Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At tilbyde Blogs at holde en konkurrence med ens produkter

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Hvis jeg gerne vil tilbyde blogs at holde en konkurrence, så deres læsere kan vinde nogen af mine produkter, hvordan vil i mene at den bedste måde er at kontakte disse blogs på ?

Skrive direkte til deres kontakt email eller skrive at brev på PC'en, printe ud og sende som alm. brev sammen med et stk. af det produkt som jeg vil tilbyde dem at holde en konkurrence over.

Hvad skriver man så ?

Skal man bare sige at jeg vil tilbyde dem at holde en konkurrence om 5 iPhone covers som jeg sender til deres vindere og stille krav om hvad jeg ønsker at få igen, eller skal jeg lade det være op til Blog ejeren at sætte reglerne op til konkurrencen.

Om de så vælgere at der skal være 5 vindere eller kun 1, skal jeg blande mig uden om det ?

Det er jo ikke en hemmlighed at jeg ønsker 1 eller 2 links tilbage til butikken.

En anden ting er hvordan man bedst muligt for bloggere til at teste ens produkter , og skrive om det,  Linke til det ?

Skal man sende et alm brev med et stk. produkt til dem og spørge pænt og "please , please ", eller bare via email ?

Hvordan for man dem bedst på krogen, fisker jeg lidt efter Wink  Hvad skriver man.. ?

Mange tak hvis nogen af et par gode råd :)


 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får min. 10 henvendelser hver dag omkring bloggere / tubere der vil det.
 - Burde have skrevet dem ind i en database og lagt den online. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Elkjær:

Jeg får min. 10 henvendelser hver dag omkring bloggere / tubere der vil det.
 - Burde have skrevet dem ind i en database og lagt den online. 

Hvad gør de så af fejl ? Lyder til at du ikke er glad for det ?

Er det konkurrence eller test ?

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan svare som blogger: Hvis jeg fik en email, hvor nogen tilbød at sponsorere en gave til en konkurrence, så ville jeg da sige ja, det er win-win. Du skal bare huske at vælge nogen blogs der har en god pagerank, så de/t link du får også er noget værd for dig. Og jeg synes sagtens du kan tillade dig at stille krav omkring konkurrencen f.eks " jeg sponsorerer 1 gave til en værdi af xx kroner, så jeg vil gerne have et link i dine to næste indlæg, samt et indlæg der beskriver min shop ( eller hvad du nu har..) Jeg kan ikke forestille dig mig at bloggeren ikke sagde ja. Gratis ting jeg kan udlodde, tjek Big Smile 

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille Abildgaard:

Jeg kan svare som blogger: Hvis jeg fik en email, hvor nogen tilbød at sponsorere en gave til en konkurrence, så ville jeg da sige ja, det er win-win. Du skal bare huske at vælge nogen blogs der har en god pagerank, så de/t link du får også er noget værd for dig. Og jeg synes sagtens du kan tillade dig at stille krav omkring konkurrencen f.eks " jeg sponsorerer 1 gave til en værdi af xx kroner, så jeg vil gerne have et link i dine to næste indlæg, samt et indlæg der beskriver min shop ( eller hvad du nu har..) Jeg kan ikke forestille dig mig at bloggeren ikke sagde ja. Gratis ting jeg kan udlodde, tjek Big Smile 

Pernille, Tak for dit svar. Det er jo også det jeg håber på :)

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudy,

Hvilke produkter er der tale om? Måske kan jeg hjælpe.

Venligst,
Kenneth 

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med-stifter af, nok Danmarks største samling af bloggere på facebook. Gruppen kan ses her, og du skal være velkommen til at melde dig ind i den. Der er lige knapt 1000 bloggere i kroppen. 

http://www.facebook.com/groups/ungebloggere/

Du kan gøre det på forskellige måder.

Du kan få den enkelte blogger til at anmelde produktet, og bruge det selv. Ved en anmeldelse vil du få et backlink i teksten. Det giver god SEO værdig. 

Du kan også som du selv beskriver lade dem lave en konkurrence, hvor de selv kan bestemme reglerne, også du bare er sponsor af præmie. Man kunne evt. lave det som en give-away, da danskerne er dovne og derfor ikke gider at deltage i konkurrence, hvis de skal gøre særlig meget for det. 

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rudy,

jeg svarer som nyblogger. Jeg har modtaget begge modeller. At teste produktet, og at få bare produktet som en giveaway til min læsere via lodtrækning osv. Så lægger jeg selvfølgelig link fra sponsorer på min blog, og en korte beskrivelse af ydelse eller personen bag brand.  Du kan se hvordan jeg gør på http://stylecoach-maria-gonzalez.blogspot.com

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant tråd... selvom den er lidt gammel, så sad jeg netop og snakkede med nogen om muligheden for at dele ud af vores pusleseler til eks. Mama-bloggere, mod omtale og links. Vores produkter - hvis man skal have hele serien fra newborn til toddler, koster alligevel 1500,- så det burde være muligt at lave en give-away til en nybagt mor-blogger!

Men hvor finder jeg disse?

Vi har en enkelt kendis mama blogger der har sagt ja til det, hun har ca. 10.000 læsere men jeg aner ikke noget om blogs, så er det meget eller lidt? Er der steder andet end google søgning vi kan finde de der ekspert blogs? Et index eller?

Et spændende emne, da jeg synes det er den perfekte måde at få vurderet vores produkter udfra upåvirkede kandidater.... mødre vi ikke kender, som skal anmelde og decikere produkterne efter afprøvning.

Det er et spændende emne.... blogging!

Mvh Sue

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej -ja for hulan det er da en gammel tråd :)

Jeg tror ikke du skal tænke på om 10.000 er mange eller få bloggere, men om det er et antal potentielle kunder som du selv tænker er passende i "bytte" for produktomtalen du får i forbindelse med at en blog holder en give-away.

Jeg tror hvis det var mig ville jeg tænke: Ok hvad kan jeg ellers få i reklame for 1500 kroner (produktværdi) Kan jeg få en reklame i den lokale avis, en messestand osv osv. Og i den optik er 10.000 potentielle kunder ok synes jeg.

( Med en stor fed streg under potentielle, for uden at vide hvordan bloggeren er kommet frem til sit antal læsere, er det svært at vide om hun reelt har 10.000 unikke danske levende mennesker der læser hendes blog, eller om der er 10.000 kliks på hendes blog, fra hele verden af alle mulige årsager. Derudover er der selvfølgelig kvaliteten af den artikel der bliver skrevet i forbindelse med give-awayen osv. )

Mht til at finde dem -så ville jeg google nogle søgeord som også passer til mit produkt, og se hvilke blogs der kommer op. Vurdér kvaliteten af det du læser -ville du selv få lyst til at gøre noget som anbefalet på siden -har de evt en facebookside med 10.000 likes, eller lignende. Man kan også bruge nogle værktøjer der måler "pagerank" og lignende, det er der sikkert en masse der kan fortælle dig om herinde. Personligt, tror jeg på at til et produkt som dit, skal der mennesker, og ikke robotter på banen, for at opleve om netop den blog vil kunne nå ud til dit segment.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)