Hej alle sammen Jeg står overfor at skulle vælge et regnskabsprogram, valget er mere eller mindre faldet på e-conomic, og har prøvet med deres gratis demo. Ville høre fra håndværkere og om de havde erfaringer?, jeg kommer til at skulle bruge lagerstyring, og ser en masse arbejde med det, nu det et el firma jeg har, og der bruger man jo en del småting. Er det mig der er helt gal på den?. Jeg vil selv lave alt bogholderi, eftersom man alligevel hænger på den hvis det er ens bogholder der laver fejl. Dog vil jeg få en revisor til at lave et review mit på året. Og den endelige årsopgørelse. Hvordan gør nystartede typisk? det skal måske for en god ordensskyld nævnes det er en enkelmandsvirksomhed. Mvh - Christian
|
Regnskabsprogram til håndværksvirksomhed + det løse :)
- 1
Jeg fik i fredags et tip netop fra en håndværksvirksomhed om et meget spændende program, som de var blevet meget glade for at bruge. De har kørt med det i kun 2 uger, og de var meget overbevist om hvor godt et værktøj det ville kunne blive for dem, mere effektiv og få alle omkostninger samt dokumentation nemt håndteret. Du kan læse mere om systemet her http://www.ordrestyring.dk/ Jeg har ikke selv prøvet det, men kan helt klart se mulighederne bag det, og hvordan det helt sikkert vil kunne hjælpe/løse mange håndværkers hovedpine (bogføring, ordreopfælgning, fakturering, varekartotek, tid) altså det som jeg vil kalde alt det kedelige som altid vil følge med jobet som håndværker. Pris mæssig lyder det heller ikke urimeligt, 249 pr. Bruger pr. Mdr. |
Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.
Hej Christian, jeg vil mene, at e-conomic er et fint valg. Alternativet til at bruge lagerstyringen er, at du simpelthen registrer dine varekøb og bogfører værdien på dit varelager. Du skal så optælle dit varelager periodisk, minimum en gang om året for at finde ud af hvad du har forbrugt af lageret og som derefter skal lagerføres. Du laver simpelhen følgende regnestykke. Lagerbeholdning start (primo) Stig
|
Hej Stig Tak for dit svar. Syntes det lyder som en god ide, virker også bekendt fra da jeg i sin tid havde økonomistyring. Administrationen bliver betydelig mindre på den måde. Mange tak for svaret :) Mvh - Christian |
Hej Christian Selvom du selv nævner Economic, så vil jeg alligevel lige smide et link til den Håndværker-specialløsning vi har udviklet hos IT-Effect, som er designet til netop dig som håndværkervirksomhed. HåndværkerEffect er vores bud på en komplet brancheløsning, som jeg umiddelbart vurderer vil være et match til netop det du ser som de vigtige elementer. Jeg har lige kopieret nogle af de forskellige fordele der er med HåndværkerEffect, så du får et større indblik:
::: Læs mere og gratis demo :::
Slutteligt, så vil jeg hellere end gerne sætte dig i kontakt med én af vores dygtige medarbejdere, som kan sætte dig lidt mere ind i selve HåndværkerEffect og alle mulighederne der ligger i programmet.
Sig endelig til, hvis du har lyst til at få et uforpligtende kald fra os.
Mvh.
Kirsten
IT-Effect
|