Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forholdsregler ifb. indsigelse mod faktura

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen. Kunden har allerede modtaget inkassovarsel (normal rykkerprocedure) Men reagerer nu med hans indsigelse dagen før sagen ifølge rykker overgives til inkasso.

Kunden har nu kontaktet mig igen og han ønsker at lade handelen gå tilbage og vil have os til at efterlade ejendommen som den var før projektet startede. Det skal siges at det er en håndværkeropgave der er udført så det er umiddelbart ikke let at lade handelen gå tilbage ca. 70 % af beløbet er i anvendte materialer resten i arbejdsløn. Kan han tillade sig det ?

Bibi Ja kunden har modtaget hans ordrebekræftelse men sjovt nok ikke salgs og leveringsbetingelserne der blev sendt sammen med :-) Jeg har måske et lille problem her idet et samlet er sendt med posten, men selve ordrebekræftelsen har han også modtaget en kopi af på mail dog ikke betngelserne på mail. Så hævder han ikke at have modtaget det med posten har han nok fat i den lange ende her

 

 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 110
Fra  FlexAir A/S Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej bentlarsen,

Det er kun en ting at gøre... få koblet en advokat på. Han kan umiddelbart vurdere om indsigelsen har noget på sig eller om inkassosagen skal køre videre.

Du har jo også muligheden for selv at køre sagen som en småsag - du kan finde en skabelon til dette på www.domstol.dk

Jegville dog nok tage advokaten, for han lyder til at være en strid børste efter din udlægning.
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej bentlarsen !

Jeg har selv som håndværker haft en lignende kunde.

Der er kun en ting for dig at gøre få udarbejdet en stævning. det kan du selv gøre ved hjælp af de skabeloner der ligger til fri af benyttelse inde på www.domstol.dk. Send den til den Byret der er i sagsøgtes værneting.

Et betalingspåkrav hjælper ikke, da han (sagsøgte) sikkert vil gøre indsigelser.

Altså en stævning med det indhold du kan se på skabeloner.

Du afslutter med følgende:

-----------------------------------------------------------------------------------

Sagsøger er af den opfattelse, at der ikke skal medvirke 3 dommere, jf. retsplejlovens § 12, stk. 3.

Sagsøger er af den opfattelse, at der ikke medvirke sagkyndige dommere, jf. retsplejelovens § 20.

Sagsøger er af den opfattelse, at sagen ikke skal henvises jf. retsplejelovens § 226 og 227.

På det foreliggende grundlag ønsker sagsøger ikke at begære syn og skøn eller andre særlige forberedelsesskridt, jf. § retsplejelovens § 353.

-----------------------------------------------------------------------------------

Husk og underskrive. Er du i tvivl er du velkommen til at kontakte mig.

Hvis du følger min fremgangsmåde er den " ged barberet"

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Enhver må så selv vælge om man vil køre en procedure på 3 rykkere igennem eller risikere at andre med tilgodehavender overhaler en og måske opnår en bedre retsstillling.

Yes en rykker er altid nok, "bare" den overholder inkassobekendtgørelsen, herunder altid 10 dages frist til betaling, før yderligere retslige skridt.

 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)