Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løsningsorienteret hustru søger gode råd, da mand er ved at gå konkurs

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er virkelig taknemmelig for jeres gode svar.

Jeg ved, jeg er sent ude, men har jo været i god tro, da min mand har sagt, at "nu benåder det". Dog kar en kunde ikke betalt sin regning på kr 1000.000, hvilket fik min mand til at opgive. Han har ikke ville inddrage mig, da han ikke ville gøre mig urolig.
Jeg har min ægtefælle om at få hjælp, og nu er der en revisor på sagen. Min mand ønsker naturligvis ikke at fortsætte virksomheden. Han vil have den afsluttet hurtigst muligt , men han vil selvfølgelig gerne skåne familien mest muligt.
Det er en tidligere ansat, som har anmodet om konkurs.
Jeg synes bestemt, man skal stå ved sit ansvar, og kreditorerne skal jo betales. Jeg har ikke skrevet under på noget, og fogedretten har tidligere oplyst, de ikke må røre mine ting - kun hans.
Vi bor i storkøbenhavn
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

nej jeg kender ingen gode advokater til det formål ..men brug evt dagen på at få fomuleret en mail der beskriver jeres problem og hvilke ønsker i har feks at beholde jeres hus ..send den rundt til de advokater du feks finder på en google søgning (konkurs advokater)  snup det tilbud der lyder bedst og her tænker jeg bedste løsning ikke pris ...

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Super godt forslag som jeg helt sikkert vil benytte mig af. Tak for din tid og interesse, Jonas.

Såfremt du eller andre har yderligere gode råd, refleksioner eller kommentarer, hører jeg rigtig gerne fra jer.

Tak!
Vicsan
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke lige nået at læse alle indlæg igennem, så beklager, hvis jeg poster noget, andre har postet. 

Hurtig søgning gav denne -> http://www.gratisadvokathjaelp.dk/ 

Derudover har en af mine bekendte været ansat på Retshjælpen. Det kan være, de kan hjælpe jer, såfremt I når til egentlig retssag. Jeg ved ikke, om de skelner mellem retshjælp og advokatbistand. 

Held og lykke – sejt at have en så proaktiv kone. 

Mvh., Christian 

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 Den regning som en kunde ikke har betalt, hvorfor er den ikke sendt til inkasso??????

I kunne se og får den regning sendt til inkasso, og så anmode skifteretten om udskydelse af konkursen.

VH

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I alle fald er det om at handle som du også er i gang med og selvsagt se om der kan komme penge ind fra den ubetalte regningl

Det konkrete hæftelsesforhold tager en advokat sig af for jer, lige som skifteretten ikke kræver noget af dig som du ikke hæfter for - den problematik er de vant til

Du kan i DETTE LINK evt læse lidt mere om fremgangsmåder og andet i forbindelsen. Gældssanering kommer nok ikke på tale men det vil jo afhænge af gældens størrelse, og bør være noget advokaten eller revisoren har i tanken i alle fald. Du kan I DETTE LINK læse om gældssanering. Held og lykke med det, og så må man bare ty til den gamle med, at det var da godt det var firmaet og ikke helbredet den var gal med.

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle
Tusind tak fordi I giver jer tid til at svare. Det er virkelig skønt!

Den ubetalte regning er sendt til inkasso.

Jeg har i dag talt med flere i mit netværk og har derfor fået mange gode råd til videre forløb. Derudover har jeg forsøgt at få et overblik over gældsposter i firmaet og har fundet ud af, Skat og moms ikke er i blandt.

I morgen skal revisor kontaktes, ligeledes skal en advokat, så vi kan få et overblik over vores muligheder. Min mand skal helt sikkert på jobjagt, så han kan få sin faglige stolthed og selvværd tilbage.

Jeg har revideret i vores budget, skåret ind til benet, og jeg mener, vi vil have råd til at tilbyde kreditorerne kr 6000 pr. Måned til afvikling af gæld. Jeg ved ikke, om det er for lidt i forhold til evt. Forhandling med kreditorerne.

@Cookie: tak for de gode links - og ja, gudskelov har vi helbredet intakt på trods af nogle skrammer.

Gode hilsner
Vicsan
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du lyder til at ha helt fat i tingene - og jeg håber din mand er rigtig glad for din indsats. Hvis det I har råd til efter at skåret ind til benet, er de 6.000 kr om måneden, så bør kreditorene se meget velvilligt på den mulighed og der bør forhandles om en aftale, evt nedsat gæld, mod en afvikling som beskrevet. Det der kan være vanskeligt er, at de nok vil ha lidt snor i hvordan de 6.000 kr er fremkommet, for hvis din mand nu fik et job til 1 mio om året, så ville tilbagebetalingen jo se anderledes ud.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie, tak for din ros til mig, og min mand er dybt taknemmelig over, jeg er løsningsorienteret i stedet for at sætte mig ned og tude (hvilket jeg gør indvendigt, men det løser ikke noget).

Beløbet, der kan frigøres til afvikling af gæld, fremkommer reelt nok ved, at min mand finder et job. Jeg har venligt, men bestemt påpeget, at "beggars can't be choosers" og han må tage, hvad han nu kan få. Om han skal være postbud eller andet er underordnet, det vigtige er nu, der kommer en stabil indtjening, så vi kan få ro på.

Jeg er sikker på, en advokat kan få lavet nogle gode aftaler. Dog er jeg endnu i tvivl om, hvor længe der går fra mødet i skifteretten til en konkret konkursafsigelse. Eller kan mødet ende ud i en aftale om gældsafvikling? Firmaet skal på ingen måde fortsætte. Det er hverken jeg eller min mand interesseret i.

Hilsner
Vicsan
Tilmeldt 26. Sep 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen !

Skulle din jagt på en kompetent advokat ikke give resultat kan jeg anbefale en i Svendborg. Han er kvik, venlig og kender spillet i detaljer.

Hvis det er en medarbejder der har begæret konkurs er det formentlig ikke på grund af et større beløb. Måske kan der findes en ordning med ham.....

Er virksomheden personlig ejet eller drevet i selskabsform ?

/KK

 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)