Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

saltvand til ferskvand.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hej awesome aminoer. 

min gruppe (gruppe fordi vi ikke har startet firma endnu) vi har fået lavet en maskine, der kan lave saltvand til ferskvand ved hjælp af alternative energier (ved hjælp af solenergi). i vores "maskine" ville man kunne tage 100 ML saltvand tilføje det  i maskinen og få 81 ML ferskvand.

vi skal dog huske at det er en prototype, vi arbejder med og vi ved hvordan vi kan forbedre på maskinen allerede.

Vores maskine er drevet af solenergi og der er ingen omkostninger i form af strøm. 

men vi ville lige hører hos jer om i tror det kunne være  folk ville være interesseret i det . og hvem vi eventuelt kan henvende os til osv. 

Grunden til jeg ikke går så meget i detaljen er at , ideen er en smule hemmelig endnu. 

hilsen den glade amino Lasse Kjær 

ps 2 ud af 3 af os i projektet har arbejdet med det i 1,5 år . 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Det lyder totalt sejt med en maskine, der kan omdanne saltvand til ferskvand - altså fra ubrugeligt til drikkevand!

Uden at jeg ved særligt meget, så har jeg dog opdaget at der er flere apparater der gør den slags og har især været anvendt i brændpunkter verden over - eller i katastroferamte områder.

Her ville jeg også spå at jeres apparat ville finde mest anvendelse, da vi p.t. i vores del af verden ikke har problemer med manglende vand.

Jeg kan ikke sige, hvem der skulle være interesserede i dette udover f.eks. Røde Kors eller tilsvarende organisationer.

Dog er der en ting, der undrer mig en smule: Har I brugt 1½ år på et projekt uden at have en målgruppe for det færdige produkt?

Mange hilsner herfra og god vind

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

vi vidste godt vores målgruppe lå i den del af verden.

Men bare for lige at sikre os at eksperterne var enige med os skrev vi herinde, også dele den dejlige nyhed.

det første år gik faktisk kun op i udviklingen af nogen dele af maskinen. 

det er først nu her, der er begyndt og være koncentration omkring alt andet end maskinen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse

Min første tanke er lystsejlere? Det er måske ikke så meget til primært brug, men til redningsbåde som nødudstyr osv. Bare en tanke :)

Mvh. Rasmus

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Christoffer Nielsen:
Min første tanke er lystsejlere? Det er måske ikke så meget til primært brug, men til redningsbåde som nødudstyr osv. Bare en tanke :)

Lige min tanke. Burde være standardudstyr for dem der sælger langt, man kan leve uden mad is ugevis, men uden vand... det dur ikke.

 

 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en god idé Yes

Men kan man lave beskidt saltvand om til rent ferskvand der kan drikkes ? Eller hvad går det helt nøjagtigt ud på ?
For hvis det f.eks. kun kan afsalte, så du har "bare" har beskidt ferskvand, så er det en helt anden målgruppe (vanding af ørken ?)

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan godt lave afsaltet vand ved at springe over en proces . Men som udgangspunkt skal det være drikkevand.

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver det renset i maskinen kunne forstille mig. I koger det så det er dampen i i bruger men er det rent

Tilmeldt 20. Dec 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det skulle gerne være renset. Men skal i nærmeste fremtid alliere os med en laborant for at være sikker på at det kan drikkes

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

lidt offtopic men en laborant er det ikke bare sådan en assistent :) hvorfor får i ikke nogen ingeniør studerene til at kigge på den ? 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)