Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løsningsorienteret hustru søger gode råd, da mand er ved at gå konkurs

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Rian:

Hvis de ejer huset i lige sameje hæfter de solidarisk på gælden. Og som jeg forstår det er der taget pant i huset ved et ejerpantebrev. Så selvom konen ikke har skervet under på gældendokumentet i banken hæfter hun for det aktiv gælden har sikkerhed i. 

I skal have fat i en advokat, men jeg mener der er lidt mere lys end dette giver udtryk for. Hvis du ikke er medejer af det personlige firma mener jeg ikke at din mand kan forpligte dig udover hans halvdel af formuen. Jeres pantebrevsgæld vil også være foranstillet og så er det ikke sandsynligt at kreditorerne får noget ud af at gå efter huset.

FÅ DET CHECKET MED EN ADVOKAT OG BETAL FOR DET SÅ DE HAR RÅDGIVERANSVAR. Gratis råd kan være gode men juridisk holdbare råd er altafgørende!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viscan

Der er to ting der er vigtigt at få på det rene: Ejer du halvdelen af huset?

Det er strafbart at disponere over aktiverne lige nu.

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har INTET med firmaet at gøre og har naturligvis ikke skrevet under på noget vedr. Min mands firma.

Tak for svar!

Fortsat god dag!

Vicsan
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jacob

Det er korrekt, jeg ejer halvdelen af huset, men min råderet over huset er nu indskrænket grundet begæringen om konkurs.

Dit input er værdsat!

Gode hilsner
Vicsan
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Vicsan

Du må indstille dig på at de lån og kreditter, der er i ejendommen, og som du er debitor og

formentlig også kautionist for, vil blive gjort gældende ved den tvangsauktion konkursboet

skal afholde FOR HALVDELEN AF EJENDOMMEN.

Hvis du har mulighed for det og lyst til det, kan du fremsætte et tilbud på køb af halvdelen af

ejendommen over for konkursboet - et passende lavt tilbud som ofte vil være attaktivt for boet

som befries for omkostninger og besvær med tvangsauktion.

P.S. hvis du skal skilles, så husk ægtepagt næste gang...

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er alt for mange ubekendte i dit indlæg til at nogen kan svare korrekt på dine spørgsmål.
Men et er sikkert du kan kun overtage ejendommen ved at inddække de kreditorer der har taget
udlæg. Såfremt du vil vende jeres problemstilling således at de mange uafklarede problemstillinger
kan blive vendt, er du velkommen til at kontakt mig på 98311022. Du kan se mere om mig på
www.sag-partners.dk.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er et par Aarhus advokater der for år tilbage lavede en site der hedder familieadvokaten.dk/

Den var initielt gratis og gav gode velformulerede svar på specifikke spørgsmål. Senere blev de et billigt abonnement. Siten findes stadig og det kunne være givtigt for dig at spørge der. Det var særdeles gode råd - men igen - hvis man ikke har betalt for specifik rådgivning har de ikke rådgiveransvar, men det kan dog gøre dig klar til at stille de rigtige spørgsmål. 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)