Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål til udvidet selvangivelse?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Udvidet selvangivelse har jeg brug for konkret hjælp. Jeg er inde i begreberne men har svært ved at overføre betydningen til praksis i henhold til korrekt udfyldelse. Derfor har jeg seriøst brug for hjælp til nedenstående og siger på forhånd tak til de søde mennesker der giver sig til at læse dette indlæg og komme med deres erfaring.
Lad os sige udgangspunktet er 500.000kr i overskud hos virksomheden som (personlig ejet) uden renteindtægter og excl. moms. Der er driftudgifter for 50.000kr.

Høre revisorudgifter ind under fremmed arbejde? (dette er ikke en joke)

Egenkapital - hvordan bogføre jeg det udfra udgangspunktet?
(Forstår ikke helt skat fortolkning når det er en personlig eget virksomhed hæver man jo overskudet hvert år)

Balancesum hvad går det helt præcist ud på? Er det beløb for aktiver og passiver sammenlagt..

"Straksaktiver af småting" må det være over 12300kr lad os sige 15.000kr ialt, når hver enhed har kostet under grænsen på 12.300kr ?

Rubrik 350 Private andele Biludgifter (blandet kørsel) skrives kilometer penge under den kategori eller trækkes det fra i virksomhedens overskud?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at ville gøre dig ked af det, så tror jeg ikke du klarer den korrekt selv. Du kan sikkert, men også risikere at betale for meget i skat eller få trukket noget fra der ikke måtte fratrækkes, for du ved for lidt - om regnskab - rent ud sagt. Prøve www.agera.dk der kan du få 3 gratis tilbud på at hjælpe dig hjem. 

Jeg prøver lidt:

IT-Konsulent:

Lad os sige udgangspunktet er 500.000kr i overskud hos virksomheden som (personlig ejet) uden renteindtægter og excl. moms. Der er driftudgifter for 50.000kr.

Høre revisorudgifter ind under fremmed arbejde? (dette er ikke en joke)

Ikke klar desværre? Overskud 500.000 kr - og ja naturligvis uden moms . men mener du overskud eller mere du omsætning?? Det lyder som omsætning og så har du driftsudgifter som trækkes fra -. og DER har du overskud. Revisorudgifter en en driftsomkostning - men betaler du en sådan, så laver han vel din udvidede selvangivelse med normalt??

IT-Konsulent:
Egenkapital - hvordan bogføre jeg det udfra udgangspunktet?
(Forstår ikke helt skat fortolkning når det er en personlig eget virksomhed hæver man jo overskudet hvert år)
Heller ikke klart- Hvad man hæver er ligemeget det har ikke noget med skat at gøre og egenkapital er en post som fremkommer i regnskabet under året i status og findes i status. Her lidt om SKAT I PERSONLIG VIRKSOMHED  den bør du læse

IT-Konsulent:
Balancesum hvad går det helt præcist ud på? Er det beløb for aktiver og passiver sammenlagt..
nej det er det som status balancer med -  inkl. årets resulat

IT-Konsulent:
"Straksaktiver af småting" må det være over 12300kr lad os sige 15.000kr ialt, når hver enhed har kostet under grænsen på 12.300kr ?
Ja hvis tingene kan anvendes hver for sig - Og biludgifter og rubrik 350 - Jeg tror ikke du får alt korrekt og har et regnskab som skat ville godkende, hvis ikke du lige giver et par tusinde for at få det korrekt, og måske kigge over skulderen, så du kan mere næste år

god vind med det John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)