Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bindegale regler rammer selvstændige ledige

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du?

Jeg synes det kunne være godt at der kom lidt debat omkring det.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1931949.ece

Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig, jeg er selv ledig og på dagpenge. Jeg overvejer også at starte op. Mange af de indledende øvelser er på plads. Men jeg går da helt sikkert og frygter a kassen og deres holdning. Jeg mener i en tid, hvor der ikke er arbejde at få, så burde man da helt sikkert kunne dispensere, sådant de ledige med en fornuftig ide kunne få lov til at realisere den.

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener også at der skal gøres lidt mere for at øge bibeskæftigelsen, da det jo også kommer vores samfund til gode.
Selvfølgelig en person der starter et kæmpe firma op med ansatte og det hele, skal selvfølgelig ikke have lov til at få dagpenge samtidigt, men så længe man følger de regler med at man stadig skal stå 100% til rådighed så kan jeg ikke se, at det skulle skade nogen at man prøve at bygge noget op, og måske en dag kan leve af fuldtids.
Men det må ikke være hensigten fra starten, for så kan du ikke blive godkendt.

Der er da flere ting der er gode for samfundet.... Løbende bliver ens dagpenge reduceret pga. de timer man har som bibeskæftigelse og så er der stadig chancen for at personen kan være selvforsørgende i fremtiden i stedet for måske at skulle gå ledig i 2 år, fordi der ikke lige er noget arbejde.

Jeg fik selv lov til det for 11 år siden da jeg blev udlært inden for IT branchen og der var bare intet job at få. Så i stedet for at sidde i sofaen og gå helt i dvale valgte jeg at supplere min indkomst som IT-konsulent, hvilket jeg gjorde indtil jeg fik et fuldtidsjob som jeg kun havde et år for derefter at slå mig ned som 100% selvstændig.
Der sparede samfundet da i mine øjne en del penge, for havde jeg ikke haft den bibeskæftigelse til at holde mig igang så var jobbet røget til en anden. 

Så lav nogle klare regler for dagpenge med bibeskæftigelse men gør det med fremtiden i sigte og ikke kun HER OG NU løsninger. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er helt enig I at det ville være godt med mere faste regler, men nok også lidt enig I at dagpenge heller ikke skal være iværksætterstøtte som jo kan bruges til at konkurre den lille selvstændige ud, der nu ikke har dagpenge i ryggen til at tilbyde gratis tekster, billig CEO, sælger dimser til halv pris

Den er derfor ikke så enkelt, men jeg synes måske også den i EB stil skrives værre end den er. Størst problem ligger I at en person med CVR SKAL lukke dette ned og får svært ved at få tilladelse til bi-beskæftigelse. Derimod er der mange, også som har beskrevet det herinde, der får lov til at lave hjemmeside og forretningsplaner og meget andet - inden for bibeskæftigelse. Det er nuanceret det der - men enig I at det er den enkelte a-kasse som har det sidste ord, og det bliver givet bedømt meget forskelligt fra A-kasse til A kasse. Jeg tror uanset hvor meget man vender og drejer det, at der hele tiden vil være et væsentligt hensyn at tage til, at det ikke forvrider konkurrencen for en anden der lige er kommet igang

Læs evt DETTE LINK jeg har om bi-beskæftigelse og tag den absolut individuelt med A-kassen - læg planerne frem, så er der faktisk gode muligheder for OK til bibeskæftigelse, som generelt skal kunne ligge inden for 15 timer om ugen i de fleste afgørelser - og nogen gang uden for arbejdstid, i andre fald inden for - det er bl.a. der det er så forskelligt, men det kan jo også have med faget at gøre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fyn
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

"Er man på dagpenge, kan man bede A-kassen give tilladelse til at man driver selvstændig virksomhed som bibeskæftigelse. Tilladelsen vil man som nævnt generelt ikke få, hvis man har CVR når man går på dagpenge, men som tilladelse til at påbegynde bibeskæftigelse NÅR man er på dagpenge."

Taget fra dit link.

Der vil jeg lige kommentere med dette. Har du et CVR inden du ryger på dagpenge som du har brugt til hovedbeskæftigelse, så er det rigtigt at man ikke kan få tilladelse. Men har du et CVR som du har brugt til en bibeskæftigelse ved siden af dit arbejde, så kan du få det.
Som jeg fik af vide, så er det faktisk nemmere at få dagpenge med bibeskæftigelse med et eksisterende CVR (brugt til bi-beskæft) end et du starter efter du får dagpenge.
Grunden til det er at, hvis du kan drive det ved siden af dit tidligere fuldtidsarbejde er der ingen problemer med at fortsætte men, hvorfor starter man noget efter man er kommet på dagpenge, det vil de stille store spørgsmålstegn ved.

Ellers en god artikel :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

G.Christensen:
Har du et CVR inden du ryger på dagpenge som du har brugt til hovedbeskæftigelse, så er det rigtigt at man ikke kan få tilladelse. Men har du et CVR som du har brugt til en bibeskæftigelse ved siden af dit arbejde, så kan du få det.
Som jeg fik af vide, så er det faktisk nemmere at få dagpenge med bibeskæftigelse med et eksisterende CVR (brugt til bi-beskæft) end et du starter efter du får dagpenge.
Grunden til det er at, hvis du kan drive det ved siden af dit tidligere fuldtidsarbejde er der ingen problemer med at fortsætte men, hvorfor starter man noget efter man er kommet på dagpenge, det vil de stille store spørgsmålstegn ved. Men har du et CVR som du har brugt til en bibeskæftigelse ved siden af dit arbejde, så kan du få det.

Ellers en god artikel :) 

Det lyder fornuftigt og logisk - jeg har ikke mødt så mange der havde bibeskæftigelse inden med fuldt normalt, men givet det findes, så jeg putter det med i artiklen TAK

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan da forestille mig at der findes virksomheder der er opstartet imens vedkommende er på barsel.
Ska vi også jagte dem?

Men ellers handler det om at som ledig ikke spørge for meget og lave sådan noget som ikke kan ses og når man er klar så registrere man cvr nummer osv.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)