Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg med rimelighed lad mit firma betale?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.
I f.m. mit arbejde optjener jeg en del afspadsering. Derfor har jeg startet et firma op for bedre at kunne bruge mit afspadsering produktivt. Indtil nu har jeg betalt min skat som man bør og skal gøre men er blevet mere opmærksom på at gøre brug af de muligheder jeg har for at få firmaet til at betale hvad jeg kalder for allerede eksisterende udgifter. Her tænker jeg på indkøb af computer, printer papir, telefon, internet m.m.
Så til mine spørgsmål.
1.Kan det betale sig for mig at lade firmaet betale telefon og internet? Årligt betaler jeg 1920kr for mobil og 2400kr for internet.
2. Hvis ja, kan jeg gå tilbage og få firmaet til at refundere mine betalte regninger for 2. halvår 2012?
3. Kan jeg lade firmaet giv et tilskud til varme, vand og el? Jeg tænker 120kr til el og 120kr til varme pr måned. Det skal siges at jeg har ikke noget hjemmekontor.
4. Kan jeg lade firmaet betale min ulykkeforsikring?
Grunden til jeg spørger er at jeg har en kollega som praktisere dette. Men som bekendt er hvad man må og hvad man gør ikke altid det samme.
Glæder mig til at læse jeres svar.
Mvh
Mark
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

mjdn:
1.Kan det betale sig for mig at lade firmaet betale telefon og internet? Årligt betaler jeg 1920kr for mobil og 2400kr for internet.
¨

Hvis internettet er nødvendigt i firmaet så ja. Mobilen vil jeg sige nej til, for du skal tage 2500 til indtægt for fri telefon bare for at have den til rådighed og da du jo oven i stadigt selv - nu bare via firma og fradrag - betaler de 1.920 så vil skattefordelen ikke rigtig give dig andet end bøvl

mjdn:
2. Hvis ja, kan jeg gå tilbage og få firmaet til at refundere mine betalte regninger for 2. halvår 2012?

Jeg ville ikke rode med 2. halvår hvor moms er afsluttet - for så begrænset et beløb - men kan ikke svare klarere end det

mjdn:

3. Kan jeg lade firmaet giv et tilskud til varme, vand og el? Jeg tænker 120kr til el og 120kr til varme pr måned. Det skal siges at jeg har ikke noget hjemmekontor.


4. Kan jeg lade firmaet betale min ulykkeforsikring?

Nej - og din kollega gør entet noget forkert eller har helt andre forhold med lokalerne. Ulykkesforsikring ALDRIG men du kan læse DETTE LINK om lokaler, varme og el m.m. - I dit fald et meget klart nej - og din kollega bør nok lige checke sine forhold + garanteret ikke trække en personlig forsikring fra (men han kunne være en der klatrede i el master og ha en arbejdsskadeforsikring der dækker skader i arbejdstiden grundet arbejdet).

Hvad angår det som du kalder ALLEREDE EKSISTERENDE udgifter så kan du jo i princip få bøvl, for så skal du dele papir og hvad ved jeg i privat og firma momsmæssigt - det er jo ikke dine private ting du kan trække fra men firma ting som evt tilkom. Det må du selv afgøre men du skal jo på sigt vise overskud, ellers får du diskutsion om hvorvidt du er seriøs virksomhed eller en hobby der bare gerne ville trække lidt moms fra og ha et underskud at trække fra din daglige indtægt - LÆS EVT HER. Jeg vil til enhver tid naturligvis tage de fradrag der hører sig til, men tænk først og fremmest på at få gang i virksomheden, og ikke skattefordele der skaffer dig underskud på underskud

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Mange tak for dit meget hurtig og grundig svar.
For en god ordens skyld vil jeg lige gentage at jeg betaler min skat som man bør og skal gøre. Dette er ikke et forsøg på at misbrug reglerne, det er et forsøg på at undgå netop dette. Men point taken.
Spørgsmål 3&4 syntes jeg nu også selv lød lidt kreativt men hvis ikke man spørger.......
Mht telefon og internet er det korrekt forstået at man skal beskattes af 2 x 2500kr?
Mvh
Mark
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med - påstår slet ikke du vil snyde, synes bare det er et vigtigt punkt for mange nystartede at ha fokus på the business og ikke på hvad kan vi hente af fradrag uden at ha business igang Smile Det giver mange noget rod - dels fordi der hives for meget fra dels fordi de så slutter et år efter fordi det er underskud det hele, og så skal de til at købe tingene ud igen med moms

NIX internet ingen skat - kun hvis du vælger telefonen, og da din pris er mindre end det du skal lægge på i skat og du jo stadigt selv i den personlige virksomhed har udgiften, så går det lige op

Pris for dig idag ca 2000 kr

Pris i firma: skat på dig 2.500 koster dig ca 1200 kr - og telefonens ca 2000 kr i firmaet koster efter skattebesparelsen på udgiften i firmaet ca 1200 kr - eller ca 2400 ialt - og så kunne der være lidt delt moms, men det er besvær og giver dig ikke en rød øre i lommen - måske et tab

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med - påstår slet ikke du vil snyde, synes bare det er et vigtigt punkt for mange nystartede at ha fokus på the business og ikke på hvad kan vi hente af fradrag uden at ha business igang 

Jeg tror, Cookie har det på samme måde som mig selv: Hvis vi svarer på et godt spørgsmål, svarer vi selvfølgelig først og fremmest trådstarteren, men prøver også at formulere vores svar, så andre, der læser med, evt. kan få glæde af det.

Derfor kan jeg i hvert fald selv være tilbøjelig til at skære tingene ud i pap uden at det på nogen måde skal så tvivl om trådstarterens ærlighed eller gode vilje Smile

Det er jo først og fremmest trådstarteren, der skal have glæde af et svar, men det gør jo ikke noget, hvis andre læser med og kan blive lidt klogere. Det er i hvert fald tit sket for mig selv, at jeg har fået uvurderlig viden fra et spørgsmål, en anden har stillet og som kloge aminoer har haft gode svar på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:
Jeg tror, Cookie har det på samme måde som mig selv: Hvis vi svarer på et godt spørgsmål, svarer vi selvfølgelig først og fremmest trådstarteren, men prøver også at formulere vores svar, så andre, der læser med, evt. kan få glæde af det.

rigtigt godt point. Hvis jeg svarer en der taler om at starte hobbyvirksomhed - eller fokuser på et svært fradrag - så svarer jeg netop trådstarter, men tænker uvilkårligt at mange andre læser med og for ideen. HAPS jeg kan jo trække printerpapir, computer, internet fra - så jeg skal da lige ha en virksomhed - skidt med omsætning bare jeg får fradrag Big Smile og det kan så få mig til at minde, dels om administrationen der trods alt opstår, dels om hobby virksomhedsregler med ikke fradrag i anden indkomst osv - og det er IKKE møntet på trådstarter men komme ud fra det helt generelle, at mange andre læser med - og skal forstå at ikke alt er fradrag

Jeg ved godt man skal passe på med ikke at blive for moraliserende og generel - og trådstarter her forstod den jo også 100% så jeg tror de fleste er med, ´men JA mine svar er generelt altid møntet på at andre end trådstarter læser med Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)