Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal man give i rabat?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ever

 

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med leveret på rod.

 

I juletræsbranchen operer man med forskellige betegnelser for hvordan man køber træerne. Hvis man køber dem på rod, skal man selv fælde træerne, bundklippe dem, nette dem, køre dem ud af plantagen, palletere dem og fragte dem. Dette pånær fragten koster som tommelfingerregel 18-20.000 ex moms pr 1.000 stk. Men det er svært at få gjort det til den pris, hvis man køber under 1.000 stk.

 

Du skriver at prisen er for 2006 og at den er højere i 2007. Det har du helt ret i - ca 15-20 % er de første bud i branchen.

 

Men dine priser på 50-70 kr pr stk for pæne, danske og oven i købet økologiske juletræer er ikke desværre ikke rigtige. Der er stor forskel på om man køber sine træer i Jylland eller på Sjælland. Men hvis kan skaffe træerne til den pris, vil jeg skyde på, at jeg kan eksportere ca. 300-400.000 af dem for dig.

 

Mht. til enkeltvis levering. Så er det billigste reele tilbud jeg har kunnet fremskaffe fra fragtfirmaer på 375 ex moms pr træ (ja, du læste desværre rigtigt).

 

For at være konkurrencedygtige, har vi måttet opbygge et fragtnetværk som vi kan bruge.

 

Hvis du i hovedstadsregionen i år skal købe et juletræ hos en stadehandler, vil du skulle slippe fra ca. 110,- pr meter op til 160-170,- pr meter hvis du skal købe i KBH.

 

Med venlig hilsen

Morten

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Blot lige en tanke, men jeg syntes det kunne være meget interessant hvis i åbnede op for noget nethandel. Gør det muligt for folk at bestille og betale juletræer på internettet, og derefter få dem leveret lige til døren.

Hvis prisen ikke er helt overdrevet, tror jeg det kunne blive rimelig givtig forretning, for de folk som skal bruge et juletræ. Lav evt. forskellige størrelser, så folk har en fornemmelse af hvad de modtager.

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-08-2007 14:43:46 Forfatter: Juletræssælgeren

Hej Ever


Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med leveret på rod.


I juletræsbranchen operer man med forskellige betegnelser for hvordan man køber træerne. Hvis man køber dem på rod, skal man selv fælde træerne, bundklippe dem, nette dem, køre dem ud af plantagen, palletere dem og fragte dem. Dette pånær fragten koster som tommelfingerregel 18-20.000 ex moms pr 1.000 stk. Men det er svært at få gjort det til den pris, hvis man køber under 1.000 stk.


Du skriver at prisen er for 2006 og at den er højere i 2007. Det har du helt ret i - ca 15-20 % er de første bud i branchen.


Men dine priser på 50-70 kr pr stk for pæne, danske og oven i købet økologiske juletræer er ikke desværre ikke rigtige. Der er stor forskel på om man køber sine træer i Jylland eller på Sjælland. Men hvis kan skaffe træerne til den pris, vil jeg skyde på, at jeg kan eksportere ca. 300-400.000 af dem for dig.


Mht. til enkeltvis levering. Så er det billigste reele tilbud jeg har kunnet fremskaffe fra fragtfirmaer på 375 ex moms pr træ (ja, du læste desværre rigtigt).


For at være konkurrencedygtige, har vi måttet opbygge et fragtnetværk som vi kan bruge.


Hvis du i hovedstadsregionen i år skal købe et juletræ hos en stadehandler, vil du skulle slippe fra ca. 110,- pr meter op til 160-170,- pr meter hvis du skal købe i KBH.


Med venlig hilsen

Morten


I 2005 (og årene før) lå prisen for juletræer på Amager på 100 kr. pr. meter
I 2006 lå prisen på 120 kr. pr. meter

Og i 2007 må prisen forventes at nærme sig 140-150 kr. pr. meter
Jeg kan dog sige, at forskellige "juletræesdyrkere" selv har leveret flotte sjællandske juletræer til døren (engros +100stk, hvor juletræerne var nettede, dog ikke altid bundklippet) til prisen 50-70 kr. pr. stk de sidste par år.
Med venlig hilsen

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 97
Fra  www.juletrae.com Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Jesper

 

Det er en rigtig god ide. Og det er faktisk lige præcist hvad vi gør på www.juletrae.com.

 

På vores hjemmeside kan alle gå ind og se hvor træerne kommer fra, bestille præcist den højde man vil have, betale på nettet og få det leveret lige til døren.

 

Og du har ret, det virker som om der er en god efterspørgsel - det kan vi mærke allerede.

 

Vores priser ligger ca på niveau med hvad man skal betale for et træ i hovedstadsregionen, hvis man køber det hos en stadehandler.

 

Prøv at gå ind på www.juletrae.com og giv en vurdering af hvad du syntes?

 

Venlig hilsen

 

Morten

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-08-2007 15:01:08
Forfatter: Juletræssælgeren

Kære Jesper






Det er en rigtig god ide. Og det er faktisk lige præcist hvad vi gør på www.juletrae.com.






På vores hjemmeside kan alle gå ind og se hvor træerne kommer fra, bestille præcist den højde man vil have, betale på nettet og få det leveret lige til døren.






Og du har ret, det virker som om der er en god efterspørgsel - det kan vi mærke allerede.






Vores priser ligger ca på niveau med hvad man skal betale for et træ i hovedstadsregionen, hvis man køber det hos en stadehandler.






Prøv at gå ind på www.juletrae.com og giv en vurdering af hvad du syntes?






Venlig hilsen






Morten





Det ser rigtig godt ud, fantastisk idé :-)

Dog mangler jeg lidt ekstra bredde på siden, da det virker alt for sammenpresset nu. Det virker det meget forkert, at det samme billede er brugt ved alle produkter, uanset størrelse. Det var smart hvis der var et billede af alle størrelser, samt hunden man kunne bruge som en slags målestok.

Derudover syntes jeg i skal fjerne de frames, så sidens længde automatisk tilpasser sig indholdet på den, i stedet for at man får den irriterende scrollbar. Prisen kender jeg ikke meget til, dog højere end her i jylland, specielt hvis man tæller leveringen med. En idé var måske at regulere priserne lidt og give brugerne gratis fragt, da dette oftest vil sælge bedre.

"Så nemt bestiller du", vil jeg syntes er lidt til overs - da det burde kommer automatisk, efterhånden som man får sig bevæget videre på siden. Sæt i stedet for jeres produkt i fokus på forsiden, få fortalt historien i bulletpoint (korte sætninger i punktform) og masser af billeder. Folk skal have et godt og idyllisk indblik i jeres lille virksomhed, samt de økologiske og meget velplejede træer. Overvej til sidst også at lege lidt med dybe mørkegrønne og mørkerøde farver, da dette oftest giver en speciel stemning omkring jul. Held og lykke til !!

Edit: Jeg faldt også lidt over mangel på en præcis leveringstid. "Senest 3 dage inden leveringen, vil du få en mail med den præcise leveringsdato.", vil for mig godt kunne virke som lang tid - der er jo i virkeligheden ingen grænse. Skriv evt. i stedet, garanteret levering indenfor 2-7 dage - så har folk noget at forholde sig til.

// Jesper Skov

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)