Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig under 18. Hjælp.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er 15 år og er ved at starte et firma, men jeg har nogle spørgsmål.

1. Hvor meget koster det at have et firma (månedligt) ? koster det noget i oprettelse? Kan det gøres gratis?

2. Jeg har tænkt mig at sælge covers importeret fra kina. Der er ingen mærke på coveret og der er ingen specielle farveblandinger, kun enkeltfarvede. hvordan sikre jeg mig at der ikke er nogen der har patent på de her covers? 

3. Jeg regner ikke med at tjene over 50 000 om året men vil importere fra kina. Betyder det at jeg skal momsregistreres eller skal jeg kun importregistreres? 

Tusind tak! 

MVH Niklas

Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas.s:
Jeg er 15 år og er ved at starte et firma

Det vil kræve at dine forældre skriver under på dispensationsansøgning og tager dit ansvar som firma til du er 18

Niklas.s:
1. Hvor meget koster det at have et firma (månedligt) ? koster det noget i oprettelse? Kan det gøres gratis?

Gratis at oprette og intet gebyr - Læs om at stifte selskab her - også lidt om det med under 18 LINKET ER HER

Niklas.s:
2. Jeg har tænkt mig at sælge covers importeret fra kina. Der er ingen mærke på coveret og der er ingen specielle farveblandinger, kun enkeltfarvede. hvordan sikre jeg mig at der ikke er nogen der har patent på de her covers? 

Det kan du gøre ved at sende dem til apple i danmark hvis du er i tvivl om deres, og ligeså med alle andre - At der ikke er logo er ligemeget, bare de er magen til originaler - også uden logo eller bare i anden farve, er det en kopi og den vil kunne blive taget i tolden og du vil få sager fra de som har originalen og det vil koste penge

Niklas.s:
3. Jeg regner ikke med at tjene over 50 000 om året men vil importere fra kina. Betyder det at jeg skal momsregistreres eller skal jeg kun importregistreres? 

Ja uanset hvad du vil sælge for skal du ha virksomehed CVR og den skal momsregistreres og importregistreres for at du kan komme igang, også selv for at købe for 1 krone for at videresælge

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)