Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervslejeloven

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad er reglerne for stigning af leje?  Jeg har en kontrakt med udlejer hvori der står følgende: 

Den til enhver tid gældende årlige leje reguleres akkumulerende i overenstemmelse med pointsbevægelserne i det af Danmarks Statistik beregnede nettoprisindeks.

Reguleringen sker på basis af det for december måned beregnede nettoprisindeks.  Reguleringen finder sted hvert år pr. 01.02 på basis af det forudgående års stigning i det nettoprisindekset fra december måned til december måned og er gældende indtil næst følgende 01.02

Reguleringen kan beregnes som: Gældende årsleje x (aktuel nettoprisindeks - nettoprisindeks året før)/ nettoprisindeks året før

Reguleringen tillægges den gældende årsleje.  Første regulering finder sted pr. 01.02.2013.

I sidste uge fik jeg så brev med en "Allonge" til kontrakten hvori der står, at jeg lejeprisen stiger med kr. xxxx,- pr. uge svarende til en stigning på 42% pr. uge.    Den oprindelige kontrakt ratihaberes i øvrigt i alle dens ord og punkter.

Må udlejer det?

Hilsen

Lenovo13

 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første er en stigning på 42% om ugen vel også en stigning på 42% om måneden?

Men nej, hvis din lejekontrakt er som beskrevet kan udlejer ikke hæve lejen med andet end stigningen i nettoprisindekset, medmindre der ligger særlige forhold til grund herfor. Det kan f.eks. være renoveringer, byfornyelse eller lignende, og i så fald skal det dokumenteres af din udlejer.

Har du talt med ham om det modtagne brev?

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)