Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er en investor sagen?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 56
Fra  Beo Beo Quilteværksted Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle!

Jeg er ny her på siden, har tidligere benyttet mig af et mindre netværk, men har vist behov for noget mere

end det kan tilbyde p.t.

Jeg står nu overfor et spændende projekt. Kort fortalt. Jeg startede som "lallerglad" gårdbutiksejer for 10 år

siden. "Lallerglad" fordi jeg anede intet om det, havde en naiv tro på at det kunne man leve af. Jeg solgte

mest kunsthåndværk af mit eget (Quilts og patchworksengetæpper m.m. og en pokkers masse julerier.

Hele vejen fra start har jeg kæmpet med bank - familie - venner og bekendte, ingen havde tiltro til ret meget

af min formåen. I 2004 lykkedes det mig at skaffe en Langarmsquiltemaskine hjem fra USA og har fået  banket

mit navn fast med syvtommersøm herhjemme og nu også i Sverige. En dejlig ordre på quiltning af 60 sengetæpper til et hotel i Letland ligger også og venter ved, herligt. Nogle af de ting, der var det oprindelige koncept, er skiftet ud og jeg kan bestemt leve af det. Næsten alt Juletamtammet er udgået og det er fortrinsvis min quiltning for kunder, detailhandel med patchworkstof samt mit eget kunsthåndværk det bygger på.

Mine oprindelige lokaler (quilteværksted og butik) er indrettet i en tidligere staldlænge (ca. 130 m2)og nu har jeg fået endnu en staldlænge (ca. 190 m2 ) til min rådighed.

 

ca.1 mill. kr. har jeg forløbigt beregnet at jeg skal bruge til at omdanne denne længe + forandre lidt i de tidligere lokaler.

med det skulle jeg gerne opnå at få Danmarks bedste Kursus Center for Patchworkere og Quiltere, andre er selvfølgelig ikke udelukket, men inventaret, it-materiale vil blive valgt ud fra førnævnte grupper.

Med i historien høre også at 1.salen skal indrettes med 12 dobbeltværelser + 2 i stueetagen til Handicappede.

Meningen er ,at det er grupper og  undervisere, der booker sig ind på  kursuslokalerne.

Rengøring og bespisning vil blive købt/leveret udefra, det er meningen, at jeg skal forsætte med det jeg er god til

at quilte, det andet skal ses som en ekstra indtjening.

 

Nogen gode forslag til, hvordan jeg financiere det mest fornuftigt ?

1.er det Aps ?

2.er det investor og hvordan kommer man i kontakt med en sådan ?

3.alm. Banklån ?(det ved jeg at jeg kan få )

mvh. Bodil

    

 

 

 

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil foreslå at du starter et aps til aktiviteterne, for at begrænse risikoen. Derudover skal du nok bruge et banklån, da jeg tror det vil være meget svært at få en investor til et sådant projekt.
Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil også forslå, at du starter et ApS - så kan du senere lave en aktieombytning og få et holdingselskab ovenover.
Jeg vil råde dig til at gå til banken for at få finansieringen på plads, eftersom en investor (alt andet lige) vil have en større del af kagen.

Alternativt kunne du stifte et ApS til kursusvirksomheden og et til selve quiltningen, men det er kun aktuelt, hvis der er større risici forbundet med det ene af forretningsområderne i forhold til det andet. - ellers samlet du bare det hele i ét ApS.

Om du skal stifte et holdingselskab med det samme, synes jeg du skal snakke med en/din revisor omkring. Den der laver dine ting nu, kan formentlig give dig vejledning i hvad der synes mest optimalt for din videre udvikling af forretningen.

 

Mvh. Karsten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)