Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Kan du se hvad der er galt med min computer?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et problem med min stationære computer - den genstarter simpelthen hele tiden. Det startede med, at jeg for en uge siden sad og brugte den til nogle spil, og pludselig genstartede den - jeg tænkte ikke videre over det, eftersom den jo startede fint op igen. Dette gjorde den nogle gange i løbet af de kommende dage, og en dag så blev den bare ved med at genstarte. Jeg var så inde og kigge på hvor varm min CPU var, da min computer sagde at det var fejlen, og den var 99 grader. Jeg har så købt en ny køler, og satte den på i dag, men det har ikke hjulpet på problemet - dog er temperaturen på CPU'en nu ca 30 grader.

Jeg har lige lånt min vens YouTube bruger, så jeg kunne få lagt en video op, hvor i kan se opstarten, og hvordan den bare bliver ved og ved med at køre sådan. 

 

Er det noget I kan hjælpe mig med?

Mvh

Kristian

">

">

">

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser meget ud som om den er gal med dit grafikkort. Har du et andet et du kan prøve at proppe i, eller låne et af en ven? 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1752
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ser ud til dit grafik kort er defekt prøv at skifte det ud med et andet og test.

Støvsug og blæs det værste støv ud af dit kabinet og bag i din strømforsyning.

Lav så det bliver bedre luftgennemstrømning i dit kabinet ved at samle ledninger osv bedre sammen i kabinettet.

 Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 21
Fra  Borg Consult Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian

Det virker som om det er noget med grafikken eller et kabel. Jeg har godt nok aldrig set lige den her fejl før - jeg troede ellers jeg havde set det meste.

Men de trin man kan gå igennem er:
- sidder nogen af ramklodserne løst?
- sidder alle udvidelseskort fast?
- sidder alle kablerne fast?

Du kan evt prøve at spørge på eksperten.dk, der har jeg næsten altid kunnet få hjælp.
Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for svaret til jer begge!

Jeg har støvsuget, og der er plads nok til at luften kan komme igennem uden problemer, så jeg vil ikke tro at det er dér problemet ligger. Nu er jeg ikke ret dygtig til sådan noget her, så jeg kan ikke afvise, at det har noget med grafikkortet at gøre. 

Frands - du er sikker på, at det ikke er mit motherboard?

Mvh

Kristian

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Jeg har et nok totalt vildskud.

Men.. Se lige godt efter på dit tastatur om der skulle side nogle taster fast.

Jeg har prøvet, hvor min computer flippede ud af denne grund Tongue Tied

Mvh. John.

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg tager imod alle bud med åbne arme! Jeg har dog lige tjekket, og der er ikke noget der sidder fast - desværre! 

Mvh

Kristian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

også jeg vil sige grafikkortet som jo er det som din skærm sidder tilsluttet med kablet. Jeg går ud fra du har prøvet at starte i fejlsikret tilstand med så få drivers som muligt?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Før du skiftede din CPU køler, viste den da de samme streger hen over skærmen, som nu? Eller genstartede den blot?

Hvis stregerne var der, kan det, som andre nævner, nemt være dit grafikkort, hvis stregerne ikke var der før, plus din BSOD, så kan du have bøjet et ben eller flere på din CPU da du skiftede køler, det kan nemt give den type fejl.

Nu har jeg ingen ide om hvilken CPU du har og om den overhovedet har ben, men hvis den har, så ville jeg forsigtigt tage CPU'en ud og se om der skulle være bøjede, eller måske endda knækkede ben. Hvis der er bøjede ben, kan du rette dem ud med spidsen af en kniv, men forvent ikke at CPU'en holder for evigt, det er næsten umuligt at rette benene op sådan CPU'en fungere 100%.

Hvis det ikke er tilfældet, kan du prøve at tage alle strømstik ud af computeren og herefter fjerne det lille flade clock batteri (Sølvfarvet og flad som en mønt) som sidder på dit motherboard. Lad computeren stå uden strøm og batteri i 30 minutter og sæt det hele i igen og start den op. Det kan i nogle tilfælde løse problemer af den art.

Har du haft grafikkortet ude og lugtet til det? Ofte hvis kortet er brændt af, vil du kunne lugte at det har en svag brændt lugt.

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

også jeg vil sige grafikkortet som jo er det som din skærm sidder tilsluttet med kablet. Jeg går ud fra du har prøvet at starte i fejlsikret tilstand med så få drivers som muligt?

vh

Hej,

Tak for svaret!

Jo, og der kører den faktisk fint ind! Så er jeg jo på skrivebordet, men så er der jo ikke så mange muligheder. Så prøver jeg at genstarte manuelt inde fra den fejlsikrede, og der genstarter den faktisk uden de her underlige streger, men så går det igen som i videoen - den genstarter inden den kommer ind på skrivebordet.

Det lyder til, at man er ret enig i, at det er et grafikkort jeg skal have fat i. Jeg afventer lige de svar jeg eventuelt kan få senere i aften, så jeg kan være 100% sikker på, at det er det der fejler.

Mvh

Kristian 

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)