Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat tilbage - konkurs - skyldig moms?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er gået konkurs med en personlig virksomhed i januar i år, og har indgivet udvidet selvangivelse, som viser at jeg skal ha' 19104kr tilbage, men at de er tilbageholdt for at jeg har en restance hos inddrivelsescenteret på 8726kr for noget a-skat på medarbejdere som jeg aldrig fik indbetalt. Kuratoren siger at jeg har skyldig moms på 71000kr, men at skat bare rejser et krav mod konkursboet osv. Får jeg UDBETALT de 10.000kr der er tilbage, når skat har udlignet gælden til inddrivelsescenteret, eller hvordan foregår den slags??

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ingen der gider svare??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene at moms også kommer i billedet normalt - at overskydende skat først vil blive modregnet i restancen for a skat på medarbejderne men jeg vil TRO moms også kommer på banen med deres krav hvis du skylder 71.000 kr der i konkursen

Du kan jo høre skat, med mindre du mener det er dumt at pege på moms - men hav ikke for meget håb om at de overser din skatte udbetaling

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Min indskydelse er dette tilgodehavende tilfalder konkursboet, da der jo er tale om en personlig konkurs.

Stig

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

accountman:

Min indskydelse er dette tilgodehavende tilfalder konkursboet, da der jo er tale om en personlig konkurs.

Stig

Ja, det vil jeg også mene. Ved personlig virksomhed er ens privatøkonomi vel generelt fuldstændig blottet under en konkurs? Jeg læste for nyligt omkring Svineriets konkurs i Århus, og hvordan Michael Larsen (Ejeren) tabte alt hvad han ejede fordi det var en personligt ejet virksomhed.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener da det var en personlig ejet virksomhed, der med også hæfter med alt hvad du ejer. skal du nok ikke regne med at få penge tilbage fra skat. men det er kun min mening

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John H. Tak for dit svar - og alle I andre med, i øvrigt. Jeg forsøger IKKE at opsnappe pengene selv - jeg er NETOP interesseret i, at de bliver modregnet i både moms og a skat for medarbejdere, men jeg var bare i tvivl, om de blev det, når endnu ikke de 71000 var overdraget til inddrivelsescenteret, eller om jeg skulle ha' dem ind på min konto, og bagefter selv kontakte skat, og bede om, at få lov at betale pengene ind på momsrestancen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan roligt regne med at der også sker modregning i momsen.

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 3. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men er det noget du VED eller noget du formoder, fordi du synes det lyder sandsynligt?? Forstår dælme ikke at der ikke er nogen steder på nettet man kan finde det - eller at der for den sags skyld, er nogen der ved det, med 105% sikkerhed. Det her plejer dælme at være et videnkompetencecenter af den anden verden, og pludselig er de fleste ligeså tabte som jeg er. :-/

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt vil det altid bliver modregnet - men det betyder ikke der ikke kan ske fejl. Da du jo selv vil ha det modregnet, og skriver

 jeg er NETOP interesseret i, at de bliver modregnet i både moms og a skat for medarbejdere, men jeg var bare i tvivl, om de blev det

så er det enkelt at hænge en halv time i telefonen med skat - eller gå ind i kommunikation og maile dem og gøre dem opmærksom på at der også er en momsgæld fra konkursen, hvis du frygter de glemmer den - eller hvis du får beløbet retur, så bruge det til momsgælden, som jo helt korrekt er godt at blive af med, så når bare du ved det, er det jo let at betale det til dem hvis du MOD forventning får pengene retur

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)