Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du forslag til forbedringer og tilføjelser af min forretningsidé?

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvordan vil du løse problemet med at gå fra et lukket, analogt system til et offentligt, digitalt system?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Set med de HELT store briller er ideen vildt god - men uha der er rigtig meget at gå i gang med, hvor du vil finde mange problemer der skal laves en unik løsning på, men jeg er overbevist om hvis du får løst disse store udfordringer så ligger der en vildt god forretning foran dig, men det kommer til at tage tid og vil kræve hver en øre du kan skrabe sammen på alle tænkelige måder, der forsvinder meget hurtigt både en halv og hel million kr. - hvis du ikke kan programmer selv, selv lave det opsøgende arbejde med kunderne, selv rette program fejl, lave ændringer som kunderne forlanger for at være med i projektet.

Dog ser jeg en ret så indbringende ide, hvis det lykkes at komme i gang på den RETTE måde - hvad denne rette måde er - det tør jeg slet ikke spå om, da det ikke er min stærkeste side med bred og billig markedsføring, du vil nok kunne hente en hel del, ved at hyre de rette folk til denne opgave frem for at forsøge selv, og derved måske ligefrem miste kunderne, frem for at en prof kan gå hjem med et ja eller et vi tænker over det, og husk for dælen at alle der siger vi tænker over det eller et måske, at følge op på disse kort efter max 2 uger efter og derved holde dem fast på tanken om blive bruger af dit system.

Jeg ser din ide som noget der kan blive vildt stort, som alle bare føler de skal være en del af, for at kunne få deres del af forbrugernes løn kroner - men om det er om 5 eller 10 år det vides ikke - det kommer også vildt meget an på hvor hårdt du køre din markedsføring og hvor bredt - du får næppe fast på butiks ejerne ved tv- reklamer, eller Google Adword - du skal UD OG SIGE HEJ til dem (eller dine folk skal) - det er den rette måde at få dem med på, og husk nu at sig til en kommende kunde der eks. sælger maling, at farvemester Pedersen nede på hjørnet ER med (naturligvis sandfærdig oplysning, ingen hvide løgne), så er denne jo NØD til at komme med for at få sin del af de kunder der ellers vil gå til farvemester Pedersen - kan du følge ideen med dette? en kunde kan trække flere med sig fordi den "nye" vil ikke stå tilbage for dem er har sag ja tak til din gode ide.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch:

Set med de HELT store briller er ideen vildt god - men uha der er rigtig meget at gå i gang med, hvor du vil finde mange problemer der skal laves en unik løsning på, men jeg er overbevist om hvis du får løst disse store udfordringer så ligger der en vildt god forretning foran dig, men det kommer til at tage tid og vil kræve hver en øre du kan skrabe sammen på alle tænkelige måder, der forsvinder meget hurtigt både en halv og hel million kr. - hvis du ikke kan programmer selv, selv lave det opsøgende arbejde med kunderne, selv rette program fejl, lave ændringer som kunderne forlanger for at være med i projektet.

Dog ser jeg en ret så indbringende ide, hvis det lykkes at komme i gang på den RETTE måde - hvad denne rette måde er - det tør jeg slet ikke spå om, da det ikke er min stærkeste side med bred og billig markedsføring, du vil nok kunne hente en hel del, ved at hyre de rette folk til denne opgave frem for at forsøge selv, og derved måske ligefrem miste kunderne, frem for at en prof kan gå hjem med et ja eller et vi tænker over det, og husk for dælen at alle der siger vi tænker over det eller et måske, at følge op på disse kort efter max 2 uger efter og derved holde dem fast på tanken om blive bruger af dit system.

Jeg ser din ide som noget der kan blive vildt stort, som alle bare føler de skal være en del af, for at kunne få deres del af forbrugernes løn kroner - men om det er om 5 eller 10 år det vides ikke - det kommer også vildt meget an på hvor hårdt du køre din markedsføring og hvor bredt - du får næppe fast på butiks ejerne ved tv- reklamer, eller Google Adword - du skal UD OG SIGE HEJ til dem (eller dine folk skal) - det er den rette måde at få dem med på, og husk nu at sig til en kommende kunde der eks. sælger maling, at farvemester Pedersen nede på hjørnet ER med (naturligvis sandfærdig oplysning, ingen hvide løgne), så er denne jo NØD til at komme med for at få sin del af de kunder der ellers vil gå til farvemester Pedersen - kan du følge ideen med dette? en kunde kan trække flere med sig fordi den "nye" vil ikke stå tilbage for dem er har sag ja tak til din gode ide.

Jeg takker for din ros. Men hvordan vil du løse problemet med at gå fra et lukket, analogt system til et offentligt, digitalt system?

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hr. Buch, hvis du skulle lave en app eller noget software på baggrund af min idé, hvordan ville du så gribe det an? Du må meget gerne skrive det op i punktform, så jeg kan have en køreplan at gå efter. Desuden må du gerne forklare mig, hvordan app'en eller softwaren er en gevinst for virksomhederne (butikkerne) og forbrugerne, altså hvordan den udfylder et tomrum eller bygger videre på en allerede god idé.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg slet ingen ide om - da min stærke side ikke er udvikling af teknologi, men at se muligheder i et projekt.

Så kan slet ikke hjælpe dig på det område, der må du finde folk der er langt mere inde i de teksniske ting end jeg er det

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg snakker ikke om teknologi, men netop muligheder.

Som jeg har forstået dine ord, ville du kombinere Google Earth, et spørgeskema og en tilbudsoplyser (lidt a la Groupon) i en samlet løsning. Butikken skulle så betale 20-25 kr. om dagen for at få lov til at skilte med sine nuværende tilbud og kommende tilbud på app'en. Der skal ikke oplyses nogen bestemt varemængde (fx 14.567 stk. cola), men blot om den er på lager eller ej som i en webshop. Du ville markedsføre app'en ved at gå rundt til hver enkelt butik i et område (fx Helsingør med mange butikker og 60-65.000 indbyggere) og introducere dem for tjenesten.

Er der noget, jeg mangler eller har misforstået?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en af de metoder du kan benytte, men jeg ville nu nok vælge at spare min tid, ved at ringe rundt og så besøge de virksomheder / forretninger / shops / butikker og andet der er interssret i et møde efter en tlf. samtale.

Fordelen ved at ringe rundt er du spare meget tid, og du kan fokusere på de kunder er vil have mere info.

Overordnet set er det den måde jeg vil gribe det an på som du har beskrevet, men hvordan du vil gøre det er helt op til dig, dog er du godt på vej med den metode du har beskrevet.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan ville du så markedsføre det overfor de mennesker, der skal bruge app'en, altså gøre opmærksom på, at man har mulighed for at få den app til sin mobil?

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

godt spørgsmål er netop selv igang med de samme overvejelser til eget projekt, men der er ingen tvivl om APP store og ligende men lige hvordan ved jeg endnu ikke

Venligst

René Buch

Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Var ikke klar over, at der var noget, der hed sådan.

Ved du så, om der findes en hjemmeside, hvor man kan finde en oversigt over samtlige butikker i en by og deres placering og kontaktoplysninger? Hvad hedder den?

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)