Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Kan du se hvad der er galt med min computer?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke så magisk endda, har gjort det ved en tidligere kollegas bærbare (hvor grafikchippen havde fejl ved lodningerne), det hedder at "reflowe" et grafik/bundkort, tag et kig på

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

i stedet for ovnen kan man jo også kigge lodnningerne igennem og så hive kolben frem hvis der er noget der ser lidt brændt ud .... har du prøvet at geninstalere windows for så er du jo ihvertfald sikker på det ik er et software problem 

Fra København
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ligner ikke et software problem da det ser ud som om grafikfejlene også er tilstede i BIOSen?

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

holder helt med dig men ville personligt gøre det for en sikkerheds skyld ville også afmontere alt hardware undtagen mb også samle igen bare for at udelukke det er noget andet der driller men er enig i at det sikkert er grafikkortet den er gal med det er det mest logiske bud

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Det ligner ikke et software problem da det ser ud som om grafikfejlene også er tilstede i BIOSen?

Det er ikke noget software der er noget galt med, det kan jeg sige med sikkerhed.
For de grafikfejl der er optræder før den overhovedet er startet op på harddisken/OS.

Der hvor der står "Asus" er når selve bundkortet initalisere, så når der er grafikfejl allerede der så er grafikkortet defekt.
Så i med et andet og så er du kørende igen.

(Eller også har dit bundkort fået en fejl, men jeg ville starte med grafikkortet, da det højst sandsynligt er det frem for bundkortet).

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Fantastisk med så mange der har svaret - det sætter jeg virkelig pris på!

Jeg har været ude og anskaffe mig et nyt grafikkort, og det var lige der problemet lå - så jeg takker rigtig mange gange for hjælpen! Den fungerer helt som normalt nu. 

Nu håber jeg at andre kan få glæde af denne tråd - ærgrer mig lidt over, at min overskrift ikke er mere nøjagtig, så andre med samme problem kan blive ledt her ind på tråden med en Google søgning. Er det noget som en moderator kan lave om, så har de min tilladelse. 

Endnu engang mange tak for hjælpen!

Fra København
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt du fik computeren til at virke igen! Mht. dit gamle grafikkort så tror jeg at en tur i ovnen vil kunne fikse det, men der er tale om et forholdsvist gammelt kort (så vidt jeg lige kan google mig til), så det er nok ikke et projekt det er værd at bruge mange timer på. Måske en lokal computernørd ville kunne lege med det og få det til at virke igen :)

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:

Fedt du fik computeren til at virke igen! Mht. dit gamle grafikkort så tror jeg at en tur i ovnen vil kunne fikse det, men der er tale om et forholdsvist gammelt kort (så vidt jeg lige kan google mig til), så det er nok ikke et projekt det er værd at bruge mange timer på. Måske en lokal computernørd ville kunne lege med det og få det til at virke igen :)

Kan du nok godt have ret i - dog er det, som du sagde, et gammelt kort, så skulle nok have købt et nyt alligevel på et tidspunkt, så det var held i uheld kan man sige. :-)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)