Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke få en erhvervskonto

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Brix:
Så vidt jeg ved, så er det et krav at have en erhvervskonto når du har egen virksomhed.
Det stod der i hvert fald i mit brev, da jeg oprettede virksomhed. 

Vi har en særskilt konto - men ikke en erhvervskonto. Og det har kørt fint i snart 10 år.

Tilmeldt 24. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Jeg faldt lige over dit svar og derfor skriver jeg. Jeg står nemlig i samme situation, der er ingen banker som vil oprette en erhvervskonto til mig. Når du skriver "kunder", går jeg ud fra du arbejder i en bank? Hvis ja, hvilken?

Mvh. Omid

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

omidmazinan:

Hej Kim.

Jeg faldt lige over dit svar og derfor skriver jeg. Jeg står nemlig i samme situation, der er ingen banker som vil oprette en erhvervskonto til mig. Når du skriver "kunder", går jeg ud fra du arbejder i en bank? Hvis ja, hvilken

Jeg er ikke kim men læser ham nu ikke som at han arbejder i en bank men har kunder som driver virksomhed uden at ha erhvervskonto. Der er ikke lovkrav om det, hverken at ha erhvervskonto - eller fra bankerne at skulle gi erhvervskonto. Omvendt kan der være krav fra nets eller andre betalingsafløsere, men ofte rækkker en privat konto til at drive virksomhed

Omvendt - at du ikke kan få det i en bank - ofte mod gebyr da banker intet tjener og kun har omkostninger ved penge ind og ud når der ikke er lån med i billedet - det bør tænde en lampe der siger, at - hvis det nu gælder alle banker - kunne tyde på, at du ikke har tydeliggjort dit projekt godt nok, eller at du et eller andet sted er registreret som dårlig betaler, hvilket vil skabe problemer, også over for andre end de hovedrystende banker.

Klar dig med personlig opsparing - en privat konto, eller tænk hele dit projekt igennem en gang mere og se hvor du kan gøre det mere spiseligt for bankerne, for der er RIGTIGT mange banker i DK og du kan bare checke dem ALLE indtil du ved det er et totalt nej

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

omidmazinan:
Jeg står nemlig i samme situation, der er ingen banker som vil oprette en erhvervskonto til mig

Tricket er at du først opretter en almindelig ligegyldig konto ( I Danske Bank hedder det en Plus Konto ) Og så sørger du for at der kommer en masse indbetalinger fra kunder til den konto. Og når du så har ca 15000kr i overskud på kontoen. Ringer du til Banken og siger at du bliver nød til at have sådan en firma konto. For du kan jo ikke blive ved med at modtage alle de penge på en privat konto. Og man skal jo også have det der Nem konto nu om dage. Det burde også virke ved andre Banker end Danske Bank.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der en grund til du ikke få en konto i din egen bank?

Fra korsør
Tilmeldt 9. Jun 13
Indlæg ialt: 343
Fra  webbuilding.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan også oprette en erhvervs konto i England, så får du bare en adresse der over, og du betaler et beløb om måneden får at få din post sendt hjem til dig i danmark, det er gratis at oprette en erhvervs konto der over i to år, grunden til det er de er helt vilde med nye iværksætter. det er fuld ud lovligt og de hjælper dig igennem det hele. Det er bare mere, hvis der slet ikke er nogle der vil samarbejde med dig, da banker i dag er meget svære, at få med på en ide. Og da min mand startede selvstændig sidste år, fik han af vide at han skulle have en erhvervs konto, hans er også enkeltmands virksomhed. 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Da jeg opstartede mit erhverv oprettede jeg en ekstra konto på min private, kun til erhversmæssige formål, så det kunne blive adskilt fra min private. Nu er jeg kommet lidt længere pg har derfor fået mig en erhvervskonto. Hvilket også er godt nok. Men efter mit sidste kvartalsmøde med min revisor, siger han til mig, at så længe jeg er enkeltmamdsvirksomhed, så råder han mig til at køre set over min private. Grundet af, at man dårligt får renter på en erhvervskonto. Men hvis man var ApS, skal man have en cvrkonto. Så jeg overvejer at skifte over til min privat igen og lukke erhvervskonto. For hvorfor skulle jeg ikke score de ekstra renter.

Pointen er, at du sagtens kan have en ekstra konto på dine privat konti.
Man kan vende den om, at når der så pludselig står en masse penge, kan man få lavet det andet hvis man vil. Nu ved jeg ikke hvilken bank du har, men jeg har kunne oprette en konto via netbank selv. Ellers kan din Bankrådgiver gøre det med et klik.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)