Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en virksomhedside - er den værd at arbejde på?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så søger jeg Aminos kloge hoveder om deres tanker omkring mit nyeste projekt.

Jeg har en ide om at opstarte en konsulentvirksomhed, som rådgiver dårlige restauranter og barer til at få en bedre arbejdsgang og økonomi.

Jeg har et meget stort netværk indenfor den branche og kan trække på en masse ekspertise fra fagfolk indenfor bar/restaurantdrift og kontakter til store personale-databaser. Jeg har desuden erfaring som leder og driftschef fra branchen

Ideen var at lave forskellige pakker til virksomhederne alt efter hvor meget hjælp de har behov for. alt lige fra træning af personale, gennemgang af det nuværende personale, økonomistyring, ledersparring og meget andet.

Så er problemet jo så - Er der et marked for dette? Nogen indspark?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ser din ide som fin nok men jeg tænker bare på om det ikke mer eller mindre er lige som kniven for struben. men har ikke hørt eller læst om et marked for dette du kunne jo starte i det små også se hvordan det går med det også hoppe på fuldtid på et tidspunkt også gøre det i wekkenden. hvis du altså har arbejde i disse tider i min verden tror jeg godt det kunne lade sig gøre hvis du har nogle at trække på med angående til spørgsmål osv

Fra 2450 Fattigness
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 607
Fra  Offpiste Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med din erfaring og dit netværk er du nok den bedste til at svare på dit eget spørgsmål.

Mon ikke du nærmere er i tvivl om, om du tør tage springet?

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob - du har sikkert ret - Det er nok springet fra en faste indkomst til en mere usikker selvstændig tilværelse jeg frygter mest :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 30. Jun 07
Indlæg ialt: 379
Fra  Blæk & Print Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er i stand til at tilbyde en fuld pakke hvor du også, udover den interne drift, er i stand til at rådgive omkring, hvordan de skal markedsføre sig og i sidste ende også få flere kunder, så synes jeg i hvert fald at det lyder interessant. Kan selv se det herinde, hvor jeg selv har butik, at flere barer er åbnet og lukket kort tid efter, fordi man slet ikke har kunne tiltrække nok betalende kunder, hvor andre klarer sig virkelig godt, fordi de holder plade-release arrangementer og andet og tager 120,- for deres drinksBig Smile

Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er god, men den er nok svært at tjene penge på. Hvis du selv har erfaring fra branchen, så vil du også vide at pengene ikke hænger løst på ejerne af cafeer, restauranter og barer, så selvom du har et produkt som koster eks. 2500 kroner og kan spare dem for 20.000 kr. så vil de stadig være meget svære at få til at "bide på" - Der er også mange ejere i branchen som mener at de selv er verdensmestre i at drive deres virksomhed, og det har intet med dem at gøre at de ikke har succes, men at det er alle mulige andre forhold....

Endelig er der vel også det problem at de barer osv. som kører dårligt, ikke har råd til at din service fordi økonomien kører så stramt, så hvis det handler om at betale fadølsleverandøren eller få en konsulent, så ved man vist godt hvad de vil være..

Hvis det endelig skal lykkedes, så tror jeg du skal tilbyde gratis dine service til 5-10 barer, restauranter mod at du må bruge dem i din markedsføring, så du kan lave sådan nogle succeshistorier der viser hvor meget du sparede/større indtjening som du kan vise til andre kunder, så de kan se at det virker i praksis..

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Fra  Kunto Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg taenker lidt det samme som "champ2012", men synes maaske ogsaa der var en anden loesning hvor man maaske stadig kunne spare nogle penge. Du kunne jo tilbyde din hjaelp gratis til de forskellige cafeer og lign. og kun forlange betaling hvis det lykkedes dig at faa dem paa "den rette kurs" eller at naa et maal der er aftalt dig og ejeren imellem.

Se vores hjemmeside: www.kunto.dk Kunto - Vi har alt i merchandise 

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 111
Fra  Online-Mode Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune,

Hvad er planen når du har "tømt" dit omdømme? :) Hvordan vil du markedsføre det derfra egentlig? 

- Anders

Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fin ide med at tilbyde det gratis til nogen stykker for at skabe noget omtale og referencer - Den skal helt sikkert arbejdes på, hvis jeg vælger at give det chancen.

Kan sagtens se problemet i at der måske ikke er penge til konsulent hjælp i mange restauranter - Kan godt være man skal overveje at betaling skal være på baggrund af hvad virksomheden tjener på baggrund af hjælpen

@Anders - Ved ikke helt hvad du mener med "tømt dit omdømme"? Mener du mit netværk eller hvordan?

Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Bjerregaard:
Kan godt være man skal overveje at betaling skal være på baggrund af hvad virksomheden tjener på baggrund af hjælpen

Det bliver jo svært at kontrollere - uden at dømme nogle, så sker det jo af & til at den branche kører med to forskellige regnskaber ( mht. sorte penge ) og det bliver endnu sværere at få penge ind bagefter selvom de har hjulpet dem og de har måske succes. Du kan nok spørge mange leverandører til den branche at de har haft penge i klemme.

Så hvis du vil gøre det fordi du synes det kan være spændende, og forvente en masse at arbejde en masse gratis og få erfaring, så synes jeg du skal gøre det - hvis du vil gøre det for at gøre det til en forretning, så skal du enten få penge på forhånd eller finde en anden branche.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er osv. men du skal også huske på at en masse ejere i den her branche har været i gang med branchen i 25-30 år, så de kan jo slet ikke se at de skal få en udefra til at hjælpe dem - fordi som tidligere skrevet, er det jo ikke ejerne ( i følge dem ) som er problemet med dårlig økonomi, men alle mulige andre forhold...

Alternativ skal du lave en "indkøbscentral" hvor du kan tilbyde dem billigere bonruller, papirer, toiletruller, sprut osv. alt hvad de bruger, og de kan rent faktisk se at hvis de køber igennem dig, så sparer de f.eks. 15% - når du så har fået en service på plads, så kan du måske forslå dem et "økonomitjek" men den nemmeste måde for at finde ud af om det duer, er nok at gå ned i din egen by og spørge de forskellige cafeer og lign. så finder du nok ud af hvor svære de er at danse med/eller modsat :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)