Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med cvr nr.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Jeg åbner først min butik op den 1/6 men en af mine samarbejdespartner, mener det er bedst at få et cvr nr allerede nu, da det vil være billigere at købe hjem til varelageret.
Men jeg kommer ikke til at omsætte for de 50 tusinde kroner lige de næste lange stykke tid da det er en meget lille butik.
Men hvad skal jeg så gøre synes I? og det er jo kun et hobby firma jeg er 19år og har job ved siden af.. Hvad synes i?
Jeg vil meget gerne have cvr nr så føler jeg os mere det er en hobby virksomhed, men ved os der følger mange problemer med uden omsætning og indberetning osv :( seriøst hjælp

Fra København
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 56
Fra  Ulstrup & Kjær Trading I/S Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Jeg kan ikke se hvad dit problem er? Jo, hvis I ikke kan finde ud af at styre et momsregnskab, kan det blive et seriøst problem med hensyn til indberetning, men ved indkøb kan i trække indkøbsmomsen fra, hvilket vil sparre jer for en del penge.

Desuden giver et CVR nummer et professionelt ansigt udadtil, hvilket kan give jer mere salg

Det kan kun anbefales, og I behøver jo ikke at lave et ApS eller A/S. I kan bare oprette et I/S og det er "gratis" (kræver ikke et minimums indskud). 

Hvis I opretter et I/S skal I dog lige være opmærksomme på at en interessentskabskontrakt imellem jer er meget relevant. 

Mvh

Mikkel Ulstrup

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Din ven har ret i, at det vil være lettere med CVR indkøbsmæssigt - helt specielt hvis du køber ind I Danmark hvor du jo så kan trække moms fra

Du vil også blive set mere seriøst af en del ved at have CVR fra kundesynspunkt, men omvendt bliver du jo 25% dyrere med moms når du sælger til private.

HVIS du skal importere fra Kina (uden for EU i det hele tagete) SKAL du være registreret med CVR med moms OM importør registrering INDEN du bestiller for 1 krone derude

JA det er lidt ekstra arbejde med moms men du skal under alle omstændigheder jo føre omhyggeligt regnskab og indberette til skat

Her LINK OM HVAD DER KAN SKE VED FOR SEN MOMS REGISTRERING

her LINK OM KRAV TIL IMPORTØRREGISTRERING

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg vil bare helst kun have en hobby-virksomhed.
Og der ved jeg jo ikk hvordan det er med regnskab? fordi det kun er som i min fritid.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Hobbyvirksomhed er et special begreb og jeg tror ikke det er det du vil (spille guitar ude her og der - sælge maleri eller lidt hjemmegjort) LÆS HER 

2: I din fritid skal du føre fuldt regnskab også selv om du ikke er momsregistreret. Alt skal bogføres, alle bilag gemmes 5 år og du skal have alle indtægter minus alle udgifter som er helt direkte relaterede til virksomheden og nødvendige for at du fik indtægter - og derved få dit resultat, som du skal forskudsregistrere og indberette til skat i årsopgørelsen, enten i rubrik 12 for indtægter og 29 for udgifter (her må udgifter ikke overstige indtægter = ikke underskud) eller i udvidet selvangivelse rubrikkerne 111 og frem

Bliver du registreret kommer moms til - og ved import fra Kina viden og indberetning om told til og du skal følge årsregnskabsloven du kan læse om REGNSKAB SELVSTÆNDIG HER 

Så uanset fritid eller ej - der skal føres fuldt regnskab og indberettes til skatBig Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)