Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken forsikring dækker?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alt bliver vurderet af forsikringen - en guitar vil blive nedskrevet i værdi helt som en køkkenmaskine vil blive nedskrevet - med mindre du kan bevise over for forsikringen at den måtte ha en højere værdi grundet et eller andet helt specielt. Generelt skrives ting ned med alder, specielt naturligvis TV, radio ol. og mindre med sølvtøj og slet ikke med malerier.

Din Fender skal du regne med nedskrivning på selv om du vil mene den er aldrig så meget en samlermodel der bliver dyrere, men kan du bevise modellen og bevise at genanskaffelse faktisk er langt højere end den nedskrivning forsikringen ser på, så skal de se på genanskaffelsespris

Tal med dit forsikringsselskab om de ting du har forsikret. De generelle betingelser for nedskrivning vil frem gå af din police.

Beviset for at man ejede det kan svinge, det kan være kvitteringer men et godt råd er at gennemfotografere boligen og gå ned i skufferne og tage et billede og så gemme dem på dvd eller externt medie. 

Det er vigtigt at kunne bevise specielt de dyre ting. Der laves en del forsikringssvindel og da selskaberne ofte har svært ved at bevise det, så straffes forsikrings svindel ualmindeligt hårdt, langt hårdere end f.eks. simpelt tyveri. Det straffes som bedrageri med en strafferamme op til fængsel i 1½ år.

Resten er en vurdering - lyder det sandsynligt med den ramtes økonomi økonomi at han havde 40 rolex ure, har han nogen der kan anskueliggøre den dyre videooptager - har han  æsken, kvittering osv. Bevar al den slags elektronisk på externt medie - DVD eller HD uden for boligen da det jo ellers går til ved brænd. 

Lav evt en inventarliste som forsikringsselskabet kan ha over de dyreste ting du har, med pris på, så kan forsikringen også vurdere om alt er forsikret tilstrækkeligt. Du skal ikke kun forsikre med tyveri for øje men tænke på brand hvor ALT forsvinder.

Har du der forsikret for en for lille sum, så nedsættes betalingen også selv om du kun får stjålet en enkelt ting, helt med den % som du samlet har forsikret for lidt for

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Så det koster ikke noget?

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger tak for en fin beskrivelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

fireman:
Jeg har ingen interesse i at lyve. Men en Fender-guitar taber jo ikke værdi. En kvalitetsguitar er noget af det eneste, der ikke taber værdi.

tal med din forsikring og få det aftalt - ellers taber den garanteret. (det gør den jo også hvis det ikke er en speciel vintage - jeg har medvirket ved køb af mere end 40 dyre instrumenter af den type - kun special modeller KAN holde prisen - eller sågar stige)

Det vigtige er, tal med din forsikring, det hjælper ikke at vi skriver at hvis du kan bevise den ikke er faldet så får du fuld pris, hvis din forsikring er uening

Er det instrumenter i større stil og går de ind og ud af øvelokale og til spillesteder anbefales gerne denne, som mig bekendt er den mest brugte i den sammenhæng - og som altid har opført sig tip top over for de bands jeg har haft med at gøre

http://www.tryg.dk/forsikringer/max-levig-specialforsikringer/forsikring-af-musikinstrumenter.html - er der bare EN guitar så tal med din egen forsikring og hør hvordan de ser på den hvis den er 3 år gammel og stjæles

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Udbetaler de også erstatningssum, hvis man indenfor flere måneder får stjålet flere af sine ting, som tilmed også er noget andet? Er der en grænse for, hvor meget de vil udbetale i erstatningssum i alt?

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du siger stjålet - hvordan er det så foregået i praksis? For hvis det ikke er sket ved indbrud, men f.eks. er nogen du har lukket ind i dit hjem eller glemt at låse døren. Så skal du ikke regne med at de dækker noget af det. 

Desuden skal du altid melde det til politiet, så snart du opdager at det er stjålet. Det nytter ikke noget at du først måneder efter vil til at anmelde et indbrud - det skal anmeldes når du opdager at det er sket. 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Igen igen igen - dine forsikringsbetingelser vil give dig svar på dine spørgsmål. Vi kan ikke endegyldigt svare dig præcist på mange af de spørgsmål du stiller.

Du har på din indboforsikring sat en sum, som svarer til din samlede indboværdi. Denne kan naturligvis ikke overstiges, tværtimod vil du få mindre i erstatning, hvis det viser sig at du er underforsikret. Enkelte forsikringsselskaber (vist nok Alka m.fl.) kører dog med sumløs indboforsikring, hvor man ikke kan være underforsikret.

Derudover har selskaberne en maks erstatning pr. ting, typisk omkring 60-80.000 kroner, men dette skifter også selskab til selskab.

Slutteligt er der forskellige maks værdier, afhængigt af hvilken type genstande der er tale om. Værktøj kan være maks 5% af indbosummen, smykker kan være 10-15% af indbosummen osv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

fireman:
Udbetaler de også erstatningssum, hvis man indenfor flere måneder får stjålet flere af sine ting, som tilmed også er noget andet? Er der en grænse for, hvor meget de vil udbetale i erstatningssum i alt?

hvis det er politianmeldt og politiet giver dig bekræftelse - som er den du bruger til forsikringen - så ja - men politiets bekræftelse vil vise forsikringen at der var tydelig tale om tyveri på den ene eller anden facon

Ja de udbetaler max den sum du har forsikret for - men tal med dem, det lyder nu ikke som at du kommer i problemer, summen er normalt ganske høj

Bliver man ved og ved med at få stjålet ting kan de enten nægte at forsikre en (og så er man på den for det vil så ofte gælde mange selskaber) eller de kan kræve at man gør noget for at sikre sig bedre - 

her kan du løse lidt om FALD I VÆRDI FOR GUITARER også fenders - gå ind til f.eks Åge Jensen i København og se hvor mange brugte de har - mellem 40 og 70% af nypris generelt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg snakker ikke om mennesker, der er lukket ind i hjemmet, eller at jeg har glemt at låse døren. Jeg snakker om, at nogle mennesker uden min tilladelse er kommet ind i mit hjem og stjålet noget.

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

40-70 %. Er det så typisk det beløb, som forsikringsselskaberne vil give en, hvis den stjæles, altså Fender-guitaren?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)