Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endnu et spørgsmål i række ... Hvad kan man / kan man ikke ...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tænkte at spørgsmåls trilogien skulle gennemføres, hermed så gjort..

Jf. Tidligere tråde, jeg starter privatejet selskab i eget navn, jeg CVR registrerer mig, jeg undlader at moms registrerer mig, og sørger for at aktivitetsniveauet pr. År er maks 49.999,-

Så kommer det/de nye spørgsmål:

1. Kan jeg arbejde i selskabet uden at trække en eller anden form for løn ud? - eller spurgt på anden måde, kan jeg undgå at aflønne mig selv/ eller anden person, såfremt jeg eks. Fakturerer en kunde for 5 konsulent timer?

2. Såfremt jeg omsætter for de før nævnte 49.999,- - så regnes det første med i min inkomst såfremt jeg udlodder/bruger af de penge privat?

3. Såfremt jeg køber eks. 10 kuglepenne, til 100,- til brug i selskabet - så kan jeg trække de 100,- ud af selskabet og lægge bilaget i selskabet som firma køb?

Endnu en gang tusind tak for hjælpen :)
og ja, med al den hjælp jeg allerede har modtaget herinde - så skal jeg med sikkerhed være betalende medlem :)

God dag

Venlig hilsen
Jesper
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan ikke gennemskue, om du vil lave en enkeltmandsvirksomhed eller et selskab? I din første tråd skriver du "privatejet virksomhed", i den næste "personligt ejet selskab" og her i denne tråd "privatejet selskab".

I nedenstående tråd skriver en af eksperterne, at man ikke kan få et cvr-nummer uden at være momsregistreret. Men det har jævnligt været diskuteret her på amino, så søg evt. flere tråde om det - eller spørg SKAT.

www.startvaekst.dk/ekspertsvar/49802/2002

Hvis det er et selskab, du er ved at lave, kan jeg ikke svare dig på ret mange af dine spørgsmål.

Hvis det derimod er en enkeltmandsvirksomhed, kan jeg sige, at uanset om du omsætter for under 50.000 eller ej, så regnes alt OVERSKUD af firmaet ind i dine personlige indtægter og skal beskattes. Og det er uanset, om du hæver pengene eller lader dem stå i firmaet. Det skulle være svar på både dit første og dit andet spørgsmål.

Hvis du kan begrunde at du har brug for 10 kuglepenne á 100 kr. for at drive din virksomhed, er det en udgift i firmaet, som kan fradrages, hvis du har dit bilag i orden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskrider du 50.000 på 12 mdr i rap uanset kalenderår bliver det en meget dum og dyr løsning for dig OG jeg tror alle vil blive totalt forvirrede over CVR uden moms når det er momspligtige aktiviteter du fakturerer - så det ville jeg slet ikke overveje - det er jo kun for at undgå moms??

Jeg ved heller ikke om du kan gennemføre registreringen idag uden at krydse for moms, med mindre den branche du har valgt kan være momsfri - jeg synes andre har haft besvær med det. Tidligere kunne man men jeg er ikke sikker. Du skal dog helt afgjort krydse for moms

GNM Aalborg:
1. Kan jeg arbejde i selskabet uden at trække en eller anden form for løn ud? - eller spurgt på anden måde, kan jeg undgå at aflønne mig selv/ eller anden person, såfremt jeg eks. Fakturerer en kunde for 5 konsulent timer?

Om du kan undgå at lønne en anden person må blive NEJ det ville være sort arbejde. Du tager ikke selv løn i en personlig virksomhed men du betaler skat at dit overskud - som du beskriver det er VSO ikke en option med så lille omsætning men i VSO kan du lade være at hæve og kun betale aconto skat på 25% indtil du hæver

GNM Aalborg:
Såfremt jeg omsætter for de før nævnte 49.999,- - så regnes det første med i min inkomst såfremt jeg udlodder/bruger af de penge privat?
Nej dit overskud regnes med i din årsindkomst - også 1 krone og du skal føre regnskab efter årsregnskabsloven og have udvidet selvangivelse

GNM Aalborg:
3. Såfremt jeg køber eks. 10 kuglepenne, til 100,- til brug i selskabet - så kan jeg trække de 100,- ud af selskabet og lægge bilaget i selskabet som firma køb?

Du vil ikke kunne overbevise skat om at dit selskab har haft brug for 10 kuglepenne så sikkert ja - men rod ikke med 10 kuglepenne før du har pæn indtjening. Er det til reklame er der meget lidt i fradrag men det er et helt andet spørgsmål. Det du kan påvise er helt nødvendigt for at du har den indtjening du indberetter til skat og som du ikke har privat brug af (moms skal deles) kan du ha som udgift ja

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)