Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 årig knægt med en drøm om at blive forretningsmand.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino! Jeg er en gut på 15 år og jeg drømmer om at blive forretningsmand ligesom min far og onkel, men jeg har nogle få spørgsmål. 

Jeg er begyndt at samle et lille firma op med iphone tilbehør som produkt. Jeg har fundet et sted hvor jeg kan få importeret produktet til DK. 

Jeg regner ikke med at tjene mere end 50.000 kr i år da dette mere er en form for øvelse til eftertiden. 

Hvilke regler er der vedrørende små firmaer der sælger via e-handel i DK? 

Grunden til at jeg spørger er fordi jeg kender nogle gutter der har brandt fingrene rimeligt slemt og har fået nogle bøder på mellem 5-10.000kr ved at overtræde nogle regler.

håber i vil hjælpe mig! :) 

MVH. Niklas.S 

Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Godt - hold fast i at du så med sikkerhed ikke kommer på på 50.000 kr på 12 måneder i træk 

Så er næste lille sag, at du må ikke importere fra noget sted uden for EU uden at ha stiftet virksomhed med moms og importørregistrering - vil du vide mere, kan du få lette links

Du kan også sige til hvis du vil vide mere om at stifte virksomhed men i din alder skal dine forældre skrive under på at tage ansvar for dig som virksomhed frem til du bliver 18 - ved dispensation i statsamtet og stiftelse. Du kan få link om det hvis du når der til

Der er intet i vejen for at du sælger via webshop som privat i så fald (under 50 t) - uden moms - og med at føre fuldt regnskab og opgive indtægter til skat i rubrik 12 og udgifter i rubrik 29 - i både forskudsopgørelse og årsopgørelsen

endeligt skal du naturligvis sikre dig, at det du sælger ikke er kopi produkter (og det kan det godt være selv om det er uden logo) så ex. apple går efter dig med krav -

god vind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie:

Godt - hold fast i at du så med sikkerhed ikke kommer på på 50.000 kr på 12 måneder i træk 


vh


Er det fra året begyndelse?
Hvad sker der hvis man kommer over de 50k i b-indkomst? Kan man ikke bare vente til man er nær de 50k?:-)

Leder du efter en kvalitets havetraktor?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

affiliate10:
Er det fra året begyndelse?
Hvad sker der hvis man kommer over de 50k i b-indkomst? Kan man ikke bare vente til man er nær de 50k?:-)

Nej det er 12 måneder i træk helt uanset hvor man starter eller kigger på omsætningen og overskrider man dem så skal man betale moms af alt det som lå inden registreringen, + det samme beløb i bod - så det er dyrt. De 50.000 er ikke en bundgrænse, man skal registrere sig bare på forventningen. Tag til til lige at læse DETTE LINK om hvornår man skal registrere sig

Se også dette om det at stifte CVR som også omfatter folk under 18 - i DETTE LINK

Og endeligt kan du her læse om hvordan du kan drive det hvis du alligevel så ikke søger dispensation og starter virksomhed HER SER DU DET

Så vil du være lidt bedre rustet håber jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver målt i måneder, altså 12 måneder fra du får CVR og momsregistreret og ikke i forhold til kalenderåret.
Tjah, angående det med at vente, så vidt jeg ved er det ikke smart, mest for din egen skyld. Evt. hvis du bliver momsregistreret ved 48.000 kroner må du kun tjene 2.000 resten af det år du er registreret i.

Det er muligvis noget pjat jeg fylder dig med, men det er det jeg tror jeg ved, men måske skulle du lige tjekke op på det :)

Co-Founder af en plakatwebshop, indehaver af et online bilmagasin, samt kæmpe nørd, når det kommer til 5G telefoner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det er skam ikke pjat men helt korrekt Joachim. Det er helt korrekt, at hvis vor ven omsætter for f.eks. 48.000 kr på 9 mdr - uden at være registreret - så må han ikke omsætte for mere end 1.999 kr de næste 3 måneder for ikke at få alvorlige problemer. Man kan netop ikke omsætte for 48.000 kr og så bare registrere og køre videre med moms - nix - ingen 12 mdr periode som omfatter noget uden momsregistrering går fri

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan roligt stole på det Cookie skriver.

Hvis i vil være på den sikre side, så momsregistrer jer fra start. Hvis i på sigt ikke omsætter nok, kan skat beslutte at i driver hobbyvirksomhed, men i er sikre på i ikke får en "ekstraregning".

Det er også en god idé at lære bogføring m.m., mens det ikke går så stærk.

En anden god ting er, at i får momsfradrag for de ting i køber. Som nystartet kan det være rart at få lidt momspenge retur fra opstartsudgifterne ved første indberetning. Det styrker cash flowet.

 

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Cookie! :) tusind tak for dit indlæg! Hvordan sikre jeg mig at det ikke er kopiprodukter? :P

Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle! Jeg har lige læst at det kan nemt kan tage 3 måneder at få godkendt min virksomhed fordi jeg er under 18 år. Er dette rigtigt? 

Jeg har tænkt mit at importere fra kina, vil det sige at jeg skal betale 25% moms selvom jeg ikke omsætter for mere end 50.000kr! 

tak på forhånd! er utrolig glad for alt den hjælp i har givet mig! :)

Fed tøjbutik! http://www.plndr.dk/?referer=47018

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)