Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mine bilag og undår inkasso (og evt. en god advokat!)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære jer,

Jeg står i den uheldige situation, at jeg i sommer hyrede en bogholder, der viser sig at være yderst ustabil. Vi er kommet i en tvist nu, da hun har været forsinket med alt (også momsopgørelserne – både 1/9 og nu her 1/3).

Vi er uenige om størrelsen på den sidste regning, da hun 1/2 gav et nedslag i prisen pga sine fejl/forsinkelser. En af foudsætninger for aftalen var at jeg skulle betale en mellemregning, som kom uventet (aftalen var, at jeg skulle betale sidste regning, når alt var afsluttet). Jeg betale den uventede regning.

Efterfølgende bliver hun forsinket med momsregnskabet uden at varsle det (hun skriver er "færdig i aften" – "er færdig på fredag" – men hun bliver ikke færdig).

Hun sender så her i starten af marts en regning til mig med 1 dags betalingsbetingelser, før hun er færdig og med påskriften at hun først sender bilag til revisor, når jeg har betalt. De ting, der mangler er umiddelbart småting – men de mangler. F.eks. har hun stadigvæk ikke oplyst de tal jeg reelt skulle have betalt i moms tilbage i september eller her i marts. Ligesom jeg ikke har fået en liste over de bilag, der mangler, så jeg kan sende dem frem.

Min revisor siger, at hun ikke må tilbageholde mine bilag og efter at have talt med nogle af hendes andre kunder og leverandører forstår jeg, at jeg ikke er den eneste, der finder hende højst besynderlig at arbejde samme med.

Jeg har i dag sendt en begæring til fogedretten for at få mine bilag og har så også i dag modtaget en rykker for den regning hun sendte her i starten af marts. Men jeg er jo ikke enig i beløbet og vil ikke betale, før jeg har modtaget mine bilag – også så jeg kan få en anden bogholder til at lave hendes arbjede færdig.

Jeg har gjort indsigelser mod hendes krav i flere mails.

Hvad dælen gør jeg? OG er det smarte at kaste pengene efter en advokat – for helt ærlig, så er det pisse-drænende. Og hvem skal jeg i så fald

Det drejer sig om relativt få penge. Hun vil have 11.250 kroner inkl. moms. Og jeg vil kun betale de 6.000 (hvilket jeg ser som et kompromis eftersom jeg allerede har betalt hende næsten det dobbelte – og jeg skal betale en anden bogholder for at gøre hendes arbejde færdigt). Men vil først betale det når jeg har mine bilag.

Tusind tak for svar

/Nadia

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Clausen & Konen.

Puha, det er træls. Jeg har selv haft en ekstern bogholder, der anviste et Statsaut. revisor. Alt var fryd og gammen, da de sad her og drak kaffe. Vi lavede en aftale. Det har jeg fortrudt 100000000000000 gange. Hun var total kompetence løs. Momsfejl og krævede toppen af en roekugle for sit arbejde. Gjorde indsigelser mod faktura, men jeg blev stævnet og måtte i retten med hende. Men revisoren ønskede ikke at komme som vidne i retten???. Jeg blev dømt, da hendes advokat mente at prisen ikke var "ubillig". Derfor skulle jeg betale sagsomkostninger osv. Der kom ingen domsbog til mig og betaling skulle være inden 8 dage. Derfor overførte jeg betalingen til hendes firmakonto !!. Efter 14 dage kom en stævning mere, da advokatfirmaet ikke havde modtaget betalingen. Men via en god Amino, fik jeg en tekst fremstillet, så advokatfirmaet ikke var i tvivl Big Smile

Dette har jeg lært: Lav det selv. Køb Libris hæfter, de er lette at forstå og skåret ud i detaljer. Jeg vil hellere arbejde lidt mere med papirer, end blive taget i r.... . Dårlige revisorer og bogholdere har kostet mig 1 mio.

Håber du kan bruge noget af mit. Har du yderligere spørgsmål, så kan du sende en PM.

Johnny

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke en trist og barnlig situation. Ring til en advokat og fremlæg sagen. Hvis advokaten er interesseret i sagen kan du jo bede om en ca. pris. Det handler jo ikke om et kæmpe beløb, men ret skal være ret.

Jeg kan godt give dig navnet på en super advokat, som jeg selv har fuld tillid til, vhis du skulle ønske det.

Mvh Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja galt kan man jo altid komme af sted - eneste lille ekstra anbefaling hvis man ikke vil det hele selv er at finde nogen der kan give nogle klare referencer - også et par år tilbage så det ikke er rørt sammen i en suppeterrin idag OG nogen der ikke skal ha en stor forudbetaling - men bliver betalt når arbejdet afleveres til tiden - De kan så kræve lidt reference af en også og måske en smule forud - men tag referencer. Der var mange herinde fra jeg trygt afleverede til - helt som jeg gør til revisor (som jeg afsætter i regnskab men ikke betaler før det er afleveret)

Men rigtigt sur oplevelse og samme for pythonrap - og jeg kan forestille mig hvor uretfærdigt det kan føles ØV god beskrivelse af hvordan man som ofte kan ha ret uden at få ret. Somme tider må man bare gribe til lommen og komme videre og sige - aldrig den person mere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Johansen:
men ret skal være ret.

Ret er ikke altid ret. Derfor er min opfordring, LAV ALT HVAD TS KAN SELV.

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Vi sad i retten med opfattelsen af, "vi havde ret". Men !!! systemet er ikke sådan.

Cookie:
som jeg afsætter i regnskab men ikke betaler før det er afleveret

Det har jeg også gjort tidligere, men når regningerne blev 5 gange større, så glider tilliden eet eller andet sted.

Det er ØV, ja, men jeg er kommet ud af "sølet" med egen drift. Ingen af dem, jeg havde indover, der trak ialt 1 mio. gav råd, eller andet. De var der kun for egen vindings skyld - ikke min. Så jeg kører videre og har på 2 år fået +.

VH

Johnny

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Clausen,

jeg mener, at du er igang med det eneste rigtige. Kontakt evt. SKAT og sig at dine indberetninger bliver forsinket af din bogholder. De er ikke bange for at kontakte hende.

Jeg sidder på den anden side af bordet og har en lignende sag. Jeg har modtaget nogle bilag fra en kunde og brugt en masse tid på at organisere disse og opstille en balance. Jeg fremsendte en saldobalance, da kunden skulle bruge denne til et møde i banken. Efter dette arbejde sendte jeg en faktura og spurgte ind til nogle bilag og en plan for vores fremtidige samarbejde. Da kunden er bagud med momsindberetningerne for flere kvartaler, så har SKAT også kontaktet mig. Jeg har forklaret, at jeg ikke kan stå indefor momsindberetninger og evt. årsregnskaber, så længe der er uklarheder. Jeg spurgte så til hvordan SKAT forholder sig til at jeg havde bilagene og egentlig ikke ønskede at udlevere disse førend jeg havde fået min betaling, så var svaret, at det var de tit ude for og de bare tilfredse så længe de bare kunne finde bilag og regnskabmateriale hos mig.

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 12. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Men min revisor skal bruge min bilag for at lave årsregnskabet. Desværre.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)