Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Unge iværksættere søger funding til IT-koncept

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Jeg er fortiden gået igang med et nyt koncept indenfor blogging, annoncering og bloglæsning. Konceptet går i sin enkelthed ud på, at vide hvad sine læsere vil læse og derved servere det mest relevante indhold til dem, det betyder så også, at annøncørere kommer ud itl en mere præcis målgruppe. Mere detaljer lufter jeg gerne over email.

Dette er ikke et "Jeg har fået verdens bedste ide, jeg mangler bare en til at udføre den, og så bliver vi begge milliardære"-indlæg, som ses hyppigt på Amino. Men derimod et spørgsmål om, hvordan jeg kan udføre dette bedst?

Min situation er således -
Jeg, sammen med to andre, er 17, 17 og 16 år. Vi er et godt team, og har hver i sær vores områder, der komplimentere hinanden super godt! Jeg er udvikler og designer, den anden er designer, smule udvikler og god til markedsførings/seo, og den sidste er god til at skrive, lige midt i vores målgruppe og et solidt ansigt ud af til, når vi engang skal ud med vores produkt.

Selvom at jeg er en udvikler, og egentligt ikke en dårlig udvikler, så er jeg ikke tryg ved, at jeg kan udføre dette koncept til en grad, hvor at det kommer til sit fulde, dette er på baggrund af de algoritmer der skal til, at holde systemmet sammen, og dér har jeg ikke den rigtige baggrund. Derfor bliver vi nødt til, at ansætte nogen udefra til, at udvikle systemmet. Vi har forhørt os rundt, og folk har virket meget interesserede i at udvikle det, og i konceptet generelt. Problemet er bare, at de alle gerne vil have en timeløn, som vi ikke kan komme i nærheden af.

Vores løsning er, at søge minimum af funding, og så sælge en anpart af vores koncept/virksomhed. Spørgsmålene er bare, er dette muligt? Hvordan gør vi? Hvem skal vi kontakte? Er der nogle her der kan hjælpe os?

Skulle der sidde en enkelt sjæl derude, som gerne vil høre mere, skal han/hun være velkommen til at skrive til mig på olufnielsen@gmail.com eller ringe 40479019. Jeg kan også godt komme ud i København og nordsjælland, hvis der skulle være nogle, der ville ofre en time på at rådgive os.

Tak på forhånd!
Dbh Oluf.
Stolt Co-Founder af Preadly.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glem alt om finansiering af udvikler her og nu. Gå istedet igang og udvikl systemet så godt som i nu kan, og få nogle brugere på systemet. Hvis det begynder at rykke kan i begynde at overveje at få penge ind til en udvikler.

Det er mit råd til jer.

Mvh Carsten


Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten,

Mange, mange, MANGE tak for dit svar!

Det ville vi ønske vi kunne, men vores hovedkerne, og det som hele konceptet er baseret på, er vi ikke i stand til, at udvikle. Vi har lavet nogle markedsundersøgelser, og markedet/efterspørgelsen er der, både hos bloggere og læsere.

Men vi har med en delikat brugergruppe, med det mener vi, at åbner vi op med et cirka produkt, kan vi lige så godt lade være. Vi vil risikere, at brugerne flygter, og så er projektet dødsdømt, man kan aldrig få brugere tilbage til en dårlig/ikke tilfredstillende oplevelse, desværre.

Dbh Oluf.
Stolt Co-Founder af Preadly.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt er det vanskeligt at rejse penge uden at man i det mindste kan vise et proof-of-concept. Især hvis man ikke har en masse dokumenteret erfaring. Så ofte er kompromiset en mindre perfekt løsning fra start, som så forbedres efterhånden som der er mulighed for det. Og måske går man ikke efter de største og foretrukne kunder i starten.

Vil i ikke kunne lære den del i ikke kan p.t.? Du kan evt. smide mig en besked hvis ikke du vil skrive offentligt hvad problemet konkret er.

Mvh Carsten

Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Vores system skal kunne lære hvem DU er, ud fra de ting du læser, de ting du følger, de ting du rater osv. Med andre ord, har vi altså med et intelligent system at gøre. Dette vil kræve nogle algoritmer, da det MEST relevante indhold skal komme først, og så nytter det altså ikke noget, at sende hundeindhold til en kattedame. Vi er bevidste om, at det kan blive et problem med manglende CV og at det er lidt af et wild shoot.

At lære dette indenfor en nogenlunde tidsinterval er jeg bange for vil være umuligt. Der er virkeligt tale om heavy stuff. Vi skal have et netflix lignende system, som lærer dig at kende, efterhånden som du ser film, om du ser dem færdige, hvad du rater dem, hvilke genre du kan lide, dit køn, din alder, nationalitet osv. (Lad mig lige understrege, vi vil ikke bygge en netflix kopi, og vores produkt har intet med film at gøre.)

Jeg sender dig en besked med mere specifikt hvad vores koncept er.

Mange tak!
Dbh Oluf.
Stolt Co-Founder af Preadly.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Kigger på det når jeg kommer hjem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten

Jeg fanger ikke helt din besked, hverken om det er positivt eller negativt. Kan du uddybe? :-)

Dbh Oluf.
Stolt Co-Founder af Preadly.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Birkerød
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 64
Fra  Preadly ApS Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt klart! Det vil jeg i hvert fald lige læse op på, men det er netop det vi vil opnå.

Tak for dit svar!

Dbh Oluf.
Stolt Co-Founder af Preadly.
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)