Vil lige smide mit besyv til tråden, trods alderen. Når du kigger efter folk til produktanmeldelser, konkurrencer, give-aways etc, så kig på deres skrivestil, og endnu bedre kommentarer til siden. En blog hvor ingen nogensinde gider skrive noget til det der bliver skrevet, er ikke særlig meget værd - efter min mening. Med hensyn til skrivestilen, så tænker jeg her på hvordan de forklarer ting, og hvordan de får formidlet budskabet. Jeg har set "produktanmeldelser" hvor folk bare skriver "lækker trøje køb den her", og det er der ikke meget værdi i. Hvis du har en varer du gerne vi give til en blogger til anmeldelse eller giveaway, og det måske er i den lidt dyrere ende, så spørg efter Google Analytic information. Enhver blogger der er seriøs om sin side, sørger for at have statistik over sin sides besøgende. Er siden alligevel på .blogspot, er det begrænset hvor meget bloggeren gider bruge på det. Der findes undtagelser for dette. Hvad angår muligheden for at finde bloggere, så vil jeg foreslå du smider et opslag ind på Gæsteblog.dk, i dens produktanmeldelser kategori. Der kan du skrive hvad du tilbyder, og hvad du ønsker retur, og hvilke andre krav en eventuel blogger skal kunne leve op til. Det er ganske gratis at anvende. En sidste ting; hold dig altid til nichen. Det har ingen værdi for dig at udbyde noget neglelak på en blog omkring biler. Jo mere målrettet blog du anvender, jo større er chancen for at læserne efterfølgende kan blive kunder. |
Jeg er helt enig med Jonas. Jeg har skrevet for en blog der ifølge smarte beregninger angiveligt skulle have 40.000 læsere -men oplevede at der var 10-15 deltagere i en konkurrence. Omvendt har jeg kendskab til en FB blog med kun lidt over 1000 likes, og i deres første giveaway var der 300 navne der var interesserede. Så kig på om der er en aktivitet omkring siden/bloggen, og brug din egen mavefornemmelse -den er tit værd at følge i forretning. :)