Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg dummet mig? -Juridisk spørgsmål mht. leje af lejlighed.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber at der er en venlig jura kyndig person som kunne have interesse i at besvarer mine spørgsmål. 

Jeg har lige siden jeg flyttede ind i mit lejemål (privat) haft problemer med lejligheden. Problematikken startede enlig allerede da jeg havde indbetalt depositum. Det skal først nævnes at jeg ikke har besigtiget lejemålet med udlejer, da nøglerne blev placeret et vilkårligt sted. Der var en del fejl og mangler, lejligheden var ikke ny renoveret, malet og rengjort ved indflytning -men pyt nu med det så fik jeg også selv lov til at vælge farven på væggen. Ved indflytning var der følgende mangler: Et fodpanel som er fuldstændig krakkeleret hvor malingen er faldet af - manglende lister rundt karme i køkken - krakkeleret køkkenlover - en gang som er fyldt med skimmelsvamp - en hoveddør hvor jeg skal sparke håndtaget op, for at kunne låse døren (min kæreste) kan ikke låse døren hvilket er meget upraktisk - sidst men ikke mindst, er der ingen udluftning på vores toilet heller intet vindue, hvilket resultere i at klinkerne på toilettet er begyndt at smuldre grund fugt. Det skal også sige at med denne fugt skaber det også store søer af vand i i karmen på vores dør som resultere i at dør rammen er begyndt at rådne. Regner også med at det er fugten og vandet som er skyld i skimmelsvampen. 

Problematikken ligger i at udlejer at lovet at komme og lave dette op imod 4 gange, vi havde første gang en gennemgang af lejligheden mellem jul og nytår hvor han også erkendte overstående problemer. Han lovede at sende en efter nytår, der skete intet! Derefter har jeg rykket udlejer fire gange uden nogen form for held. Så i februar måned valgte jeg at tilbageholde husleje til der er kommet styr på tingene i lejligheden - har naturligvis forslået at deponere pengene til ham, og frigive dem når arbejdet er klaret. Han tilbød at komme og lave et gennemsyn af lejligheden men skulle have den skyldige husleje kontant ved besøget hvilket jeg har nægtet. 

Mit spørgsmål er, hvor står jeg nu? Kan det skabe problemer for mig at tilbageholde husleje - når han ikke har udbedret de fejl og mangler der har været hele tiden? Når min kæreste ikke kan låse døren kan man ikke lige frem sige at lejlighedens låse / døre er brugbare som der står i lejeloven. Med lad mig høre fra en med lidt mere forstand - så at sige :-)

På forhånd tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville omgående kontakte LLO som er lejernes landsorganisation http://www.lejerneslo.dk/ og så vidt jeg ved kan du i høj grad komme i problem og blive sat ud for at misligeholde kontrakten ved at tilbageholde lejen, så det turde jeg ikke - men andre kan ha mere mod herinde.

Ellers fat en advokat omgående så du får lejespørgsmålet på plads - og samme kan jo også hvis ikke LLO hurtigt tager den (du skal sikkert være/blive medlem) - skrive til ejeren - men hurtigt så du ikke står på gaden - se også her: http://www.familieadvokaten.dk/breve-700/b700-257.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Du har i sandhed stukket hovedet i løvekulen... eller måske snarere kroppen i svampemyceliet...

Du skal reklamere over fejl og mangler inden 14 dage efter indflytning og der burde have været udarbejdet en indflytningsrappport.

Så har du siden haft en del reklamationer, som jeg håber for dig er sket skriftligt.

Du må IKKE reducere lejen eller tilbageholde den for så skal fogeden simpelthen udsætte dig af lejemålet uanset hvor sagligt velbegrundet der er at tilbageholde eller reducere lejen.

Hvis du ikke er medlem af LLO vil jeg anbefale dig at du melder dig ind og får dem til at hjælpe dig.

Alternativt kan du søge fri proces eller selv bekoste en boligretssag mod udlejer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)