Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nr, allerede eksisterende virksomhed på adressen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at starte fødevare virksomhed op nu, med åbningsdag 1/4 (ja, ikke specielt god dato vil nogle nok mene)

Men det er så det, at den tidligere lejer i bygningen ikke har fået flyttet sit CVR nummer fra adressen, selvom hun flyttede virksomhed for ca 2mdr siden, hvilket jeg jo ikke mener er helt lovligt, da hun jo så har en forkert adresse på sin fødevare virksomhed.

Men kan der opstå nogle problemer/komplikationer ved at jeg opretter mit CVR nummer på samme adresse som hende, selvfølgelig med et andet navn, mens hendes CVR nummer stadig er registreret på adressen?

Jeg vil jo godt have registreret så hurtigt som muligt, da jeg jo skal nå at have div tilladelser på plads inden åbningen, hvilket jo kræver at jeg har CVR nummeret før jeg søger dem.

Ydermere skal det nok siges, at der også er et privat lejemål på samme adresse, altså både den private bolig, og erhvervsdelen har samme husnummer, ikke noget med A eller B.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

silversand:
Men kan der opstå nogle problemer/komplikationer ved at jeg opretter mit CVR nummer på samme adresse som hende

Det er der ikke noget problem i, du kan sagtens oprette dit cvr. nr.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:
Det er der ikke noget problem i, du kan sagtens oprette dit cvr. nr.

Også når det er fødevare virksomheder, med produktion og salg fra adressen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror heller ikke du har et problem. Du skal naturligvis ha dine tilladelser på plads selv - med fødevarer fra adressen og alt, men der kan let være både 2 og flere CVR på samme adresse. Hende der er fraflyttet skal da ubetinget se at få ændrer adresse og hjemstavn via CVR - men det er ikke dit ansvar

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Udlejeren har også haft snakket med tidligere lejer idag, og hun siger at hun har fået ændret det, om det så bare tager lang tid før det er opdateret på cvr.dk vides jo ikke.

Men vil da få søgt om mit cvr nummer så, så jeg forhåbentligt kan nå at have det hele klar til åbningsdag.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

silversand:
Også når det er fødevare virksomheder, med produktion og salg fra adressen?

 Ja det kan du sagtens, det giver ikke problemer.. så det er bare at få oprettet dit cvr nr. og taget fat i fødevarestyrelsen så dukan få de nødvendige godkendelser.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)