Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken sagde JA - here we go!

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Internexus:
Ja, drop forretningsplanen, den er intet værd.


Selvfølgelig har en forretningsplan en værdi - alt andet er da nonsens. En forretningsplan behøver ikke være stor og kompliceret, men det er en god idé at lave en udgave, man benytter internt så der er styr på de basale ting. Og så man har en køreplan for sig selv og sin virksomhed.

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig først og fremmest at få styr på hvilke brands du vil handle med og så gå i dialog med dem om hvorvidt de vil handle med dig og på hvilke vilkår... få et overblik over deres handelsbetingelser, leveringstider osv.

Mvh Jens

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Haha, for grøn til forretningsplan ?? Smile

Det er da en ekstra god grund til at have nogle holdepunkter i starten.

Om du kalder det forretningsplan, køreplan what to do liste, eller hvad ved jeg, er ligegyldigt.

Men få noteret ned alle de områder du skal igennem, og så løs dem one by one.

Der er god hjælp at få herinde - bare spørg løs.

Held og lykke med projektet..

 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med den gode besked fra banken! 

I forbindelse med diskussionen om forretningsplan, så synes jeg faktisk at det er et ok sted at starte med at lave en form for plan. Det behøver ikke nødvendigvis være den store forkromede plan med nøjagtige budgetter osv. Men øvelsen med at lave noget research på din målgruppe, hvad det koster at få lavet en webshop, hvilke muligheder der er, hvilke leverandører der er på området osv. tror jeg er givet godt ud. At der så er en masse du overser og ikke kan forudse i den plan er ikke så vigtigt - og du skal ikke holde dig strengt til hvad du planlægger. Men du har en køreplan du kan gå tilbage til og bruge, når du mister overblikket. 

Held og lykke med projektet!!!

\Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt lidt forstå jer - det er så pokkers fint et ord - men helt uden, løber mange mod muren. Det er jo lidt det flere skriver - start med at finde leverandører - find en hjemmeside/køb en - det behøver ikke være så forkromet, men ofte bruger man sin tid på de helt forkerte ting i en opstart, istedet for at få listet alt det man vil (forretningsplan eller to-do list eller hvad I vil)

Jeg taler ikke om de plan for år 1 eller 2 men for fra nu til opstart - sat i system

Det kan sikkert gøres på mange måder. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg kunne aldrig drømme om at starte virksomhed uden at lave en forretningsplan. For mig er det et værktøj til at tænke hele konceptet igennem, definere hvad jeg vil, mine konkurrencefordele, hvem er kunderne, hvordan vil jeg nå dem, hvem er konkurrenterne, hvordan differentierer jeg mig, hvad er de vigtigste milestones, hvilke udgifter får jeg, hvordan skal jeg prissætte, hvornår når jeg break-even, hvordan ekspanderer jeg, hvordan udnytter jeg den kapital jeg har bedst etc.

Min forretningsplan sikrer at kursen er 100% klar, og at der ingen slinger er i valsen når der begynder at ske noget.

Jeg kigger sjældent på forretningsplanen når først den er skrevet. Det er processen at skrive den der giver noget. Den proces svarer for mig til at køre på motorvejen helt fra start, istedet for at tage de små veje, hvor fristen format tage en afstikker er stor.

Mvh Carsten


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Jeg kigger sjældent på forretningsplanen når først den er skrevet. Det er processen at skrive den der giver noget. Den proces svarer for mig til at køre på motorvejen helt fra start, istedet for at tage de små veje, hvor fristen format tage en afstikker er stor.

Dertil kan kun siges - du er en klog mand Big Smile - Men vi må erkende, at mange finder det for tungt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Louise:

Webshop, børnetøj.... Og nu tænker i nååå ligesom alle de andre, jeg synes dog jeg har fundet en niché, men nu må vi se hvad markedet siger :)

Kan du svare rigtigt på følgende spørgsmål? Jeg har svaret forkert Smile

Hvorfor vil du være selvstændig? For at få mere tid til børn og familie

Hvad er grunden til at du netop har valgt børnetøj? Fordi jeg er på barsel og eeeelsker børnetøj

Hvad er grunden til at du har valgt en webshop og ikke en fysisk butik? Det er langt billigere at drive en webshop og nemmere at skaffe kunder

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

undskyld men hva bank har du?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Thomas L:
Fedt at se at jeg ikke er den eneste der tænker sådan! Forretningsplan bør komme i 2. række i det her tilfælde. Til det er trådstarter alt for grøn endnu.

For grøn??? Det er nok meget sundt lige at stoppe op engang og spørge hvor skal vi hen do? Hvis  man stom trådstarter står med en bank som har sagt ja og stiller så banalt spørgsmål som trådstarter - så har man altså godt af at tænke sig om inden hun smider penge ud til højre og venstre på shop, seo, lager mv.

/Henrik

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)