Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af Campingvogne ? (Afgifter)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har snakket med anden iværksætter om import af brugte campingvogne, han siger at de kan importeres direkte og der ikke ligger afgift på disse som der gør på biler, nogen der ved om man kan importere sådan en campingvogn og kører den i synshal og på danske plader ?

For mig lyder det lidt for let i forhold til vi bor i stort afgiftsland, så ville selv mene der må være afgifter på disse også

God aften

/Mikkel

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er CV'er fra EU, så er der ikke umiddelbart afgifter på dem. Dog krav om syn, som du selv nævner.

Hvis du søger på google, så kommer der faktisk en del tråde om emnet. Tjek evt. trådene på campingforummerne, der er mange entusiaster, som netop svarer på dette spørgsmål.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Tak for dit indlæg :)

Havde egentlig søgt google, men fandt mit svar, mange tak :)

Kan se det ikke kun er CV, men også alm. trailer der kan laves det "stunt" med

God aften

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 05:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Campingvogne og trailere kan tages ind brugte fra andre EU lande uden afgift. Med hensyn til campingvogne skal du være opmærksom på gasinstallationen. Den kan variere fra land til land, og kan være dyr at udskifte til DK standard. Se for eksempel her:

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/403/68/s044-050.pdf

Jeg ville nok satse på at importere kendte mærker som også findes her i Danmark. Gensalgsværdien er højere, efterspørgselen er større og muligheden for reservedele er bedre, hvis vognen/traileren har salgsræpresentation i DK. 

Tyskland er et slaraffenland for sager på hjul. Også for denne slags. Søg for eksempel her: 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/wohnmobil/

/Bengt

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bengt.

Tak for dit indlæg, ja har undersøgt det med gasinstallation og noget med vognen helst skal være efter 1995-1996 så kom man ud af problemet med gas.

Nu skriver jeg godt nok import og lyder stort og voldsomt, men tanken er at købe en enkelt hjem i første omgang og se hvordan jeg synes processen går og om den så beholdes eller sælges videre derefter kommer jo an på så meget :)

Men er det noget jeg synes er til at gå til og kan se nogen muligheder for salg, så kunne det sagtens være muligt og købe lidt flere, men istedet for direkte at sælge dem videre, så er jeg nok mere ude i at udleje dem på campingpladser i hele sæsonen, da jeg har prøvet dette med min gamle private camplet og det faktisk var okay :)

Kan det give lidt "husleje" ved siden af mit firma er det jo fint nok

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Hvis du skal leje den ud er det ekstra vigtigt at du køber noget kvalitet. Ellers bliver det hurtigt slidt og trist. Prøv at se på Hymer. Man kan finde Hymer vogne som er 10 år gamle og som stadig er meget fine,

/Bengt 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det bliver helt sikkert kvalitet :) Også med tanke på vi selv vil benytte den, så det skal bare være iorden..

Men mon ikke vi kan komme et stykke vej i tyskland for 20-30K

Der er jo f.eks mange Hymer fra omkring år 2000 til de 30-40K herhjemme. 

Men jagten er gået ind

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)