Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån i udlandet?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg overvejer at tage et banklån i udlandet, er der nogle der har erfaringer? Pengene skal bruges til at starte virksomhed op.

og skal man fx betale skat af det lånte beløb?

Vil i anbefalde det?

Ser frem til at høre fra jer :) Big Smile Yes Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt er det langt vanskeligere at få et banklån i udlandet end i ens eget land, da det jo er meget vanskeligere at styre en gæld for den udenlandske bank. Dertil komme en valutarisiko for dig eller banken. Hvis virksomheden skal startes op i udlandet, kan det være helt naturligt.

Nej - men skal ikke betale skat af et lånt beløb uanset hvor det er belånt. Renter vil normalt ha en eller anden fradragsværdi afhængigt af en del forhold

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Aug 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svaret. Nej, det skal startes her i Danmark.
Men man kan få til en mindre rente hvis man det kan lade sig gøre og få et lån. :) 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft lån i Tyskland og det kører bare. Kan klart anbefales.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt er det langt vanskeligere at få et banklån i udlandet end i ens eget land, da det jo er meget vanskeligere at styre en gæld for den udenlandske bank. Dertil komme en valutarisiko for dig eller banken. Hvis virksomheden skal startes op i udlandet, kan det være helt naturligt.

Nej - men skal ikke betale skat af et lånt beløb uanset hvor det er belånt. Renter vil normalt ha en eller anden fradragsværdi afhængigt af en del forhold

vh

Hvis du låner i Tyskland som ikke er svært. Det er faktisk meget lettere end i Danmark. Så har du jo ingen valutarisiko da kronen jo er låst til Euro'en.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)