Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man have CVR nummer og være moms registreret for at sende faktura til eks. Virksomhed i DK

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil gerne starte et personlig ejet selskab, men da aktivitetsniveauet i selskabet bliver på et absolut minimum - og sandsynligvis kun med 2-3 kunder.... Er det en nødvendighed at have henholdsvis CVR nummer og være moms registreret for at fakturerer til selskaber i DK?

På forhånd tak for Jeres hjælp :)

Venlig hilsen
Jesper
Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

GNM Aalborg:
Vil gerne starte et personlig ejet selskab, men da aktivitetsniveauet i selskabet bliver på et absolut minimum - og sandsynligvis kun med 2-3 kunder.... Er det en nødvendighed at have henholdsvis CVR nummer og være moms registreret for at fakturerer til selskaber i DK?

På forhånd tak for Jeres hjælp :)

Venlig hilsen
Jesper

Du må vel sende faktura uden moms, op til de 50.000 kr, derefter skal du have et moms nummer.

Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Ved du om de 50.000,- er pr år eller?...

Hvad mht. CVR nummer

På forhånd tak :)
Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

50.000 i omsætning inden for 12 måneder - dvs. det behøver ikke at være fra 1. januar til 31. december ... Det koster jo ikke noget at have et cvr nr. og det tager ca. 10 min at oprette, så jeg vil da anbefale at du opretter dig ed det samme. Hvis du har cvr. nr. kan du jo også fratrække moms af ting du bruger i firmaet.

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Matt Madsen:
Du må vel sende faktura uden moms, op til de 50.000 kr, derefter skal du have et moms nummer.

Nej det lyder jo som om man først har 50.000 som bundgrænse og dernæst kan registrere sig. Den går ikke, kommer man over 50.000 på 12 mdr så bliver man pålagt moms af det man jo ikke selv lagde moms på + en bod på samme beløb. Læs nærmere her de som er i tvivl:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Matt Madsen:
Du må vel sende faktura uden moms, op til de 50.000 kr, derefter skal du have et moms nummer.

Nej det lyder jo som om man først har 50.000 som bundgrænse og dernæst kan registrere sig. Den går ikke, kommer man over 50.000 på 12 mdr så bliver man pålagt moms af det man jo ikke selv lagde moms på + en bod på samme beløb. Læs nærmere her de som er i tvivl:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html

Jeg undskylder mit ukorekte svar, og mange tak for linket, har altid troede man måtte tjene 50 også oprette sig. :)

Mange tak Cookie. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Matt Madsen:

har altid troede man måtte tjene 50 også oprette sig. :)

Mange tak Cookie. :)

Du er velkommen. Der er mange der tror det er en bundgrænse og det er jo slemt, for når man feks 45.000 kr på 8 måneder, så man man max nå 4.999 de næste 4 måneder og skal gå helt i stå, og selv derefter regne tilbage. Kommer man på over 50.000 og havde 45.000 inden man blev registret i en 12 mdr periode kigget frem OG tilbage så kommer der en moms regning for de første 45.000 + en bon på samme beløb i bod

Der er vigtigt altid at registrere sig hvis man på nogen måde fornemmer man risikerer at nå 50 t på 12 mdr i rap

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Sådan !! Tak for svar til alle - og John tak for hjælpen i denne tråd også :))

God aften

Venlig hilsen
Jesper
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)