Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afvikling af virksomhed, stor gæld, husejer og alenemor...

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cleopetra,

Henrik og Jacob siger det rent ud - sælg huset. Det kan jeg også se at du har besluttet dig for at gøre.

Der er så bare lige det, at du overvejer uddannelse, men hvorfor det nu? Hvorfor ikke give den gas i et år eller to og få afviklet mest mulig gæld, og så kan du derefter tillade dig den luksus at begynde at tænke på dig selv fremfor dine kreditorer.

Hvis du ikke får det meste af gælden ud af verden, så vil det være dig en klods om benet i hulens mange år fremover og tro mig, jeg ved alt om det. Jeg har været der og der skal jeg aldrig hen igen! Så få nu gælden væk og så tænk på uddannelse.

Stress er noget, som man giver sig selv og det er pokkers populært at sige, at man har stress. Men find nu ind i dig selv og få styr på sagerne: Overblik over gælden, få solgt alt hvad der kan sælges og læg et budget der holder. Så er der ikke længere noget stress og du skal blot sørge for at holde kursen.

Jeg ved godt, at det lyder s****nemt - og jeg kan ikke sige noget, der får det til at blive nemmere. Det bliver hårdt og sådan er det bare.

Jeg ønsker dig alt det bedste.

Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ro på nu !

Det er vigtigt ikke at rive alle bånd op på en gang. Du har mistet din første forretningseventyr og det er mega fustrerende når ens forhåbninger brister, men din situation er langt fra håbløs. Selvom du ikke har det fulde overblik over situationen lige nu, så søg løsninger der dæmper konsekvenserne for dit liv. Vi er mange der har prøvet at "blive smidt af hesten" og indtil man får benene på jorden igen og støvet børstet af, så er man lidt konfus. Derfor rid stormen af og saml kræfter.

 Og at bo til leje er ikke nødvendigvis billigere end at bo i eget hus. Så kæmp for at beholde dit hus der jo er hjem for dig og din datter.

Der er to ting du kan prøve.

Omlæg så meget som muligt af gælden til afdragsfri kreditforeningslån. Gerne F5.  Det er ikke NU du har overskud til at afdrage hus gæld. Det må komme senere. Hvis du ikke føler at din bankrådgiver er på din side, så opnå et tilbud direkte fra en anden kreditforening.

Lej et værelse ud. Find en rar person der har brug for et sted. Ellers lej en kælder eller en garage ud ! Det er, til en vis leje, en skattefri indtægt og den indtægt vil kunne betale en stor del af ydelserne på dine lån.

De bedste ønsker herfra.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)