Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken sagde JA - here we go!

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Jeg er helt rundt på gulvet, glad og lettet, banken sagde ja til at støtte min virksomhedsidé, så nu skal jeg igang, men jeg aner ikke hvor jeg skal begynde, og hvor jeg skal slutte.

Hvad startede i andre med? Varekøb, hjemmeside, CVR registrering, eller noget andet?

 

MVH
Louise

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er din virksomheds idé?

Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Webshop, børnetøj.... Og nu tænker i nååå ligesom alle de andre, jeg synes dog jeg har fundet en niché, men nu må vi se hvad markedet siger :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Start med at lave en forretningsplan, skriv i detaljer i punktform hvad du vil, i hvilken rækkefølge - hvor du får det finansieret (lød godt med banken) hvor du vil købe - hvem du vil sælge til - hvordan du vil sælge (webshop hos hvem - betalt for eller selv lavet) og alt andet du kan se vigtigt

Ud fra den laver du et budget der viser hvad du skal bruge og hvornår du skal bruge det, så du ved, at pengene til de forskellige etaper er der

Nu vil du så ha undersøgt en del af det du spurgte til, hittet leverandører - kende priser - vide noget om webshoppen og er du stadigt glad så stifter du CVR hos VIRK.DK - og skal du importere fra Kina, så skal du ha både moms og importørregistrering med. 

Når du når dertil, så spørger du igen og får links til hvordan du gør de ting en af gangen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Start med at lave en forretningsplan,

Der jeg uenig. Jeg syntes ikke en forretningsplan, er særligt vigtigt. Jeg tror at nogle kommer til at rette sig for meget efter hvad de har planlagt, og ikke hvad deres mavefornemmelsen siger. For lavet dig en god webshop (hvis du har bruge for hjælp til dette, så smid en pm) og køb et varelager hjem.

Og så ellers bare gør hvad du syntes er rigtigt (inde for lovens lange arm)

Ha' en rigtig god dag!

De bedste hilsner

Mads Larsen

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt gået - stort tillykke med det :)

Hvis din bank har sagt ja, så har du nok en forretningsplan af en slags, hvis ikke så brug en dag eller to på at lave en, så har du i det mindste en køreplan til dig selv.

Jeg ville nok starte med mine leverandøraftaler, det er essentielt for at få virksomheden til at fungere, at du har gode leverandører, der både kan finde ud af at levere, men også kan yde dig en fornuftig service.

Yderligere så ville jeg nok se på fragtløsninger og få lavet aftaler, så du har den del på plads. I starten sender du nok ikke 20 pakker om dagen, men det skulle jo gerne ende med mindst at blive målet.

Din webshop har selvfølgelig stor betydning, det vil være dit ansigt ud ad til. Her handler det om at det visuelle udtryk rammer din målgruppe - og samtidig afspejler, at der handles i en professionel forretning.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Godt gået.. men bare lige for at slå én ting fast, så tror jeg altså ikke at din bank "støtter" dig :-) De driver forretning og tager sig betalt for at låne dig penge.. Det er nok ikke sådan at hvis din forretning ikke går, så støtter de dig også... Du har vel skullet stille sikkerhed for kassekredit, eller lån... Bare du nu ikke har pelset bjørnen inden den er skudt.. mest fordi det lyder ENDNU mere utroligt at du har fået lånetilsagn, hvis du ikke har forretningsplaner, SWOT, budgetter osv... Men jeg håber det kommer til at gå dig godt og glæder mig til at se/høre mere hvad du har fundet på... OG jeg vil altså anbefale dig en forretningsplan - men KUN for din egen skyld, for det er virkelig noget, som hjælper dig, når du er i tvivl om hvilken vej du skal gå.. OG det er iøvrigt også lettere at få hjælp, når man først har identificeret hvor styrker/svagheder er.. Det er de færreste der kan det hele selv!!

Så vil jeg iøvrigt også anbefale dig at stifte et ApS med det samme - det afdækker noget af den risiko på det personlige plan, som du altid vil kunne risikere...

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Har sendt den som pm i stedet.
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Mads:

Cookie:
Start med at lave en forretningsplan,


Der jeg uenig. Jeg syntes ikke en forretningsplan, er særligt vigtigt. Jeg tror at nogle kommer til at rette sig for meget efter hvad de har planlagt, og ikke hvad deres mavefornemmelsen siger. For lavet dig en god webshop (hvis du har bruge for hjælp til dette, så smid en pm) og køb et varelager hjem.


Og så ellers bare gør hvad du syntes er rigtigt (inde for lovens lange arm)


Ha' en rigtig god dag!



De bedste hilsner


Mads Larsen



Hej Mads,

Fedt at se at jeg ikke er den eneste der tænker sådan! Forretningsplan bør komme i 2. række i det her tilfælde. Til det er trådstarter alt for grøn endnu.

- Thomas

 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)