Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg mindst beskattet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lige modtaget en stor ordrer. Jeg dog har intet selskab - da jeg har lukket det.

Jeg har derfor i dag valgt at opstarte et enkelmandsselskab hvor jeg kan fakturerer min ordrer.

Når pengene går ind, vil jeg vælge at skifte det fra enkelmandsselskab til ApS med nogen af pengene fra ordreren - er det muligt?

Når jeg så har pengene på mit ApS, kan jeg undgå at betale skat af omkostninger/udgifter, ikke sandt?

Men udgifter til private ting (løn, fornøjelser mm.) skal vel beskattes?

Jeg har ikke 80.000 til opstart nu, så derfor vælger jeg at starte enkelmands først.

Hilsen er ny, men glad kommende iværksætter.

Tilmeldt 27. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikre på i ikke mener moms?

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jo også moms

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tja...

Flyt til Doha, Qatar og bliv statsborger der - så slipper du for moms, skat - men nyder konstant vejr på ikke mindre end 25 grader celcius - gratis skoler, hospitaler, gratis strøm og gratis vand - og så slipper du også for socialdemokrater. :-)

Har lige været der og er fristet!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Go tur til DOHA til Morten- det lyder super seriøst og bragende nemt at sammenligne Doha betingelser med DKHmm. Dejligt du fik noget ud af din tur, og lad os vide når du har etableret dig der nede

Du bliver - trådstarter - beskattet af dit overskud, mere eller mindre uanset hvad du har for virksomhedsform. Du kan udskyde beskatning via VSO og du kan periodisere hvis noget ikke som indtægt hører til året - men du kan ikke komme uden om skat af et overskud du ønsker at bruge til noget selv

 Se på VSO hvis det handler om at nøjes med 25 (22)% virksomhedsskat af det du ikke hæver DETTE LINK

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med din ordre :-). Som Cookie skriver undgår du ikke beskatning af overskud. Overskud efter omkostninger i forbindelse med din virksomhed er trukket fra. Indskud til ApS er af fri kapital. Indskuddet er ikke en omkostning så den kan du stifte af dit overskud efter skat.
Hvad angår forslaget om at flytte til eksotiske lande: Fint nok, i mine "unge "dage var jeg også facineret af Bahamas selskaber mv, men nu: Vi skal støtte Danmark som danskere. Nogle gange har vi en regering der ikke er optimal, men business går videre og kampene tages.
Det bringer mig tilbage til egen idealisme: Vi skal skabe virksomheder i Danmark som henter indtægter hertil fra udlandet. Jeg prøver stadig at få en ide til at lykkedes :-)

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry at det ikke var et "seriøst" indlæg Cookie - men tråden starter med "hvordan bliver jeg mindst beskattet", så det var jo fristende at dele Doha med jer andre Aminoer, når man får sådan en overskrift serveret :-)

Vedr. Morten Rams svar.. jeg er ikke nationalist eller endda interesseret i at "støtte" Danmark. Jeg er træt af den måde vores land er indrettet på og jeg er desværre af den overbevisning om at der skal noget temmelig radikalt til, hvis vi efterhånden skal kunne få et erhvervsmiljø, som er interessant ud fra et økonomisk synspunkt at arbejde i...

Men det er jo blot min holdning - alle som ønsker at "støtte" det danske samfund - be my guest. Så længe jeg driver virksomhed og er borger her, så skal jeg nok betale hvad det koster - men det er for mig IKKE motiverende!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Reitoft:
det ikke var et "seriøst" indlæg Cookie - men tråden starter med "hvordan bliver jeg mindst beskattet", så det var jo fristende at dele Doha med jer andre Aminoer, når man får sådan en overskrift serveret :-)

helt fair - når jeg reagerer lidt "surt" er det fordi jeg så ofte synes man hører folk der sammenligner det danske ganske hårde skattemiljø med et i Doha eller Bahamas eller Rusland - helt uden at sammenligne resten, velfærd og meget andet. Det kan være helt fint, også helt fint at flage ud, det gør hver i sær op med sig selv, men det er så pokkers gratis, at tale om det. Jeg har respekt for de som virkeligt GØR det og svarer fra en adresse i Doha eller Huston, men ikke for de som sidder på Skt.Hans Torv og rådgiver om det Big Smile

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)