Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Kan du se hvad der er galt med min computer?

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Kristiansen:

også jeg vil sige grafikkortet som jo er det som din skærm sidder tilsluttet med kablet. Jeg går ud fra du har prøvet at starte i fejlsikret tilstand med så få drivers som muligt?

vh

Hej,

Tak for svaret!

Jo, og der kører den faktisk fint ind! Så er jeg jo på skrivebordet, men så er der jo ikke så mange muligheder. Så prøver jeg at genstarte manuelt inde fra den fejlsikrede, og der genstarter den faktisk uden de her underlige streger

Det tyder jo på det er grafikkortet sammen med dets driver synes jeg, for hvis det var ben på CPU der var bøjede burde fejlen komme også i fejlsikret stand - har du prøvet at update driver til grafikkortet - kontrolpanel - system - enhedsstyring - skærm/skærmkort - når du er i fejlsikret hvor den ikke genstarter, og se om der er noget galt der?

Har du (uden jeg tror det virker men alt kan jo prøves) i fejlsikret stand prøvet at gendanne til inden problemet kom første gang?

Har du fysisk haft fat i skærmkortet og se det ikke sidder skævt?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper | Fastweb:

Hej Kristian,

Før du skiftede din CPU køler, viste den da de samme streger hen over skærmen, som nu? Eller genstartede den blot?

Hvis stregerne var der, kan det, som andre nævner, nemt være dit grafikkort, hvis stregerne ikke var der før, plus din BSOD, så kan du have bøjet et ben eller flere på din CPU da du skiftede køler, det kan nemt give den type fejl.

Nu har jeg ingen ide om hvilken CPU du har og om den overhovedet har ben, men hvis den har, så ville jeg forsigtigt tage CPU'en ud og se om der skulle være bøjede, eller måske endda knækkede ben. Hvis der er bøjede ben, kan du rette dem ud med spidsen af en kniv, men forvent ikke at CPU'en holder for evigt, det er næsten umuligt at rette benene op sådan CPU'en fungere 100%.

Hvis det ikke er tilfældet, kan du prøve at tage alle strømstik ud af computeren og herefter fjerne det lille flade clock batteri (Sølvfarvet og flad som en mønt) som sidder på dit motherboard. Lad computeren stå uden strøm og batteri i 30 minutter og sæt det hele i igen og start den op. Det kan i nogle tilfælde løse problemer af den art.

Har du haft grafikkortet ude og lugtet til det? Ofte hvis kortet er brændt af, vil du kunne lugte at det har en svag brændt lugt.

Hej Jesper,

Først mange tak for svaret!

Den gjorde det også før jeg skiftede køler.

Jeg havde CPU'en ude i dag, og det så ikke ud om om at der var noget galt med den. Jeg TROR heller ikke, at CPU'en er brændt af. 

Det med strømstik er også en god idé, har dog aldrig hørt om det før - nok ikke så underligt når jeg ikke ved ret meget om det. Jeg skal lige se, om jeg kan låne et grafikkort af en ven, så jeg lige kan få det testet først, hvis ikke det virker, så skal det nok prøves.

Mvh

Kristian 

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

Det tyder jo på det er grafikkortet sammen med dets driver synes jeg, for hvis det var ben på CPU der var bøjede burde fejlen komme også i fejlsikret stand - har du prøvet at update driver til grafikkortet - kontrolpanel - system - enhedsstyring - skærm/skærmkort - når du er i fejlsikret hvor den ikke genstarter, og se om der er noget galt der?

Har du (uden jeg tror det virker men alt kan jo prøves) i fejlsikret stand prøvet at gendanne til inden problemet kom første gang?

Har du fysisk haft fat i skærmkortet og se det ikke sidder skævt?

vh

Nej, det vil jeg lige prøve! 

Ja, jeg har prøvet at gendanne, dog uden held. Det var det samme efter det. 

Jeg har prøvet at se om det sad skævt, men det gjorde det ikke. Det er mærkeligt, for nu da jeg prøvede at tænde, så var der ingen streger, og den kørte som normalt, indtil den kom til "Starter Windows" hvorefter den så blæser som en gal og så genstarter. 

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Kristiansen:

Det tyder jo på det er grafikkortet sammen med dets driver synes jeg, for hvis det var ben på CPU der var bøjede burde fejlen komme også i fejlsikret stand - har du prøvet at update driver til grafikkortet - kontrolpanel - system - enhedsstyring - skærm/skærmkort - når du er i fejlsikret hvor den ikke genstarter, og se om der er noget galt der?

Har du (uden jeg tror det virker men alt kan jo prøves) i fejlsikret stand prøvet at gendanne til inden problemet kom første gang?

Har du fysisk haft fat i skærmkortet og se det ikke sidder skævt?

Nu har jeg lige prøvet at gå ind som du sagde, og når jeg trykker skærmkort, så kommer der 2 gange "ATI Radeon HD 4870 X2" frem, og så står der "Status er ikke tilgængelig for denne enhed når Windows kærer i fejlsikret tilstand".

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Der findes små tricks hvor man putter grafikkortet i ovnen eller fryseren, det kan sommetider redde det. Men, jeg vil ikke råde dig til at prøve, har aldrig selv forsøgt. Men du kan prøve at Google det Smile

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper | Fastweb:

Der findes små tricks hvor man putter grafikkortet i ovnen eller fryseren, det kan sommetider redde det. Men, jeg vil ikke råde dig til at prøve, har aldrig selv forsøgt. Men du kan prøve at Google det Smile

Hehe, det lyder underligt, men tager lige en søgning eller to på det.

Men det vil altså sige, at jeg kan være ret sikker på, at det er mit grafikkort der er skyld i det? 

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil fraråde dig at proppe dit hardware i fryseren men har du prøvet at fjerne dit grafikkort i enhedshåndtering også genstarte og har du som der bliver forslåed i andet indlæg prøved at fjerne dit backup batterie det finder du meget nemt stort fladt batterie på motherboard husk strømmen skal være taget fra pc du behøver ikke vente mere end et par sec før du sætter det i igen det kan også være en slags virus havde den selv men det er en del år siden så det ville undre mig men skriv hvis det andet ik virker så skal jeg forklare dig hvordan du tjekker om det er det der er galt

så ik lige linket til din youtube video men virussen kan udelukkes det er muligvis en defekt hardware men den plejer at gå i blå skærm nu har jeg ikke arbejdet med det styresystem du bruger en sidste udvej kunne være at geninstalere det det ville jeg i hvert fald prøve før jeg satte ny hardware i 

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg forsøgt at pille det flade batteri ud og sætte det i igen, men det virkede desværre heller ikke. Det ser ud til, at jeg må ud og investere i et nyt grafikkort, desværre. 

Alle skal have 1000 tak for hjælpen - helt fantastisk at i har taget jer tiden til det!

Er der nogen der føler de stadig har noget at bidrage med, så hold ikke tilbage med det, ud med det! :-) 

Mvh

Kristian 

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 21
Fra  Borg Consult Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
jo, hvis jeg lige skulle komme med en sidste bemærkning, så ville det være, at du måske skulle se om du kunne købe et billigt grafikkort, for at se om det vitterligt er det der er galt.
(måske et brugt)
Jeg har nogle gange oplevet, at når jeg har rodet inde i computeren, så har kommet til, at løsne noget - i dit tilfælde kunne det være at dit grafikkort sad løst, eller at der er støv i blæseren til grafikkortet.
Side 2 ud af 3 (28 indlæg)