Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smykke produktion

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg har designet smykker (hovedsageligt halskæder) og lavet en prototype af hvert design i hånden i stål-materiale. Jeg ønsker at producere smykkerne i sølv og i forgyldt sølv (og på sigt i guld), som jeg så vil sælge via webshop ( i første omgang). Derfor vil jeg gerne finde en producent i Østen. 

Derfor vil jeg høre, om der er nogen af jer, der har gode kontakter i Østen eller har gode ideer til hvordan jeg kan finde en producent ?  

Jeg vil også samtidig høre, om der er nogen der ved, om hvordan man beskytter sine designs - så de altså ikke bliver kopieret ?

Mvh. Jewls

Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder rigtig godt, jeg vil tage kontakt til dig. 

Mvh. 

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jewls

Når du har lavet et design, lægger du disse i to konvoluter og sender pr anbefalet post til dig selv, derved har du dokumentation for at disse er dine. Det er bare rigtigt svært at sikre man ikke bliver kopieret.

Mht smykker kan jeg godt hjælpe med produktion da jeg sidder i Bangkok og har et vidt samarbejde med mange fabrikker der producerer smykker af alle typer.


Så send mig et par designs som du skal havde lavet, så finder jeg en producent deraf.

Hilsen

Michael

Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit indlæg Michael. Lige pt arbejder vi stadig på at finde en god og solid måde at sikre vores designs på - men samtidig kan vi ikke så godt betale 5500 kr pr design for at sikre på designbeskyttelse.dk. Den fremgangsmåde du foreslå med konvolutterne - ved du fra andre designere om den fremgangsmåde virker ? Har du forresten nogen ideer om, i hvor stort omfang man skal bestille / producere for at det overhovedet kan lade sig gøre at sætte maskineriet igang ? Samt hvor ligger vi prismæssigt ? Mvh. Jewls

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jewls

Undskyld jeg ikke har været inde og kigge, design er underlagt loven om industrielt design, designer har og arvigne har alle retighedder tid disse i 50 år efter designeren er afdød, problemet er knock off, efterligninger der bare ligger så tæt på, men ikke er kopier et felt som S&H retten bruger meget tid på at afgører og altid beror på dommernes skøn.

Personligt menre jeg det er spild af penge at design beskytte en desing som hvis det kopieres kan førfølges ved ret med erstatning hvis sagen vindes.

mht smykker, antal for kastede, små mellen 100-200 stk, ringe og vedhæng 100 stk storre armbånd 50 stk.

Skal tingne laves in ståll, tin eller messing fordobles antal generalt.

Standsede smykker, afhænger antallet af formens form, tykkelsen der standses i, og størrelsen.

For håndformede 50 af hver,

general regen stok er sølv + 10 % tab, arbejdsløn, og fortjeneste til fabrikanten.

Hilsen

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre jeg tager meget fejl, så er ens design også beskyttet af ophavsretten, på samme måder som billeder, skulpturer, tekster m.m. er? Ret mig hvis jeg tager fejl.

Samtidig, så tror jeg ikke du skal være enormt bekymret for at blive kopieret når du er lille, da der selvfølgelig er større interesse for at kopiere store kendte designs, som folk ved hvad er, sammenlignet med en lille lokal. Dermed ikke sagt at dit er dårligere, overhovedet ikke - folk kender dig bare ikke, og derved er der ingen gevinst ved at bruge dit navn og/eller design. 

Jeg udelukker heller ikke at det kan ske, men jeg tror at omkostningerne ved at tage foranstaltninger er større end risikoen for at de foranstaltninger bliver nødvendige :)

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 03:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Smykker er omfatted af loven om design, og re forskellign fra Patenter der normalt løber 20 år fra den dato den patenterede opfindelse tager sted, et patent skal beskyttes! Probelmet med patent beskyttelse er at processen skal beskriver og når patented udløber kan konkuranterne direkte læse sig til produktions metoden.

Mht design, som Jan Trægaard forklarede det til mig, er det som kunst (som Kevon nævnte), rettignhedderne tilhører dessigneren i Danmark i 50 år efter denne død, der med også boet.

Kopiering er konstant, design og presentation er Kongen, men uanset hvor lille man er bliver man kopieret, eller rettere efterlignet. Alle når de vidre udvikler et design siger så pænt at de fik inspiration fra en kollektion.

Så bare fremad. Lad de store slås for, mindre virksomhedder har råd eller tid til lange dyre retsprocesser. Jeg formoder at de 5000.-DKK som skal betales for beskyttelse ikke dækker juridiske omkostninger. Så hvad er engeligt formålet, endet en en eller anden har fundet en rigtig smart måde at fore lommen.

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

I min søgning på Amino faldt jeg over dit svar til Jewls fra marts 2013. Men da min situation er lidt den samme som Jewls (er i gang med at prøve at få startet en produktion af smykker op) er jeg i gang med at kigge på produktionsmuligheder, og vil i den forbindelse gerne høre lidt om dig og hvad du kan tilbyde. Smykkerne er i 925 sterling sølv og forgyldt sterling sølv enkelte med sten. Min mail er freja39@yahoo.com eller her på Amino.

Håber og høre fra dig

Freja39

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Michael. Hvordan kommer jeg i kontakt med dig ?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)