Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er meget træt af virksomheder som ikke betaler til tiden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 23. Jan 10
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg syntes det er super trættende, at næsten alle virksomheder vi fakturerer, konsekvent enten betaler flere uger for sent, eller helt venter til vi rykker dem.

Jeg er nået til det punkt, hvor jeg rykker alle 3-4 dage efter de er gået over betalingsdato.

For en betalingsdato er vel en betalingsdato?

Men hvad er reglerne/kutyme egentlig?

/Martin

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Alt efter størrelsen på dine faktura kan du jo få et factorigsfirma tilknyttet.


De køre det helt stramt, er der ikke betalt, for kunden en rykker, efter 3 rykker uden betaling bliver de sendt til inkasso.

Men mange kunder er ikke glade for dette, men det er jo op til dig hvad du føler er retfærdigt.

D sparre tid og formentligt også penge i sidste ende.

En god ting er at du ikke selv skal tage diskussionen med kunderne.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet tip er evt at kræve dele af eller hele fakturaen betalt upfront. Så slipper du for at spilde en masse tid på firmaer, som betaler for sent...

Der er sindsyg mange, som ik betaler til tiden pt, og man kan hurtigt spilde en masse tid på opkrævning af tilgodehavende... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Feb 13
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

overvej hvis du fx bruger e-conomics at gøre så de kan betale asap med kort. Læste et sted at jo flere valgmuligheder man har for at betale, jo oftere får man betaling til tiden. Send faktura ud per post. Læste om at andet firma der sendte faktura ud per mail betalte 80% ikke til tiden med da de skiftede til post faktura var det ca. 10 % der ikke betalte til tiden. Folk tjekker ikke så ofte mail som man tror.

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sender en pæn email rykker erfter 3 dage. Ingen gebyr. 5 dage efter igen men denne gang med gebyr. Hvad er din betalingsfrist? Hvis du har 8 dage er det mange gange de bliver lidt forsinket. Jeg ville f.,eks aldrig betale med 8 dages frist uden kontant rabat f.eks 2%. Så en adfærdsregulering hos kunden kunne skabes med kontant rabat eller længere kredittid afhængig af din kundetype. Igen: ved ikke størrelsen af dine fakturaer, om dine kunder er gengangere, dine betalingsfrister, størrelsen af dine kunder. Alt dette afgør hvordan dine kunder skal styres betalingsmæssigt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Når det nu er virksomheder du mest døjer med kunne du overveje om du skulle bruge LeverandørService. LevrandørService er en funktion som gør at du kan trækker pengene fra dine debitorskonto "automatisk" på en bestemt betalingsdato.

Nu ved jeg ikke hvilket regnskabsprogram du bruger men der findes nok en integration eller en dataleverandør til det.

Hvis du bruger e-conomic findes der en integrationsløsning: http://www.e-conomic.dk/apps/fakturaer/leverandoerservice - denne løsning kan også bruges som en standalone løsning.

Mvh

Morten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)