Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Dandomain gode til webshops?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg er nu efter 2 års brainstorming, informationssøgning osv. osv. osv. endelig nået til det punkt at alt skal sættes sammen og ende ud i en webshop :) Domænet er købt og skal patenteres, leverandøren samt betingelser der er i hus, så nu mangler kun hjemmesiden.

Det med hjemmeside virker til at være en jungle. Hvem skal man vælge og hvorfor?
Jeg har haft kigget på Dandomain, som var dem jeg købte domænet igennem. De virker billige, har kigget på deres pakke der hedder "Professionel Shop" til 299. Spørgsmålet er så bare, om de også er gode?

Jeg har også haft kig på en professionel der laver hjemmesider på bestilling. De hedder Eye4web. Ved ikke om de er gode?

- Jeg vil have et knivskarpt design
- Statistik over besøgende og deres færden
- Frihed til selv at kunne ændre i tekster, rækkefølge, pris, billeder og lignende
- Mulighed for at uploade produktporteføljen via en csv???? fil. (leverandøren fortalte om en fil de sendte ud nogle gange om året, og som man så kunne opdaterer hjemmesiden med)

Er der andre udbydere eller muligheder / vigtige ting, som jeg har overset?

Jeg er klar over at pris og kvalitet ofte hænger sammen, men for 299 i måneden er det vel ikke helt skidt? Eller hvad?
Logo skal laves hos en professionel.

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det er et svært spørgsmål synes jeg. Måske det skal vendes om. Hvad søger du hos en web shop leverandør? Hvad er vigtigt for dig?
Hvis det udelukkende er prisen - Find det billigste done.

Ellers må du liste op hvad du ønsker.
Du har allerede en del ønsker, dog går de på siden, og ikke dem som skal lave det. Mange systemer vil leve op til det, og jeg vil da klart mene af den løsning jeg kan give dig vil være den bedste :)

- Design + Logo, kan man få en designer til at lave, dette skulle gerne være uafhængig af shoppen, da shoppen gerne skulle kune styles efter eget ønske. Desværre er det ikke altid sådan.

- Statistik er vel godt dækket af Google analytiks, såfremt man integrrer godt med dem.

- Brugervenlighed - ændringer af tekster etc. Her er der forskellig smag. Dog begynder de fleste CMS'systemer at være gode.

- Indlæsning af CSV fil. Dette kan være tricky for de fleste, men nogle systemer kan dette allerede :)

Hvad med tillægsydelser, backup, sikkerhedsopdatering. Hvad koster det?

Vigtig ting vedr. de billige månedlige priser er, ønsker du at låses til een udbyder, eller vil du have mulighed for at flytte dit webshop til en anden webhost, eller udvidde din shop med funktionalitet som ikke er i den færdige pakkeløsning?
Ved den månedlige abo løsning, er du typisk låst til udbyderen, og kan ikke flytte din shop. Det er ikke sikkert du kan få nye funktioner, der gør at du sklller dig ud fra mængden. Kan du få de funktioner tilføjet, så er det kun dem der kan gøre det, og du må acceptere prisen.

Som du kan høre er jeg mest tilhænger af at kunden ejer løsningen, og kan gøre med den hvad han vil, og have friheden til at vælge hvem der skal videreudvikle systemet, uden at være låst på nogen måde.

Så ja det er en jungle, og man vil altid have valgt nogle andre, for græsset er altid grønnere på den anden side. Men hvorfor ikke holde den mulighed åben, selv efter man har valgt en løsning?

/Kristoffer

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

En DanDomain-løsning kan være fint for begyndere, men når du vil have knivskarpt design og sikkert også har en række andre krav, så skal der laves et ret stort stykke arbejde i de standardopsætninger der er i en DanDomain-shop. Hvis du ikke selv har viden om programmering, så skal du have fat i en, der er virkelig god til det - og DanDomain er beklageligvis ikke det nemmeste at rode med.

Der findes rigtig mange alternativer, hvor du ikke skal yde en månedlig betaling for at have din shop kørende. Kig evt. efter open source webshops.

Det er rigtig svært at komme i gang med e-handel, hvis man ikke har prøvet det før - for hvad handler det om? At kunden finder din shop attraktiv, hvad andre mener - det har jo ikke den store betydning. Det handler om at ramme målgruppen.

Hvis du er interesseret i en open-source løsningen f.eks. i Magento, så skal du være velkommen til at kontakte mig, jeg er sikker på, at vi kan finde en løsning der er til at betale og som lever op til dine krav.

Held og lykke med projektet.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Kasper E. Mikkelsen:
Er der andre udbydere eller muligheder /

Du kunne også tage et kig på Shoporama, den hører jeg en del godt om for tiden. Især fleksibilitet, integration til Google Analytics og Adwords bliver fremhævet.

Nogle webshops er specielt rettet mod nogle brancher, så måske du kan lurer om der er et system der anvendes af mange af dine konkurrenter.

De bedste hilsner
/Brian 

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar :) 

Det er mega svært at finde rundt i alt det her. Specielt fordi jeg i bund og grund ikke aner noget som helst om de ting en hjemmeside tilbyder, ud over selvfølgelig salg af produkter.

Jeg har fået fat i eye4web som vil strikke et tilbud sammen til mig. Han snakkede blandt andet om muligheden for bestilling via et API nr. Det havde jeg aldrig hørt om før, men det lød smart :D

Men det jeg kræver af de der laver siden er:
De skal være der for mig, jeg er ny og de er professionelle
Ikke overlade gode muligheder
Give webshoppen et professionelt udseende
Knivskarpt design
Let for kunderne at finde rundt
Mulighed for at handle via smart phone eller tablet
Henvisning til facebookside
Statistik over besøg, salg osv.
Indsætning af CSV filer
og så ca. en milliard andre ting.

Det er helt nyt for mig alt det her. Jeg er uddannet sælger, så intet nyt der. Men alt det med hjemmeside. Fy for en skefuld :D Men tror nu at ham jeg har fået fat i er reel nok. Skal lige have fundet ud af noget mere inden jeg træffer det endelige valg.

Jeg er kommet lidt væk fra dandomain igen, da jeg føler at de er dyre. 3500 for opstart + ca. 500,- pr måned. Har man siden i et par år, så løber det ret hurtigt op og bliver pebret.

Fra Holstebro
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 34
Fra  Smartphone Skave Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en ny ting jeg kom til at tænke på.

Jeg har en leverandør der er med på en dropshipping løsning. Det er rigtig dejligt, da jeg herigennem kan få et rigtig bredt, men knap så dybt sortiment. Jeg har nu også fundet en anden leverandør med et utroligt dybt sortiment indenfor det jeg skal sælge. Spørgsmålet lyder så, vil det være en ulempe at få dropshipping fra begge parter? Og hvordan vil det eventuelt fungere? Jeg tænker her på, om kunden så vil modtage en pakke fra hver af leverandørerne? Eller skal jeg få det sendt hjem til mig, pakke det om, og sende afsted til kunden?
Ved sidst nævnte får jeg en større omkostning, og kunden vil opleve længere leveringstid.

Hvad ville i foreslå mig? Budgettet er smalt, så jeg har ikke råd til at få et varelager lige pt. Derfor er jeg udelukkende interesseret i dropshipping muligheden.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan s hold dit til at starte med til en leverandør. Med 2 leverandører skal du/kunden betale 2x fragt, hvilket vil nedsætte dine konkurrenceevner eller din fortjeneste.

Du kan altid udvide senere...

Fra København S
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 484
Fra  GetWebbed Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Kasper,

Jeg forhandler både Magento webshops og er Shoporama designpartner, og umiddeltbart så lyder shoporama lige som valget til dig, når du køre en dropshipping butik. De har en helt særlig funktionalitet tilknyttet deres system, men du er velkommen til at skrive til mig så jeg kan guide dig bedre rundt hvis det har interesse.

Du kan enten skrive til mig her, eller på skype hvor du kan finde mig på info@getwebbed.dk og du kan selvfølgelig sende en mail også :)

Venlig hilsen
Bo Gunnarson

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)