Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontant indsættelse på anden mands konto?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Må min bror sætte kontanter ind på min bankkonto? Det er ikke en faktura der skal betales, men et lån der tilbagebetales (ydet fra før jeg startede virksomhed), og nu vil jeg egentligt gerne bare have dem ind som privatindskud i min virksomhed.

Beløbet er 12.500 kr.

3daysale.dk - Coming soon!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må han godt - Hvis det er penge han har lånt af dig, så må ban bestemt gerne sætte dem ind på din konto - det kunne altid være smart at lave et stykke papir på sådan et lån og notere på det når det betales tilbage. Mere for at der ikke skal kunne være problem omkring hvorvidt det var et køb af en vare fra dig rent faktisk - eller en løn/honorar han giver dig (skulle du jo betale skat af) - så dokumenter det lidt.

Du må så gerne skyde det ind i din virksomhed - ind som privat indskud under en konto i mellemregning (ligger i egenkapitalen) i status

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John!
Synes bare at have læst et sted, at alt over 10.000 skal ordnes digitalt. Men det er måske kun ved betaling af en faktura?

3daysale.dk - Coming soon!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

det er korrekt - over 10.000 via elektronik - jeg opfattede det nok ikke så meget som kontant i form af pengesedler men som om det er ok at han fører pengene overtid dig for lånet - for de skal jo ind på din konto - så han må bare sætte dem ind på sin egen og føre over vil jeg mene

Jeg ved ikke hvor problemet ligger - normalt går man jo ikke rundt med 12,500 kr i kontanter i lommen - kan han ikke bare føre dem via sin konto til din konto med tak for lånet - om det er krav i forhold til et lån ved jeg ikke - ser nok bare ikke problemet  ind på hans egen konto og så over på din - med mindre de ikke må fremgå af hans konto grundet noget kontanthjælp - og så er det måske ikke godt hvis du direkte ved det og bare tager dem kontant med tak

vhvh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok :-) jo jo det er skam ægte kontanter - de findes sgu stadig :-)

Problemet at hans egen bank, DB filialen, er en fin, PENGELØS bank og skal han til en anden filial der vil have kontanter, så skal han køre 75 km ca.

Men han må i princippet gerne sætte 9.999 kr ind så?

Altså der er intet fordækt i det her, men det er bare blevet lidt bøvlet nu, hvor kontanter helt ned til 10.000 nærmest er blevet kriminaliseret :)

3daysale.dk - Coming soon!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gi pokker i reglen for at være ærligt - mellem en bror og en anden bror og et lån som I lige har et dokument der kan påvise (bare skriv Anfordringslån) kr 12.500 eller hvad det var - uden rente med med ret til omgående opsigelse fra xxx til xxx og en dato

Anfordring betyder netop uden opsigelse og det er OK uden rente fra bror til bror mener jeg bestemt - og så ind med pengene - eller del i 9.900 og 2.600 - men personligt satte jeg dem alle ind og spørger nogen har I top forklaring og der ligger intet fordækt - så no proproblemos i mine øjne

Husker forresten at jeg var nede med 15.000 i kolde cash - som jeg havde lagt ud for en under en rejse - og han var fjollet nok til at gå I sin bank og gi mig dem i en kuvert - dem kunne jeg da sætte ind helt uden bøvl for 4 mdr siden.

Ville vel også tro, at hvis en kunde betalte ved at sætte 12.000 kr ind på en elektrikers konto - med kontanter fordi kunden var madrastypen, så var det også elektronisk til at følge - de 12.000 kr ind på elektrikerens bankkonto, og det er jo det skat vil - så uden at være 100% (håber på en klog) så tror jeg som at det var OK at betale netop ved at sætte pengene direkte ind på bankkontoen - og bruge indbetalingsbeviset som bevis for betalingen. Hvad mener andre om det?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Nov 12
Indlæg ialt: 74
Fra  beatboxx Import Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak gutter :-)

3daysale.dk - Coming soon!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)