi jo ikke og jura er en evig vurdering og fortolkning af lovens foreskrifter.

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ok at du ikke er enig Jacob, men jeg ved, hvad jeg råder mine klienter til ;-)

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Jacob.

Neminkasso har også i deres koncept 10 dage og så til inkasso. Fremgår tydeligt af skabelonen til rykker.

Enhver må så selv vælge om man vil køre en procedure på 3 rykkere igennem eller risikere at andre med tilgodehavender overhaler en og måske opnår en bedre retsstillling.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)