Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed og hvad så nu....... ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil gerne starte en virksomhed i min fritid, da jeg stadig har mit 37 timers arbejde. Men er blevet tilbud noget computerarbejde hvis jeg vil moms regi. mig.

Jeg er med på at hvis jeg skal have cvr nummer skal jeg ind på virk.dk og registrere mig. men men hvad så nu :)

- Er det helt OK at have firma ved siden af sit arbejde?? (arbejder som truckfører, og skal lave computer i min virksomhed)

- Hvad skal jeg gøre overfor skat??  jeg har ingen anelsen om hvad jeg kommer til at tjene i mit "firma"

Håber i kan hjælpe mig lidt med min spørgsmål. Der kommer sikkert flere :)

Med venlig hilsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

mach:
er blevet tilbud noget computerarbejde hvis jeg vil moms regi. mig.
hvis det du skal lave i din fritid - uanset du gør det hjemmefra eller hvad = lønmodtager arbejde = du har ikke risiko og får betalt bare - så må man ikke gøre som de foreslår dig, så skal du ha løn. Alternativet kunne være freelance - men er det samme firma hele tiden, går den heller ikke, selv om det er bedre. Du må læse dig igennem dette link og de to-tre underlinks der er i det - med eksempler LINKET ER HER 

Forholdet er at mange virksomheder ikke "gider" rode med ansatte og kræver at folk skal momsregistrere sig, så er det ikke noget med ferie, atp, opsigelsesvarsel og jeg skal gi dig ska jeg

Faktisk er det arbejdsgiveren der kan ha det største problem men det fatter de ofte ikke. De kan få bod og de kan hænge på folks manglende skat

Du må jo gøre som du finder bedst og skal du stifte selskab så er der ANVISNING HER på hvad der bla.a er af regnskabskrav og her hvordan du betaler skat af et selskab i DETTE LINK 

Du kan forskudsregistrere lidt inde i året og ændre hen ad vejen når du ved mere, men du får jo både momsregnskab, momsangivelse og årsregnskab og alt + kan ikke være det mindste sikker på at skat ikke bare siger lønmodtager for det er dem der bestemmer og ikke hvad I aftaler i en kontrakt desværre

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg læst mit eget spørgsmål igen og kan se det var ikke rigtigt fremsat. Jeg mente de ville give mig muligheden for at lave deres hjemmeside og løbende computer problemer på regning. Og jeg tror også jeg får andre firmaer som kunder. (undskyld det manglede)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

mach:
Jeg mente de ville give mig muligheden for at lave deres hjemmeside og løbende computer problemer på regning.
det er jo det man normalt gør som lønmodtager og er det kun det og du ikke selv som sådan har risiko, tror jeg ikke skat ville acceptere det som firma men ville se det som lønmodtager. Der er masser af lønmodtagere som jo netop laver hjemmeside og løser computerproblemer, fastansat eller per timeløn eller andet.

mach:
Og jeg tror også jeg får andre firmaer som kunder. (undskyld det manglede)
hvilket vil hjælpe - men overordnet kan man sagtens være lønmodtager flere steder. Hvis du læser linket og de underlinks der er, f.eks. til skat - vil du se at det er lidt halvkompliceret men jo mest for arbejdsgiveren i mine øjne i forhold til skat. Ellers må du jo bare stifte selskab som vist i de andre links og gå i gang - bare du enten får en med der tager din moms og regnskabs administration + skatteopgørelser - eller selv sætter dig ind i det, så går det jo sikkert - ellers overvej i begyndelsen at lade dem betale dig som honorar efter regning fra dig som person - hvor de indberetter bidragspligtig B indkomst gruppe 05 og så er det i alle fald lettere for dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)